Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
baby rolleiflex
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Apparatuur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
k.hendrik
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 27-1-2014
Berichten: 254
Woonplaats: groningen

BerichtGeplaatst: Di Okt 28, 2014 22:59    Onderwerp: baby rolleiflex Reageer met quote

Wil een grijze baby Rollei aanschaffen; maar die 127 film ?? Hoe hebben jullie dat opgelost? Op internet is het of heel duur of errug lastig te verbouwen van 120 naar 127 of 35mm opschalen.
vrgr
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jonnie88
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 14-6-2008
Berichten: 1202

BerichtGeplaatst: Wo Okt 29, 2014 9:37    Onderwerp: Reageer met quote

127 film is een tijdje verkrijgbaar geweest tegen een redelijk normale prijs maar momenteel wordt het alleen in kleine batches gemaakt en dan is het ook meteen duurder. Maco heeft er nu ééntje voor 9,50.

Ik heb ooit een Baby Rolleiflex gehad en heb daar een aantal overjarige films (verlopen in 1982) in gebruikt. Maar ook die zijn schaars geworden.

35 mm opschalen is voor een Baby Rollei geen optie. Met een Yashica 44 kan dat nog wel.

Geen goed nieuws dus, behalve als je bereid bent 9,50 voor een rolletje te betalen.

Jon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Ferdi
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 25-8-2006
Berichten: 545
Woonplaats: Friesland

BerichtGeplaatst: Do Okt 30, 2014 13:47    Onderwerp: Reageer met quote

Jullie hebben wellicht gelezen dat Ferrania in Italië probeert de productie op kleinere schaal weer op te starten. Het goede nieuws is dat ze tussen de oude apparatuur ook een machine gevonden hebben voor het confectioneren van 127 film. Het zal nog wel even duren, maar wellicht gloort hier hoop.

http://www.filmferrania.com/
_________________
Ferdi Stutterheim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Jos
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 20-11-2011
Berichten: 273
Woonplaats: Zuid Holland

BerichtGeplaatst: Do Okt 30, 2014 18:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het zelf (nog) niet geprobeerd, maar 120 film versnijden mbv oa. een sigarensnijder schijnt eenvoudig te zijn.

Zelf heb ik nog een heel klein voorraadje 127 liggen, maar zoals gezegd nieuwe rollen zijn aan de prijs.

Ferdi, goed nieuws als Ferrania daar wat mee gaat doen.

Gr. Jos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
k.hendrik
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 27-1-2014
Berichten: 254
Woonplaats: groningen

BerichtGeplaatst: Do Okt 30, 2014 23:14    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor het meedenken; ik vind het leuk om 120 naar 620 om te plakken maar dat proces met cigarensnijder ? licht via zijkant en waar vind je een passende rol ? en 9.50 voor 1 film is mij te gortig. En ik heb nog steeds de wens om wat te schieten met m'n 126 formaat camera's en die cassettes zijn ook al niet/nauwelijks te verkrijgen; je blijft aan de gang Shocked Mijn ERKO uit 1923 slikt tenminste nog het prima verkrijgbare formaat 9x12!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Alien
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 15-4-2007
Berichten: 186
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo Nov 09, 2014 14:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb 'm al een tijdje niet gebruikt, maar ik schoot altijd Efke R100 in mijn Babyflex. Tot mijn schrik zie ik dat die nu ook al niet meer gemaakt wordt. Zo wordt een Babyflex wel echt een camera voor sporadisch gebruik.

Overigens is het omspoelen van kleinbeeldfilm ook een optie.
_________________
Take only photographs, leave only footsteps.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
k.hendrik
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 27-1-2014
Berichten: 254
Woonplaats: groningen

BerichtGeplaatst: Za Nov 22, 2014 22:23    Onderwerp: rolleiflex 4x4 Reageer met quote

Nou dit is 'm dan; smetteloos ! alleen de sealing moet ik vernieuwen en vwb de rest lijkt het alsof er geen film doorheen is gegaan. incl. boekjes in NL en D. GROTE flitser + 2 doosjes lampjes, voorzetlensjes, geel filters, grijze paraattas, 1960, zonnekap(2!)voor al die kleine spullen ook de bijbehorende miniscule lederen tasjes. Ben zwaar benieuwd naar de 1e film; nog even een cigaren knipper kopen en een aantal 120 TriX bijsnijden.



