Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Nieuw speeltje
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Apparatuur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Agnostic
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 3-11-2009
Berichten: 256

BerichtGeplaatst: Do Dec 24, 2009 12:38    Onderwerp: Nieuw speeltje Reageer met quote

Ik ben blij met mijn Rolleicord Vb maar ik wilde daarnaast graag een midden formaat 6x9 camera hebben, voornamelijk om landschappen mee te schieten. Ziedaar de Fuji Fujica G690BL, ook bekend onder de bijnaam de Texas Leica. Ik heb nog geen manier gevonden om van deze camera een foto te maken die een acurate indruk geeft van zijn afmetingen. Voor ik hem kocht had ik een hoop foto's op internet gezien maar ik moest toch enigzins geschockeerd lachen toen ik de doos open maakte en zag hoe groot het ding werkelijk is.



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Do Dec 24, 2009 13:06    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt me geweldig (letterlijk en figuurlijk) om mee te fotograferen.
Is dit de oude versie met verwisselbare objectieven, of de nieuwere met vaste lens? Heb er zelf ook regelmatig naar zitten kijken/zoeken, maar het lijkt alsof met name die oudere versie volledig van de aardbodem verdwenen is. Ben toch al een liefhebber van meetzoekers. Heb zelf een Koni Omega 200. ook niet echt gering.
Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Agnostic
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 3-11-2009
Berichten: 256

BerichtGeplaatst: Do Dec 24, 2009 13:19    Onderwerp: Reageer met quote

Dit is een van de oudere versies met verwisselbare lenzen. Ik heb er nu alleen de standaard lens bij die fantastisch is maar ik ga zeker nog zoeken naar de 65mm groothoek en de 150mm tele.
Ik heb ook de Pentax 6x7 en de Koni serieus overwogen maar ik houd niet erg van het 6x7 formaat.

De Fuji schiet fantastisch, de rangefinder is helder en de focus op de lens erg soepel. Het enige waar ik even aan moest wennen is dat de sluiter behoorlijk wat druk vergt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Do Dec 24, 2009 13:29    Onderwerp: Reageer met quote

Fantastisch ding, de lensen hebben een reputatie op het gebied van scherpte. Laat snel eens een vergelijking zien met een kleinbeeld meetzoeker of slr ?


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Agnostic
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 3-11-2009
Berichten: 256

BerichtGeplaatst: Do Dec 24, 2009 13:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal binnenkort eens proberen een paar vergelijkings plaatjes te schieten met de Pentax FA 50/1.4 op mijn Pentax MZ5-n kleinbeeld en mijn 15MP Pentax K20D. De FA 50/1.4 staat ook bekend als erg scherp.

Ik heb gisteren twee rolletjes Provia 400X weggebracht die ik met de Fuji heb geschoten. Ik ben benieuwd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Do Dec 24, 2009 13:59    Onderwerp: Reageer met quote

Sommige Takumars staan ook bekend om hun fraaie onscherpte, dat heb ik -als Minolta liefhebber die daar speciaal in geinteresseerd is- eens ergens gelezen ....


Paul
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Agnostic
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 3-11-2009
Berichten: 256

BerichtGeplaatst: Do Dec 24, 2009 14:46    Onderwerp: Reageer met quote

Paul Jenner schreef:
Sommige Takumars staan ook bekend om hun fraaie onscherpte, dat heb ik -als Minolta liefhebber die daar speciaal in geinteresseerd is- eens ergens gelezen ....


Paul


Sommige maar zeker niet alle. Vooral de Takumars in de 83mm tot 105mm range zijn daar bekend om en dat is omdat die lenzen voornamelijk als portretlenzen bedacht waren. De 35/3.5 S-M-C Takumar is bijvoorbeeld erg scherp maar heeft ellendige bokeh.

Ik beb nog geen foto met de Fuji op kleine scherpte-diepte geprobeerd. De Fujinon S 100/3.5 zou ook erg mooie bokeh moeten hebben, beter dan de latere Fuji rangefinders met vaste 90mm lens.

Hier is een foto met de 135/3.5 S-M-C Takumar, die heeft wel erg mooie bokeh vind ik, en op de juiste scherpte diepte krijg je een fantastisch plastisch 3d effect:

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Soef
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-8-2006
Berichten: 737

BerichtGeplaatst: Do Dec 24, 2009 16:31    Onderwerp: Reageer met quote

Die plaat hierboven is prachtig.

