Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
58 resultaten gevonden
Forum Rolleiflexclub
Auteur Bericht
  Onderwerp: Is een upgrade zinvol?
Analoogski

Antwoorden: 5
Bekeken: 369

BerichtForum: Apparatuur   Geplaatst: Vr Dec 26, 2025 20:53   Onderwerp: Is een upgrade zinvol?
Beste mede Rolleifanaten,

Ik ben zeer tevreden met mijn Rolleiflex 3.5f en met veel plezier fotografeer ik met dit oude, piepende parel. Maar ik vraag mij nu af of een upgrade naar de 2.8f zinvol k ...
  Onderwerp: Prismazoeker voor Rolleiflex 3.5F
Analoogski

Antwoorden: 7
Bekeken: 630

BerichtForum: Te koop gevraagd   Geplaatst: Di Nov 11, 2025 21:05   Onderwerp: Prismazoeker voor Rolleiflex 3.5F
Het is hier al eerder aan de orde geweest:
De schoorsteenzoeker.voor Hasselblad past met een adaptertje op de Rollei.
Adaptertje voor paar tientjes op Ebay, schoorsteenzoeker ook of Marktplaats voor ...
  Onderwerp: Prismazoeker voor Rolleiflex 3.5F
Analoogski

Antwoorden: 7
Bekeken: 630

BerichtForum: Te koop gevraagd   Geplaatst: Zo Nov 09, 2025 13:50   Onderwerp: Prismazoeker voor Rolleiflex 3.5F
Ik heb een schoorsteenzoeker voor je, tenminste als je zo'n opvouwbare bedoeld, zoals Ed van der Elsken gebruikte op zijn zelfportret in de winkelruit. Die heb ik dubbel. Wel een kwetsbaar ding.
De a ...
  Onderwerp: Prismazoeker voor Rolleiflex 3.5F
Analoogski

Antwoorden: 7
Bekeken: 630

BerichtForum: Te koop gevraagd   Geplaatst: Vr Nov 07, 2025 11:56   Onderwerp: Prismazoeker voor Rolleiflex 3.5F
Een schoorsteenzoeker mag ook. Wellicht dat isoleren fijn is voor het focussen. Ik wil het voor mezelf even onderzoeken.
  Onderwerp: Prismazoeker voor Rolleiflex 3.5F
Analoogski

Antwoorden: 7
Bekeken: 630

BerichtForum: Te koop gevraagd   Geplaatst: Zo Nov 02, 2025 10:00   Onderwerp: Prismazoeker voor Rolleiflex 3.5F
Beste allen,

Ik wil toch ook gaan experimenteren met een statief en daarbij is een prisma zoeker volgend mij best handig. Heeft er iemand èèn die ik voor een mooi prijsje zou kunnen overnemen?
  Onderwerp: Portretfotografie met TLR
Analoogski

Antwoorden: 5
Bekeken: 561

BerichtForum: Foto's maken   Geplaatst: Za Nov 01, 2025 19:29   Onderwerp: Portretfotografie met TLR
Vanochtend werd de documentaire “Het goede oog” over Koos Breukel opnieuw uitgezonden (Close Up op npo) hij is deze week terug te kijken, maar volgens mij op Youtube ook te zien. Gaat helemaal ov ...
  Onderwerp: Portretfotografie met TLR
Analoogski

Antwoorden: 5
Bekeken: 561

BerichtForum: Foto's maken   Geplaatst: Za Nov 01, 2025 18:38   Onderwerp: Portretfotografie met TLR
Goedenavond Rolleifanaten!

