Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Kan de voorzitter het licht uitdoen?
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> De koffietafel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Di Dec 15, 2015 10:03    Onderwerp: Kan de voorzitter het licht uitdoen? Reageer met quote

Het valt me op, dat er zo weinig activiteit is op het forum. Het laatste bericht dateert van begin november.
In de gallery wordt nog weleens wat geplaatst, maar dan toch vooral door enkele leden.
Afgezien van rangefinderforum. com zie ik dat op andere fora ook wel gebeuren.
Zijn we niet meer bezig met fotografie?
Passen de huidige fotografische activiteiten niet meer in de opzet van het forum?
Moeten we dingen anders doen, andere activiteiten ontplooien?
Kortom, hoe blazen we dit ingeslapen "zootje" wat nieuw leven in?
Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Jonnie88
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 14-6-2008
Berichten: 1202

BerichtGeplaatst: Di Dec 15, 2015 23:28    Onderwerp: Reageer met quote

Het is hier natuurlijk al een aantal jaren vrij ingeslapen.

We hebben wel weer wat meer bijeenkomsten maar verder dan dat gaat het niet.

Ik persoonlijk denk dat iedereen nog steeds fotografeert maar niet meer zoveel met een Rolleiflex. En dat is tenslotte wat ons hier bindt.

Bedenk ook dat in de topdagen van dit forum er misschien maar een stuk of 10 mensen echt aktief waren.

En misschien zijn we gewoon wel een beetje uitgepraat over Rolleiflexen en Rolleicords.

Ik heb dit jaar best wel veel met mijn Rolleiflex SLX geschoten. Zal er wel wat van plaatsen maar wacht daar nog even mee omdat ik niet meteen de laatste foto's van JohanV van de voorpagina wil halen Wink

Jon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Han
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 1505
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: Za Dec 19, 2015 23:27    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, het is jammer dat er weinig te beleven valt. Gelukkig worden er toch regelmatig nog foto's geplaatst in de Gallery. Ik ben de laatste tijd ook niet zo actief, gezinsdrukte. Misschien om de zaken wat actiever te krijgen is wat meer uitjes organiseren, Paul..... Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JohanV
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 29-7-2007
Berichten: 265
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Di Dec 22, 2015 16:40    Onderwerp: Reageer met quote

Haha Jonnie, doe maar hoor, ik plaats er dan nog wel eens enkele
Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jonnie88
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 14-6-2008
Berichten: 1202

BerichtGeplaatst: Ma Dec 28, 2015 0:51    Onderwerp: Reageer met quote

JohanV schreef:
Haha Jonnie, doe maar hoor, ik plaats er dan nog wel eens enkele
Laughing


OK prima!

@ Frank; ben je in slaap gevallen? Wink

Jon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Ma Dec 28, 2015 12:33    Onderwerp: Reageer met quote

@Jonnie
Nee, maar mijn bericht was bedoeld om reacties uit te lokken, die zijn nog wat mager.
Het enige, dat echt de aandacht lijkt te trekken, zijn de borsten van Johan. En daar kan ik niet tegenop. Ze lijken zelfs mijn draadje te hebben gekaapt.
Ik schakel de voorzitter in Very Happy
Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Ma Dec 28, 2015 23:45    Onderwerp: Reageer met quote

Tsja, wat moet de voorzitter hier nu weer van zeggen ?

Als leden er zelf om beginnen te vragen om het licht uit te doen omdat het gebodene niet aan de verwachtingen voldoet, dan moet de voorzitter binnenkort inderdaad maar eens het licht uit gaan doen.

Ik verwacht binnenkort de rekening weer te krijgen voor een jaartje forum en gallery, dus misschien moet ik dat maar even voor zijn ...


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Tum
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-3-2007
Berichten: 2116
Woonplaats: Wouw

BerichtGeplaatst: Di Dec 29, 2015 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien moeten we een blokje gepersonaliseerde reclame toevoegen aan onze berichten en foto's, dat helpt het forum wel met de kosten Wink én er is altijd weer iets interessants te lezen.
_________________
http://www.richardtummers.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Wo Dec 30, 2015 8:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk niet dat de kosten het probleem zijn. Als we van reclame verschoond kunnen blijven, wil ik graag een bijdrage leveren en wellicht zijn er nog een paar, die daartoe bereid zijn.

Ik zou liever zoeken naar manieren om het allemaal wat levendiger te maken. De afspraak om tenminste een paar keer per jaar wat foto's en berichten te plaatsen? Nogmaals duidelijk maken, dat foto's echt niet van een Rolleiflex afkomstig hoeven te zijn, maar dat andere analoge camera's en ook digitaal net zo interessant kunnen zijn? Vaker een uitstapje?

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Tum
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-3-2007
Berichten: 2116
Woonplaats: Wouw

BerichtGeplaatst: Wo Dec 30, 2015 14:27    Onderwerp: Reageer met quote

We gaan komend jaar ons 10 jarig bestaan vieren!
Een mooie aanleiding voor wat activiteit.