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tum
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-3-2007
Berichten: 2116
Woonplaats: Wouw

BerichtGeplaatst: Zo Nov 23, 2014 13:05    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe werkt dat met die lampjes, is dat één per foto? Zijn die lampjes nog verkrijgbaar?
_________________
http://www.richardtummers.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
k.hendrik
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 27-1-2014
Berichten: 254
Woonplaats: groningen

BerichtGeplaatst: Ma Nov 24, 2014 22:27    Onderwerp: rolleiflex 4x4 Reageer met quote

sealing vernieuwd en hoop dat ie lichtdicht is, een 'bijgesneden' oude film er doorheen en het telwerk werkt Smile elektronica is ook nog in orde want de Nikon SB-50 reageert prima. Ja Tum, 1 lampje per flits en verkrijgbaar ?!Maarrrrr; dat 'sigaren' verhaal is voorlopig naatje, je moet dan wel een zeer !! vaste hand hebben om een 120 spoel zuiver af te snijden. Homan aan het Zuiderdiep had een prima knipper en vond het 'doel' bijzonder grappig; ik heb het woord besnijding maar niet genoemd;) De LEGO methode werkt nauwkeuriger denk ik
http://www.lomography.com/magazine/tipster/2014/01/08/building-a-120-to-127-film-slitter-using-lego
Ik heb zelf wat gefabriekt en we wachten af.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Han
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 1505
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: Di Nov 25, 2014 10:57    Onderwerp: Reageer met quote

Op de fotovakschool vertelde een leraar ooit dat lampjes de mooiste flits verlichting geeft voor kleurenfoto's. Simpelweg omdat de brandduur vrij lang is de kleuren van de film het meest verzadigd. Daarom vertelde hij is het het beste om je elektronen flitser op handmatig te zetten en met volle kracht te laten flitsen omdat daarbij de brandduur ook het langste is. Ik ben er nooit aan begonnen. Moet je dat maar eens proberen bij een reportage en je zit er een stop of twee naast Sad Geef mij de TTL maar Smile )

Bij een fotowinkel in Elst zag ik nog dergelijke lampjes, de fotowinkelis aan het opheffen. Weet je een type nummer o.i.d ik kan eventueel nog even kijken als je dat wilt voor je als ik in het dorp ben.

Overigens kwam ik dit tegen:
http://www.fotoimpex.de/shop/filme/mittelformatfilme-127/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
k.hendrik
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 27-1-2014
Berichten: 254
Woonplaats: groningen

BerichtGeplaatst: Di Nov 25, 2014 12:05    Onderwerp: baby grey Reageer met quote

Nou Hanfo, lampjes hoef ik niet maar als je daar in het formaat 127 volle of lege spoeltjes aantreft hou ik me graag aanbevolen.

vrgr
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Han
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 1505
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: Di Nov 25, 2014 21:06    Onderwerp: Reageer met quote

Nee helaas Hendrik, hij had geen één film meer liggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jos
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 20-11-2011
Berichten: 273
Woonplaats: Zuid Holland

BerichtGeplaatst: Vr Nov 28, 2014 0:43    Onderwerp: Reageer met quote

Een mooi exemplaar! Die flitser, of eigenlijk zo'n 'arm' zijn lastig te vinden.
Op de Fotografica beurs heb ik er is één gezien, maar daar vroegen ze de hoofdprijs voor.

Jos.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Theo Bartelings
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 5-9-2006
Berichten: 1276

BerichtGeplaatst: Ma Dec 01, 2014 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

Het blijft een mooi machientje.
Jammer van de film.

groet,

Theo
_________________
Mister.....T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
k.hendrik
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 27-1-2014
Berichten: 254
Woonplaats: groningen

BerichtGeplaatst: Ma Dec 01, 2014 19:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb inmiddels wat 127 film bij MACOdirect besteld. Er is ook nog de mogelijkheid om 1x per jaar een bestelling bij Ilford.com te doen van 127 formaat maar dat is een bulk uitvoering 50 ft. die je dus zelf nog van papier moet voorzien en moet omspoelen ! en dan alleen als er wereldwijd nog 22 meer bestellingen binnenkomen. Dus als iemand hiero 50 ft. wil delen ??


vrgr
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Apparatuur Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group