Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Avond allen
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ...
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Agnostic
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 3-11-2009
Berichten: 256

BerichtGeplaatst: Zo Nov 08, 2009 23:35    Onderwerp: Reageer met quote

Jonnie88 schreef:
Hallo Agnostic,

Welkom!

Een flex met Xenotar is natuurlijk een hele mooie camera...maar of je heel erg veel verschil gaat zien met je Xenar is nog maar de vraag. Misschien is het geld beter aan film besteed..... yeah right... Confused

Wat Rollei's betreft beperk me momenteel tot (bijna) vooroorlogse exemplaren (m.u. een Baby Rolleiflex) maar misschien dat ik er ook nog eens aan toegeef.

Belangrijk is dat er foto's mee gemaakt worden!

Die Minolta's zou ik maar laten zitten trouwens. Voor dat geld kun je wel beter film kopen. Wink

Jon


Het enige wat ik aan film nodig heb op het moment is Neopan 400 en wat kleur in rolfilm. Smile

In mijn koelkast ligt meer film dan eten. Bakken vol Rollei Retro 100 in 35mm en 120 formaat, Efke 25, Fomapan T200 en allerlei kleurenfilms. Ik denk totaal in 120 en 35mm formaat al snel rond de 400 films. Twisted Evil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Agnostic
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 3-11-2009
Berichten: 256

BerichtGeplaatst: Zo Nov 08, 2009 23:44    Onderwerp: Reageer met quote

Paul Jenner schreef:
Ik bedoelde eigenlijk meer een film met verminderde gevoeligheid in het rood-gebied, zoal vroege zowat alle films ...


Paul.


Ik heb het even gecontroleerd. Rollei Retro 100, Neopan 400 en Fomapan T200 heb ik allemaal geschoten in vouwcameras met rode raampjes, de Rollei Retro (Agfa APX 100) heb ik zelfs gebruikt in een 6x9
Zeiss Ikon camera met een rood raampje dat geen afdekking heeft en dus voortdurend licht doorlaat:

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Soef
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-8-2006
Berichten: 737

BerichtGeplaatst: Ma Nov 09, 2009 19:16    Onderwerp: Reageer met quote

Hmmm.... ik weet niet meer wat ik als laatst had geprobeerd maar ik zal binnenkort nog eens een normaal rolletje op wagen.

Ik heb nog wel wat Agfa Ortho 25 liggen. In Rodinal zijn zo alleen zo knoepert hard dat ik met zon weinig mee kan. Zonder zon is die weer wat traag voor de f4.5 Tessar Confused
_________________
Een Seagull en een Lubitel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ... Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group