Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
camerariem voor Rolleiflex 3,5B

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Te koop gevraagd
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tootles
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 28-11-2006
Berichten: 126
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2007 18:57    Onderwerp: camerariem voor Rolleiflex 3,5B Reageer met quote

Ik ben op zoek naar een camerariem voor mijn 2-oog. Zie mijn advertentie op MP: http://link.marktplaats.nl/134747454.
Alleen de afgebeelde uitvoering komt in aanmerking. Hopelijk kan iemand mij verder helpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo Bartelings
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 5-9-2006
Berichten: 1275

BerichtGeplaatst: Za Dec 22, 2007 11:24    Onderwerp: Reageer met quote

Wat dacht je van deze. Heb je meteen ook een originele statiefplaat en andere accesoires.

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//fotografie.marktplaats.nl/analoge-camera-s-overige/135955570-rolleiflex-3-5f-accesoires.html

groet,

Theo
_________________
Mister.....T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tootles
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 28-11-2006
Berichten: 126
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Zo Dec 23, 2007 15:02    Onderwerp: Reageer met quote

Theo Bartelings schreef:
Wat dacht je van deze. Heb je meteen ook een originele statiefplaat en andere accesoires.

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//fotografie.marktplaats.nl/analoge-camera-s-overige/135955570-rolleiflex-3-5f-accesoires.html

groet,

Theo


Dank Theo, ik heb de man gemaild en hoop dat zijn riem op mijn camera past. Waarom zou ik een rolleifix moeten nemen, terwijl ik een MiniConnect gebruik? Ik weet niets van een rolleifix en wel van een MiniConnect (matig gebruiksgemak, draait snel los). Ik hoop dat de adverteerder een foto stuurt van de rolleifix "in functie", dan kijken we wel verder. Je hoort nog.

groet,
Flip.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1768
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Zo Dec 23, 2007 18:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil de pret niet drukken. maar volgens mij heeft deze riem een hele andere bevestiging.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Theo Bartelings
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 5-9-2006
Berichten: 1275

BerichtGeplaatst: Zo Dec 23, 2007 19:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vond het inderdaad wel vreemd deze riem.
Ik had n.a.v mijn nieuwe Rolleiflex-T een rerpair-manual op een site gevonden.
Daarin stonden haast alle modeelen in met riem. De riem van Tootles was daar niet bij.

De Rolleiflex hebben alle de sluiting met de V uitsparing. Behalve de Cord's en de baby.

Tootles, waar komt dit voorbeeld uit.

groet,

Theo
_________________
Mister.....T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Soef
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-8-2006
Berichten: 737

BerichtGeplaatst: Zo Dec 23, 2007 22:32    Onderwerp: Reageer met quote

De krokodile klem is voor nieuwere types. De gevraagde riem kom je weinig tegen omdat deze maar voor een korte tijd is toegepast. Maar je kan een gewone camera riem op dit soort camera's gebruiken. Kwestie van het riempje door het spleetje friemelen.
_________________
Een Seagull en een Lubitel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo Bartelings
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 5-9-2006
Berichten: 1275

BerichtGeplaatst: Zo Dec 23, 2007 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

Dus moet tootles wel een hele nieuwe camera hebben. Cool Cool

Razz Razz Ik sta met mond vol tanden. Razz Razz

groet,

Theo
_________________
Mister.....T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tootles
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 28-11-2006
Berichten: 126
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2007 7:41    Onderwerp: camerariem Reageer met quote

De voorbeeldfoto in mijn advertentie op MP heb ik toegezonden gekregen door degene die mij laatst een Rolleipol, polarisatiefilter, heeft geleverd. Hij is verzamelaar en wilde mij de voorbeeldriem leveren, maar had hem niet in huis.
Goeie tip overigens t.a.v. die klembevestiging. De riem op de voorbeeldfoto past dus wel, maar de vraag is: hoe kom ik eraan?
Ik ga maar eens bij de locale schoenmaker langs. Die kan mij vast wel helpen.

Bedankt voor jullie reacties en prettige feestdagen gewenst.

Flip.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tootles
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 28-11-2006
Berichten: 126
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Di Dec 25, 2007 14:39    Onderwerp: Re: camerariem Reageer met quote

tootles schreef:
De voorbeeldfoto in mijn advertentie op MP heb ik toegezonden gekregen door degene die mij laatst een Rolleipol, polarisatiefilter, heeft geleverd. Hij is verzamelaar en wilde mij de voorbeeldriem leveren, maar had hem niet in huis.
Goeie tip overigens t.a.v. die klembevestiging. De riem op de voorbeeldfoto past dus wel, maar de vraag is: hoe kom ik eraan?
Ik ga maar eens bij de locale schoenmaker langs. Die kan mij vast wel helpen.

Bedankt voor jullie reacties en prettige feestdagen gewenst.

Flip.


De schoenmaker maakt een riem op maat, dus "probleem opgelost" en een Rolleifix heb ik inmiddels ook. Fijn ding.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Te koop gevraagd Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group