Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
lensdop en ontspankabeltje

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Te koop gevraagd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sepp
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 28-12-2012
Berichten: 42
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: Ma Jan 21, 2013 16:30    Onderwerp: lensdop en ontspankabeltje Reageer met quote

op zoek naar een lensdeksel voor 80mm voor sl66 en ook dringend een ontspankabeltje nodig...

Laatst aangepast door sepp op Ma Jan 28, 2013 13:03, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Ferdi
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 25-8-2006
Berichten: 545
Woonplaats: Friesland

BerichtGeplaatst: Di Jan 22, 2013 0:55    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.gebr-schreck.com/ESITE/

Dit zijn de beste. Ik heb een met plastic mantel.
Ferdi
_________________
Ferdi Stutterheim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
sepp
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 28-12-2012
Berichten: 42
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: Di Jan 22, 2013 13:37    Onderwerp: Reageer met quote

ziet er goed uit, is er veel verschil in kwaliteit tussen de verschillende opties? Ik dacht aan eentje van 1 meter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Ferdi
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 25-8-2006
Berichten: 545
Woonplaats: Friesland

BerichtGeplaatst: Di Jan 22, 2013 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

Die met stof omwonden zijn heel ouderwets, eigenlijk vooroorlogs, voor WOII. Ze zijn wel vrij soepel. Die met plastic omhulling zijn dikker en stijver en van prima kwaliteit. De "stalen" ken ik niet.

Er zit wel verschil in de greep: vleugel (je vingers blijven er maar op een manier achter haken) of klokvormig ( grip aan alle kanten) of "rem": een stelschroefje, niet zo handig, of een kogelrem, een wieltje waarmee bij tijdopnamen de ingedrukt gebleven kabel gemakkelijk kan worden gelost. Wanneer de rem is ingeschakeld hoef je de ontspanner alleen maar in te drukken en hij blijft ingedrukt zitten.

Ik heb 25 cm en 50 cm, dat is genoeg, 1m lijkt mij wat lang. Op al mijn groot formaat lenzen heb ik overigens een kort adapter kabeltje zitten van 8 cm. Voor het inschroeven van de eigenlijke ontspanner kan ik dan dat korte adaptertje naar mij toe buigen om het plaatsen gemakkelijker te maken. Dat is in de praktijk gemakkelijker dan de ontspanner precies in de juiste stand te houden voor het inschroeven op een op statief staande lens/camera. Anderen hebben permanent een ontspanner op iedere lens, maar zo'n lang ding vind ik wat onhandig. 8 cm gaat prima en het indraaien van de ontspanner gaat gemakkelijk door de twee kabeltjes naar elkaar toe te brengen. De Adapters zijn vrij duur. Schreck is de enige die ze maakt, ze zijn nergens goedkoper en elders vrijwel niet te krijgen en als je ze meteen mee besteld zijn er geen extra verzendkosten.
Ferdi.
_________________
Ferdi Stutterheim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Jos
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 20-11-2011
Berichten: 273
Woonplaats: Zuid Holland

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2013 19:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ik probeer die site van gebr-schreck te openen maar dat lukt niet.
Is er een probleem met die website of ligt het aan mijn computer.

Jos.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Ferdi
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 25-8-2006
Berichten: 545
Woonplaats: Friesland

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2013 23:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan de website ook niet meer bereiken. Vorige week nog wel.
_________________
Ferdi Stutterheim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
sepp
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 28-12-2012
Berichten: 42
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2013 13:58    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb er vorige week nog een kabeltje besteld... ligt nu op me te wachten bij de post. Misschien even offline?
Probeer eens via de mail anders: info@cable-releases.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Ferdi
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 25-8-2006
Berichten: 545
Woonplaats: Friesland

BerichtGeplaatst: Zo Feb 03, 2013 22:56    Onderwerp: Reageer met quote

De web-site doet het weer!
_________________
Ferdi Stutterheim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Te koop gevraagd Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group