Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
40+ jaar oude kleurenfilms. . . .
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Ontwikkelen, afdrukken, etc.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Soef
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-8-2006
Berichten: 737

BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2009 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

Manuel schreef:
Soef weet jij dan misschien toevallig of ik bij het gebruik van de EIR ook een speciaal filter nodig heb? Ik zit er aan te denken de rollen maar zelf vol te schieten...


Je heb een diep rood of een echte IR filter nodig om "false color" effect te krijgen. Het uiteindelijke effect is moeilijk voorspelbaar en het zelfde geldt voor belichting. Ook schijnt het behoorlijk kritisch te zijn voor het soort camera en onwikkeltank. Beide moet echt IR dicht zijn.

Het was een lastig film te krijgen en moeilijk in gebruik.
_________________
Een Seagull en een Lubitel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tjibs
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 22-7-2008
Berichten: 32

BerichtGeplaatst: Di Apr 28, 2009 18:54    Onderwerp: Reageer met quote

Niet alleen de lichtdichtheid van de camera is belangrijk, maar bijvoorbeeld ook de aandrukplaat van je camera, die zou optimaal gezien helemaal glad moeten zijn. Een gaatjespatroon ga je terug zien op de film.
Mocht je ze gaan verkopen, ben ik misschien wel geintresseerd. Smile Misschien zelf op zoek naar een andere film? Heb nog een redelijk veel verschillende films liggen, maar helaas geen EIR..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Manuel
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 8-3-2007
Berichten: 668

BerichtGeplaatst: Wo Apr 29, 2009 14:54    Onderwerp: Reageer met quote

Is sta open voor een voorstel tjibs, want ik denk niet dat ik er zo snel iets mee kan zo te horen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Ontwikkelen, afdrukken, etc. Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group