Paul, misschien wel een goed idee om de kosten te delen Question
_________________
http://www.richardtummers.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jonnie88
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 14-6-2008
Berichten: 1202

BerichtGeplaatst: Do Dec 31, 2015 12:30    Onderwerp: Reageer met quote

Frank schreef:
Ik denk niet dat de kosten het probleem zijn. Als we van reclame verschoond kunnen blijven, wil ik graag een bijdrage leveren en wellicht zijn er nog een paar, die daartoe bereid zijn.

Ik zou liever zoeken naar manieren om het allemaal wat levendiger te maken. De afspraak om tenminste een paar keer per jaar wat foto's en berichten te plaatsen? Nogmaals duidelijk maken, dat foto's echt niet van een Rolleiflex afkomstig hoeven te zijn, maar dat andere analoge camera's en ook digitaal net zo interessant kunnen zijn? Vaker een uitstapje?

Frank


Gedeeltelijk mee eens, alleen denk ik dat afspraken maken over het plaaten van foto's en berichten wat lastig is.

Meer uitstapjes is altijd leuk maar er zijn maar een heel beperkt aantal mensen die daar het initiatief voor nemen. Ik geloof zelfs maar 1 of 2 Wink

Dat mag dus wel wat meer en ook het type uitstapje kan misschien af en toe eens anders bijv. een workshop voor een bepaald soort fotografie - maar dan wel met een Rollei?

We moeten natuurlijk niet gaan proberen te concurreren met vergelijkbare forums - ik denk ook dat de focus op Rollei daarom niet verloren mag gaan.

10 jarig bestaan moet natuurlijk wel passend gevierd worden en niet met het opheffen van het forum...

Jon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Do Dec 31, 2015 15:02    Onderwerp: Reageer met quote

@jonnie
Dat opheffen is natuurlijk niet serieus bedoeld, bovendien ga ik daar niet over en met andere forums concurreren hoeven we niet bang voor te zijn. De forums die ik heb kunnen vinden en bekeken heb zijn zo mogelijk nog dooier dan het onze.
Ik denk dat er genoeg liefhebbers zijn van analoge fotografie en dat de Rolleiflex een mooi middel is om de boel te binden.
Ook denk ik dat als de gallery en de discussies een beetje levendig gehouden worden, er vanzelf meer mensen gaan meedoen.

Vergelijk het met openbaar vervoer. Als het daarmee slecht gaat heb je de neiging lijnen af te stoten en de boel nog minder aantrekkelijk te maken, terwijl in de praktijk blijkt dat als je dat niet doet en juist de service verbetert en desnoods goedkoper maakt, er meer mensen gebruik van gaan maken.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Han
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 1505
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: Do Dec 31, 2015 20:58    Onderwerp: Reageer met quote

Het is ook wel prettig dat dit Forum bezocht en berichten worden geplaatst door een vaste kern die er al jaren zit. Een soort vriendengroep Very Happy, lekker knus en ongedwongen. Overigens denk ik dat reclame plaatsen op dit Forum financieel meer geld zou kosten dan opbrengen gezien de bezoekersaantallen.
Als de kosten een reden zouden zijn om het Forum te sluiten voor Paul dan kunnen we ook een lidmaatschaps vorm voorstellen met als voordeel bepaalde privileges, zoals meer foto's plaatsen in de galley o.i.d.

Uitjes zijn altijd leuk en welkom en een goede bindingsfactor voor de bezoekers.

Ik zou het erg jammer vinden als het doek zou vallen, al meende Frank het niet, de discussie die er op volgt vind ik naar mijn mening behoorlijk serieus te nemen en zeker gezien de reactie van onze voorzitter zelf Confused
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jos
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 20-11-2011
Berichten: 273
Woonplaats: Zuid Holland

BerichtGeplaatst: Za Jan 02, 2016 11:54    Onderwerp: Reageer met quote

Zojuist de poll ingevuld in het andere draadje!
Ik ben een regelmatige bezoeker, gallery watcher! De foto's van Johan zijn zeker een lokker, kwalitatief zeer goed. Dat weerhoud mij er (bijna) van zelf meer te plaatsen. Eigenlijk is het negatief scannen het grootste struikelblok.
In 2016 wil ik daarin actiever worden.

Ik hoop dat we doorgaan. Bijeenkomsten: graag!

Gr. Jos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
JohanV
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 29-7-2007
Berichten: 265
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Za Jan 02, 2016 16:39    Onderwerp: Reageer met quote

Jos brengt me zowaar aan het blozen Embarassed
Hoe dan ook, ik post niet vaak in het forum, maar ik heb er toch al heel wat interessante informatie uit verkregen. Ik hoop dat de club kan blijven bestaan, en ben hoe dan ook bereid een bescheiden jaarlijkse bijdrage te betalen voor het dekken van de website kosten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> De koffietafel Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group