Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Even voorstellen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ...
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bart
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 2-8-2016
Berichten: 2
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr Aug 19, 2016 13:53    Onderwerp: Even voorstellen Reageer met quote

Hallo, ik zag dat de vorige voorsteller alweer anderhalf jaar geleden is en die daarvoor nog een jaar, maar toch maar:

Ik ben Bart van Dijk, een dtp'er en vormgever met een passie voor fotografie. Dat doe ik al zo'n jaar of 35, dus ik ben nog groot gebracht in de analoge tijd. Tegenwoordig fotografeer ik zelf voornamelijk digitaal, maar door het overlijden van mijn schoonvader die een succesvol fotograaf was, ben ik in het bezit gekomen van een groot aantal analoge (en digitale) camera's waaronder naast wat Leica's en een enorme hoeveelheid Contaxen, een Rolleiflex 2.8 GX, een SLX6000, een SLX6006 en een SLX6008. Daarbij een berg objecieven, voornamelijk van Zeiss. Kortom, de man had wat te besteden en deed dat dan ook. Ik ga zelf een paar camera's houden (1 SLX, de 2,8GX en een Leica M3), maar de rest gaat in de verkoop. Ik blijf dus wel met de Rollei's werken en heb mijn eerste films intussen al volgeschoten. Maar mocht iemand in iets geïnteresseerd zijn, laat het me weten en ik kijk of ik het op voorraad heb (en of ik het kwijt wil...).

Groet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Ferdi
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 25-8-2006
Berichten: 545
Woonplaats: Friesland

BerichtGeplaatst: Za Aug 20, 2016 15:21    Onderwerp: Reageer met quote

Bart,

Welkom bij de Club! Ik bezit zelf ook een 2,8 GX en heb ook een 6008i.

Ferdi.
_________________
Ferdi Stutterheim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Tum
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-3-2007
Berichten: 2116
Woonplaats: Wouw

BerichtGeplaatst: Zo Aug 21, 2016 11:34    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom Bart,

een rondje google leert dat je reeds gepokt en gemazeld bent Very Happy. Mooie foto's die Amsterdam nog mooier maken.
Had je al eerder met Rollei TLR's gewerkt? Het lijkt alsof straatfotografie beter lukt vanaf de buik dan vanaf ooghoogte, hoewel het tegenwoordig ook wel aandacht trekt.

Ik heb wel interesse in iets Cool, maar daar hebben we het later nog wel even over.

Grt Tum.
_________________
http://www.richardtummers.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Bart
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 2-8-2016
Berichten: 2
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo Aug 21, 2016 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor het welkom heten en het compliment voor mijn straatfotografie. Ik probeer zelf toch zoveel mogelijk op ooghoogte door de zoeker te fotograferen en zo dichtbij mogelijk. Maar dat is niet altijd even makkelijk. Hipshots zijn wat minder opvallend, maar dat gaat vaak mis omdat je simpelweg niet ziet wat je aan het doen hebt.

Ik heb niet eerder met de Rolleiflex SLR's gewerkt. Vroeger - in mijn analoge tijd - had ik een setje Minolta spiegelreflexen. En ik heb intussen een paar rolletjes met de Leica M3 volgeschoten en 1 met de 2.8GX. Dus ik ben me nu een beetje aan het inlezen hier en daar over de SLR's en ga binnenkort op pad ermee. Vooral voor portretten lijkt het me een fantastische camera.


Laatst aangepast door Bart op Zo Aug 21, 2016 21:59, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jonnie88
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 14-6-2008
Berichten: 1202

BerichtGeplaatst: Zo Aug 21, 2016 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom Bart!

Ik gebruik zelf naast een heleboel TLR's 1 SLX (dus het alleeerste model) en dat is afgezien van het gewicht met stip de best en fijnste Rolleiflex die ik ooit gebruikt heb.

Mogelijk ben ik dus geïnteresseerd in een SLX model en bijbehorende lenzen.

In ieder geval veel plezier met de Rollei's die je gaat houden!

Jon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Theo Bartelings
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 5-9-2006
Berichten: 1276

BerichtGeplaatst: Vr Aug 26, 2016 10:58    Onderwerp: Reageer met quote

Bart,

Van harte welkom.

groet,

Theo (bijna bijna 50 jaar ex-Mokummer)
_________________
Mister.....T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Za Aug 27, 2016 21:15    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom Bart.
In de tussentijd veel nieuwe leden, maar niet iedereen neemt de moeite zich voor te stellen.

Veel plezier bij ons !
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ... Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group