Ik wil mij meer gaan richten op portretfotogtafie. Nu heb ik een prachtige Rolleiflex 3.5F en wat mooie accessoires, zoals Rolleinar 1 en 2 en een opzetstukje voor op de ...
  Onderwerp: Rick Oleson vs Magicflex
Analoogski

Antwoorden: 13
Bekeken: 1732

BerichtForum: Apparatuur   Geplaatst: Do Apr 03, 2025 20:46   Onderwerp: Rick Oleson vs Magicflex
Sinds een paar weken is m'n Rick Oleson brightscreen eindelijk binnengekomen.
Ik heb nog geen tijd gehad om ermee aan de slag te gaan, maar er lijkt wel een gebruiksaanwijzing bij te zitten. Er is d ...
  Onderwerp: Ik kan mijn mailadres niet wijzigen?
Analoogski

Antwoorden: 0
Bekeken: 10585

BerichtForum: Wensen en ideeen   Geplaatst: Wo Mrt 12, 2025 9:04   Onderwerp: Ik kan mijn mailadres niet wijzigen?
Beste,

Ik wil mijn mailadres wijzigen, maar het systeem laat dit niet toe omdat het nieuw adres (uiteraard) niet bekend is...

Hoe of bij wie moet ik zijn om de aanpassing door te voeren?
  Onderwerp: Rick Oleson vs Magicflex
Analoogski

Antwoorden: 13
Bekeken: 1732

BerichtForum: Apparatuur   Geplaatst: Di Feb 18, 2025 15:53   Onderwerp: Rick Oleson vs Magicflex
Nou... stoute schoenen aangetrokken en de splitscreen/microprisma variant genomen. Ik ben heel benieuwd...
Reden voor die keuze is dat ik ook graag architectuur fotografeer en met portretten ook in ...
  Onderwerp: Hoi
Analoogski

Antwoorden: 14
Bekeken: 4651

BerichtForum: Even voorstellen ...   Geplaatst: Vr Feb 07, 2025 19:44   Onderwerp: Hoi
Welkom op dit mooie forum en gefeliciteerd met je prachtige, tijdloze en oerdegelijke stukje mechaniek in de vorm van een Rolleiflex!

Er zijn meerdere adressen. In Arnhem bij de ASA kan Bram je we ...
  Onderwerp: Rick Oleson vs Magicflex
Analoogski

Antwoorden: 13
Bekeken: 1732

BerichtForum: Apparatuur   Geplaatst: Vr Feb 07, 2025 19:22   Onderwerp: Rick Oleson vs Magicflex
Heeft iemand op het forum de Rick Oleson met zowel de split screen, als microprisma? Ik denk dat het beste van beide werelden is, of is louter met microprisma beter in een tlr? Ik weet het, het is een ...
  Onderwerp: Is de prismazoeker waard de investering?
Analoogski

Antwoorden: 6
Bekeken: 964

BerichtForum: Apparatuur   Geplaatst: Do Feb 06, 2025 17:37   Onderwerp: Is de prismazoeker waard de investering?
Ik heb er een, wil je die eerst even uitproberen?
Nog nooit gebruikt (in het echt).

Grt Tum.

Dat is heel aardig, maar ik ben bang, als het mij bevalt dat de marktplaatsdeal niet op mij gaat wac ...
  Onderwerp: Is de prismazoeker waard de investering?
Analoogski

Antwoorden: 6
Bekeken: 964

BerichtForum: Apparatuur   Geplaatst: Do Feb 06, 2025 8:58   Onderwerp: Is de prismazoeker waard de investering?
Beste Rolleiflexfanaten,

Ik heb een prismazoeker op MP gezien voor 150 euro.
Ik ben er online een klein beetje ingedoken, aangezien ik meestal toch met m'n snuffert bovenop het vergrootglaasje zit ...
  Onderwerp: Rick Oleson vs Magicflex
Analoogski

Antwoorden: 13
Bekeken: 1732

BerichtForum: Apparatuur   Geplaatst: Do Feb 06, 2025 8:49   Onderwerp: Rick Oleson vs Magicflex
Ja, dat wordt opschieten idd... Voordat de voorgenomen "handelsoorlog" gaat starten... Rolling Eyes
 
Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group