Leuke camera. Ben zelf alleen geen meetzoeker type.
_________________
Een Seagull en een Lubitel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jonnie88
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 14-6-2008
Berichten: 1202

BerichtGeplaatst: Vr Dec 25, 2009 0:12    Onderwerp: Reageer met quote

Heb ooit een nieuwere versie in handen gehad en ze zijn inderdaad erg groot, zeker als je ze vergelijkt met bijvoorbeeld 6x9 klapcamera's of bijvoorbeeld de Pentax 6x7 reflex. Ze zijn erg zeldzaam en een oude met verwisselbare lensen heb ik nog nooit gezien. Die hoge ontspandruk is wel een beetje jammer.

Fuji heeft ook interessante 6x4.5 meetzoekers; deze zijn uiteindelijk zelfs in een AF versie met zoomlens uitgebracht.

Jon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Ferdi
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 25-8-2006
Berichten: 545
Woonplaats: Friesland

BerichtGeplaatst: Zo Dec 27, 2009 13:38    Onderwerp: Reageer met quote

Is dit wat voor je:

http://cgi.ebay.nl/Fuer-FUJICA-G690-Fuji-FUJINON-S-5-6-150mm-150_W0QQitemZ380157096357QQcmdZViewItemQQptZDE_Elektronik_Computer_Foto_Camcorder_AnalogeKameras_PM?hash=item588320f1a5#ht_500wt_936

Prachtige camera overigens, ik heb er jaren geleden toen ze nog nieuw verkocht werden, eens een vast gehad. Hoe ben je er aan gekomen? Ze worden bij nooit aangeboden.

Ferdi.
_________________
Ferdi Stutterheim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Agnostic
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 3-11-2009
Berichten: 256

BerichtGeplaatst: Zo Dec 27, 2009 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ferdi schreef:
Is dit wat voor je:

http://cgi.ebay.nl/Fuer-FUJICA-G690-Fuji-FUJINON-S-5-6-150mm-150_W0QQitemZ380157096357QQcmdZViewItemQQptZDE_Elektronik_Computer_Foto_Camcorder_AnalogeKameras_PM?hash=item588320f1a5#ht_500wt_936

Prachtige camera overigens, ik heb er jaren geleden toen ze nog nieuw verkocht werden, eens een vast gehad. Hoe ben je er aan gekomen? Ze worden bij nooit aangeboden.

Ferdi.


Bedankt voor de link maar die kan ik nu even niet betalen. Smile
Ik heb voor December nog een Pentax DA 10-17mm fisheye zoom op mijn verlanglijstje staan en ik wil nog wat film bestellen en dan is het geld weer even op!
De G690BL heb ik op Ebay gekocht, 280 Euro incl. verzending wat denk ik een erg goede prijs was Smile


Laatst aangepast door Agnostic op Zo Dec 27, 2009 23:13, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Zo Dec 27, 2009 23:02    Onderwerp: Reageer met quote

Dat denk ik ook Smile


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Tjibs
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 22-7-2008
Berichten: 32

BerichtGeplaatst: Ma Dec 28, 2009 11:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb vrij lang de 135/3.5 Takumar gebruikt, maar sinds een tijdje gebruik ik de 135/2.5 Takumar, die heeft ook een geweldige onscherpte. Smile (M42 lens, niet de belabberde 'Bayonet' lens die als budget lens bedoelt was)
Ik hoop ooit nog een Fuji 690 in mijn bezit te krijgen, maar ik ben niet actief op zoek. Momenteel gebruik ik een Pentax 67, maar zoals je zelf al aan geeft, het 6x7 formaat zit dat ietsjes tegen. Ik gebruik ook liever 6x9, maar helaas zijn er gewoon niet al te veel opties voor dat formaat!
Misschien kan je een foto inclusief een 35mm rolletje maken? Dat zou de schaal wat beter aangeven denk ik zo. Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ferdi
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 25-8-2006
Berichten: 545
Woonplaats: Friesland

BerichtGeplaatst: Ma Dec 28, 2009 18:12    Onderwerp: Reageer met quote

Paul Jenner schreef:
Dat denk ik ook Smile


Paul.


Ik weet het wel zeker! Twisted Evil

Ferdi.
_________________
Ferdi Stutterheim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Alien
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 15-4-2007
Berichten: 186
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di Dec 29, 2009 10:03    Onderwerp: Reageer met quote

Wat een prachtcamera! Nu wil ik er ook een...

.tsooJ
_________________
Take only photographs, leave only footsteps.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Apparatuur Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group