Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Werken met Silverfast
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> De digitale werkwijze
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sepp
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 28-12-2012
Berichten: 42
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: Vr Apr 19, 2013 10:20    Onderwerp: Reageer met quote

ik vraag me wel altijd af of die 'nu kopen' aanbiedingen effectief ooit gekocht worden tegen die prijzen. Als je mij sl66-materiaal bij elkaar zet betaal je bij 'nu kopen' ook zeker 5000 euro, terwijl ik de hele set via een ebay-veiling voor 1200 had. altijd best met korreltje zout nemen denk ik. anders kan ik beter steeds alles terug verkopen, dan ben ik meteen rijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Vr Apr 19, 2013 11:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een paar keer meegeboden op een 9000 en toen gingen ze idd rond die prijs weg. Dat is denk ik 2 jaar geleden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Alexander
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 3-12-2011
Berichten: 50
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za Apr 20, 2013 19:49    Onderwerp: Silverfast Reageer met quote

Ik gebruik voor zw en kleur (negatief en dia) Epson 4990 ook Silverfast Ai Studio 8 en HDRi.
Met negafix gaat het meestal goed, maar soms moet ik uitwijken naar de Twan van Epson scan versie 3.04D.
In Silverfast versie 6.6 was het nog mogelijk de belichting bij te stellen bij het scannen van dia's. Deze functie hebben ze eruit gehaald. Ze gaan er vanuit dat je dat doet met de Midtones.

Ik heb dus versie 6.6 nog geïnstalleerd en in moeilijke geval met dia's gebruik ik deze versie.
Ik scan de negatieven 16 bits per kanaal met HDR(i) en bewerk het verder met Silverfast HDRi
Ik heb de gebruikaanwijzing Silverfast 8 book by Mark Segel. Ben er aan begonnen, maar het is een dikke pil. Te vaak komen er andere dingen tussen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Theo Bartelings
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 5-9-2006
Berichten: 1276

BerichtGeplaatst: Wo Apr 24, 2013 19:18    Onderwerp: Reageer met quote

Oude OS op een nieuw(er) systeem kan problemen geven.
Virtualbox zou een oplossing kunnen zijn.
Ik heb echter geen ervaring hiermee met de Imac en/of OSX.

Voordeel geen dualboot of een aparte machine.

groet,

Theo
_________________
Mister.....T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ferdi
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 25-8-2006
Berichten: 545
Woonplaats: Friesland

BerichtGeplaatst: Di Apr 30, 2013 15:18    Onderwerp: Reageer met quote

Vuescan werkt goed met de Nikon 9000 ED, het kost alleen wel wat tijd om de soms onbegrijpelijke users-interface van Vuescan te doorgronden. Een gebruiksaanwijzing is er eigenlijk niet of nauwelijks en wat er is, is ook weer onbegrijpelijk. Uiteindelijk ben ik er wel uitgekomen en de resultaten zijn goed. Ik heb nog een oude PowerPC G4 met O.S. 10.4.6 voor het geval dat ik Nikon Scan wil gebruiken. Velen lijken de voorkeur te geven aan Vuescan.

Vuescan werkt ook met de nieuwere versies van O.S.X. en is niet duur, met een eeuwig durend recht op updates.

Ferdi.
_________________
Ferdi Stutterheim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
sepp
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 28-12-2012
Berichten: 42
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: Di Apr 30, 2013 15:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga vrijdag de scanner ophalen. Heb intussen een Powerpc G4 kunnen regelen, een G5 ook als ik wil... die dacht ik aan te sluiten op mijn 27" imac-secherm, maar dat blijkt dan weer niet te gaan. Moet ik dus weer een apart scherm hebben. Ik verkies wel de nikonsoftware boven de vuescan naar wat ik erover lees, en de silverfast 8 Ai vind ik te duur. Misschien eerst toch de proefversie van vuescan maar eens uitproberen, zou veel oplossen als die me bevalt Smile
En ik heb blijkbaar idd geluk gehad, zag deze week nog een 9000 op ebay weggaan voor 2800,-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Ferdi
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 25-8-2006
Berichten: 545
Woonplaats: Friesland

BerichtGeplaatst: Di Apr 30, 2013 15:43    Onderwerp: Reageer met quote

Als er geen Firewire op de iMac zit, zit er waarschijnlijk wel Thunderbolt op. Er bestaan adapters van Thunderbolt (op iMac) naar Firewire 800 (randapparatuur). Ik heb er geen ervaring mee.

Ferdi.
_________________
Ferdi Stutterheim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Ferdi
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 25-8-2006
Berichten: 545
Woonplaats: Friesland

BerichtGeplaatst: Di Apr 30, 2013 15:57    Onderwerp: Reageer met quote

De start met Vuescan is heel gemakkelijk: downloaden en naar de applicatiemap verplaatsen, dan werkt het. Scanner aanzetten; dan Vuescan opstarten. Als alles goed is, wordt de scanner dan herkend. Vuescan verstoort andere scanner-software niet dus het kan zonder bezwaar worden geïnstalleerd.

Als je hulp nodig heb met het kiezen van de instellingen, neem dan maar contact met mij op: fwstutterheim@mac.com . Ik weet ook niet alles, maar genoeg om er scans uit te krijgen Rolling Eyes

Ferdi.
_________________
Ferdi Stutterheim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Alien
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 15-4-2007
Berichten: 186
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za Mei 04, 2013 21:25    Onderwerp: Reageer met quote

Ferdi schreef:
Als er geen Firewire op de iMac zit, zit er waarschijnlijk wel Thunderbolt op. Er bestaan adapters van Thunderbolt (op iMac) naar Firewire 800 (randapparatuur). Ik heb er geen ervaring mee.
Ik wel, en het werkt voortreffelijk. De Apple TB-FW adapter werkt als een "native" FireWire 800 poort.

.tsooJ
_________________
Take only photographs, leave only footsteps.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Do Mei 23, 2013 9:00    Onderwerp: Reageer met quote

Nu we het toch over bejaarde scanners hebben:
Ik denk dat ik zojuist voor een m.i. redelijke prijs een Imacon Precision II heb aangeschaft, inclusief een scsi=>firewire adapter.
Moet nog geleverd worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Za Jun 08, 2013 14:46    Onderwerp: Reageer met quote

Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad, maar de scanner staat nu redelijk tevreden te draaien, gekoppeld aan een iMac G5 met Osx 10.5.8 en FW400 aansluiting, via een scsi=>FW adapter. Zelfs de volgorde van de verschillende aansluitingen blijkt belangrijk.

Om 'm aan mijn recente MacPro met scsi-kaart te koppelen dreigt installatie van Windhoos XP noodzakelijk. We gaan het proberen :-)

De resultaten heb ik nog niet echt kunnen beoordelen. Ik ben al blij dat ie het na een week experimenteren doet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> De digitale werkwijze Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group