Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Amersfoort (NL) kleurstoffenfabriek van Warner en Jenkinson

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Foto's maken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
frederix
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 29-11-2008
Berichten: 972
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: Di Sep 28, 2010 19:40    Onderwerp: Amersfoort (NL) kleurstoffenfabriek van Warner en Jenkinson Reageer met quote

Agelopen zondag hebben Moniek Morelisse, een Amersfoortse fotografe, en ik gefotografeerd in het oudste deel van de voormalige kleurstoffenfabriek van Warner en Jenkinson in Amersfoort. Ik heb nog nooit zo'n donkere en smerige fabriek gezien als deze. En dan te bedenken dat deze fabriek tot 2000 in bedrijf is geweest (!) en dat op nog geen 5 minuten fietsen van mijn huis.

Het pand was uiterst spaarzaam verlicht. De ramen van het pand waren dichtgemetseld op één na. Door dat ene raam, door een deels openstaande deur met bovenlicht en door wat sterk vervuilde lichtkoepelachtige dingen op het dak kwam wat licht naar binnen. Toch heb ik geprobeerd om met het aanwezige licht te fotograferen. Mocht je vinden dat ook deze beelden te rood zijn, dat kan kloppen. hier werd met name rode kleurstof gemaakt. Alles was rood en roodachtig. De wanden, vloeren, machines e.d. Uiteindelijk begon ook mijn F100 wat rood te kleuren.

Ik heb gefotografeerd met mijn Nikon F100 op Fuji Superia 400. De gebruikte objectieven waren de Nikon f:2.0/50 mm MF en mijn Voigtländer f:3.5/20 mm MF. Ondanks de redelijk snelle film kwam ik uit op sluitertijden van ca 20 - 30 seconden bij f:8. Desondanks waren de opnamen nog aan de donkere kant. De negatieven zijn gescand met mijn nikon Coolscan IV ED.



Foto 1





Foto 2





Foto 3





Foto 4





Foto 5





Foto 6





Foto 7





Foto 8





Foto 9





Foto 10





Foto 11





Foto 12





Foto 13





Foto 14





Foto 15





Foto 16





Foto 17
_________________
met een vriendelijke groet

Frederix
www.fredoosterhuis.nl


Het belangrijkste onderdeel van een camera is en blijft de fotograaf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jonnie88
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 14-6-2008
Berichten: 1202

BerichtGeplaatst: Di Sep 28, 2010 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

Daar zitten een paar hele mooie tussen.

Ik hoop wel dat je niet teveel rotzooi binnen hebt gekregen.

Jon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
SophiaK
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 1-2-2008
Berichten: 415
Woonplaats: Den Helder

BerichtGeplaatst: Zo Okt 31, 2010 13:31    Onderwerp: Reageer met quote

Wat een leuke locatie. Mooie serie Fred. Er zitten inderdaad een paar hele mooie tussen.

Sophia
_________________
www.sophiakoopman.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Foto's maken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group