Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
En mijn naam is..
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ...
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Fred
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 11-9-2006
Berichten: 253
Woonplaats: Perk

BerichtGeplaatst: Za Aug 02, 2008 7:49    Onderwerp: Reageer met quote

Frankot schreef:
Heren,

Hartelijk dank voor jullie advies tot nu toe, 1 ding moet ik nog wel even toelichten, mijn moeder is gelukkig nog goede gezondheid. Dat ik de camera's onder mijn hoede heb, heb ik puur te danken aan het feit dat ik de enige ben in de familie die nog enige affiniteit heeft met fotografie. Mijn moeder heeft het aan mij overgelaten om er voor te zorgen dat de camera's in goede handen terecht komen en een redelijk bedrag opbrengen. 1 van de camera's kan er tussenuit vissen denk ik voor een zacht prijsje, (ik heb ook nog een broer), maar de rest zal toch gaan vertrekken.


Beste,

Het is zo een beetje als een mini (maar ook een 2-pk, een vw): in de jaren 70 -80 reed ik met zo'n autootjes...
Heb ik spijt dat ik die allemaal niet behouden heb.
Sommige dingen verhogen in hun (nostalgische) waarde met de jaren...
Analoge fototoestellen hebben dat ook heel erg, vind ik

De fototoestelletjes brengen samen misschien 2000 euro op, dan betaal je je broer 1000 euro en klaar is kees toch??
Maar waar moei ik me mee... Confused

Maar wat mogelijk nog belangrijker is, is het archief met al de negatieven.
Is dat geen schat aan boeiende (historische) informatie??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Frankot
Gast





BerichtGeplaatst: Zo Okt 12, 2008 19:52    Onderwerp: Reageer met quote

Soef schreef:
Hallo Rombout,

Voordat je de Rolleinars afsschrijft, probeer eens de boven en onderkant uit elkaar te draaien. Misschien zie je de set als 1 lens.


Ha, ik begreep je eerst niet helemaal, maar nu wel. Het zijn inderdaad twee complete sets Very Happy ...... beginnersfoutje Embarassed Bedankt voor de tip.
Naar boven
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Zo Jan 11, 2009 23:16    Onderwerp: Reageer met quote

Beste mensen.

Rombout Frankot heeft mij via pb keurig gemeld dat hij zijn Rollei heeft verkocht omdat het werken met een lichtkapzoeker hem gewoon niet lekker ligt. Rombout beseft dat hij dan eigenlijk geen lid (meer) mag zijn.

Ik ga daarom zijn lidmaatschap beeindigen, in goede harmonie. Rombout gaat vrolijk door met de fotohobby, maar dan met zijn uitgelezen collectie Nikon F-serie camera's en niet met de Rollei. Hij komt zo nu en dan nog even buurten, meelezen mag uiteraard !



Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ... Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group