| Auteur |
Bericht |
Onderwerp: Film ontwikkelen bij de HEMA |
hermank
Antwoorden: 29
Bekeken: 21346
|
Forum: Ontwikkelen, afdrukken, etc. Geplaatst: Wo Mrt 11, 2026 15:59 Onderwerp: Film ontwikkelen bij de HEMA |
Het Fuji lab in Steenbergen bestaat blijkbaar niet meer.....waarvan ik dacht dat het daar naar toe gestuurd werd, gaat waarschijnlijk ook naar Duitsland.
Ik ben mijn diafilms minstens 3 weken kwijt e ... |
Onderwerp: SL66 |
hermank
Antwoorden: 8
Bekeken: 590
|
Forum: Apparatuur Geplaatst: Ma Jan 19, 2026 8:47 Onderwerp: SL66 |
Ach, dat is wel een slecht scenario.
Inderdaad voorkomt een cla niet altijd alles. |
Onderwerp: SL66 |
hermank
Antwoorden: 8
Bekeken: 590
|
Forum: Apparatuur Geplaatst: Zo Jan 18, 2026 18:58 Onderwerp: SL66 |
In gebruik vind ik ‘m toch erg groot. Vind zelfs met handgreep niet lekker in de hand liggen.
Maar goed, er zijn genoeg mensen die daar anders over denken.
Voordat ik met Hasselblad ging we ... |
Onderwerp: SL66 |
hermank
Antwoorden: 8
Bekeken: 590
|
Forum: Apparatuur Geplaatst: Zo Jan 18, 2026 18:21 Onderwerp: SL66 |
Dat is ook de reden dat ik een exemplaar van/via Hans Klinkhamer wilde.
Mijn ervaring, zeker met middenformaat, is dat ze bijna altijd aan een CLA toe zijn, ook al zien ze er nog zo fraai uit en werk ... |
Onderwerp: SL66 |
hermank
Antwoorden: 8
Bekeken: 590
|
Forum: Apparatuur Geplaatst: Wo Jan 14, 2026 19:29 Onderwerp: SL66 |
Nou, het is er dan eindelijk van gekomen.
Heb een prachtige Distagon 50 en Sonnar 250 en alvast extra magazijn - alles echt in nieuwstaat- op de kop getikt en Hans Klinkhamer 'prepareert' een SL66 me ... |
Onderwerp: magicflexcamera |
hermank
Antwoorden: 2
Bekeken: 244
|
Forum: Apparatuur Geplaatst: Za Jan 10, 2026 15:18 Onderwerp: magicflexcamera |
Goedendag allen,
Kent iemand Magicflexcamera shop? Gespecialiseerd op Rolleiflex.
Ze maken oa screens voor de verschillende Rolleiflex camera's, als ook voor H'blad.
Iemand ervaring mee?
Het voord ... |
Onderwerp: Film ontwikkelen bij de HEMA |
hermank
Antwoorden: 29
Bekeken: 21346
|
Forum: Ontwikkelen, afdrukken, etc. Geplaatst: Zo Sep 01, 2024 8:30 Onderwerp: Film ontwikkelen bij de HEMA |
Nog een toevoeging en een hele fijne voor mij omdat ze in Delft zitten;
Click and Go
Stuurt per koerier naar Fuji lab. |
Onderwerp: SLX serials |
hermank
Antwoorden: 5
Bekeken: 1624
|
Forum: Apparatuur Geplaatst: Do Aug 22, 2024 21:03 Onderwerp: SLX serials |
Geweldig! Dank.
Ik ben niet in het bezit van die boeken. Heb er weleens naar gezocht, maar ze zijn behoorlijk aan de prijs.( als je ze kunt vinden)
Fijn dat je het even voor me hebt opgezocht. |
Onderwerp: SLX serials |
hermank
Antwoorden: 5
Bekeken: 1624
|
Forum: Apparatuur Geplaatst: Di Aug 20, 2024 18:03 Onderwerp: SLX serials |
Ja, ik weet van de twee versies. Ik zou willen weten vanaf welke serial versie 2 leverbaar was.
Maar een compleet overzicht zou ook leuk zijn, misschien met productie aantallen?? Als zoiets bestaat. |
Onderwerp: SLX serials |
hermank
Antwoorden: 5
Bekeken: 1624
|
Forum: Apparatuur Geplaatst: Wo Aug 14, 2024 10:45 Onderwerp: SLX serials |
Het SLX virus steekt weer eens de kop op....even uitzieken of toch maar eens .......????
In the meantime: Weet iemand een site waar de serials van de SLX op te vinden zijn?? Ik kan ze niet vinden.
... |
Onderwerp: Film ontwikkelen bij de HEMA |
hermank
Antwoorden: 29
Bekeken: 21346
|
Forum: Ontwikkelen, afdrukken, etc. Geplaatst: Zo Mrt 10, 2024 8:42 Onderwerp: Film ontwikkelen bij de HEMA |
Ik denk dat je Foto Linthout in Zoetermeer ook kunt toevoegen. Maarja, wie woont daar nou ?
Paul.
Nou, voor mij is Zoetermeer wel interessant, maar helaas geen E-6 ontwikkeling.
Maar dank v ... |
Onderwerp: Ansel Adams: het negatief |
hermank
Antwoorden: 19
Bekeken: 37788
|
Forum: Foto's maken Geplaatst: Zo Feb 25, 2024 13:04 Onderwerp: Ansel Adams: het negatief |
Dat sommig doka werk gemakkelijker is geworden wil niet zeggen dat je betere prints maakt. ( niet persoonlijk bedoeld, Frank)
Kijk naar de naam in de titel van dit topc; Ansel Adams. Mocht de goede m ... |
Onderwerp: Film ontwikkelen bij de HEMA |
hermank
Antwoorden: 29
Bekeken: 21346
|
Forum: Ontwikkelen, afdrukken, etc. Geplaatst: Zo Feb 25, 2024 12:34 Onderwerp: Film ontwikkelen bij de HEMA |
Je hebt Foto Verweij in Nijmegen eruit gelaten?
Dat was nou net onze gouden tip
Jon
Niet bewust natuurlijk. Ik gaf aan dat de lijst ongetwijfeld niet compleet zou zijn en dat aanvullingen ... |
Onderwerp: Ansel Adams: het negatief |
hermank
Antwoorden: 19
Bekeken: 37788
|
Forum: Foto's maken Geplaatst: Zo Feb 25, 2024 11:02 Onderwerp: Ansel Adams: het negatief |
| haha, nee, ik ken ze niet allemaal natuurlijk. Maar wat ik gezien en gelezen heb ( en dat zijn er best veel, ik heb 25 jaar fotografie-les gegeven op de kunstacademie Utrecht. Het eerste half jaar alt ... |
Onderwerp: Ansel Adams: het negatief |
hermank
Antwoorden: 19
Bekeken: 37788
|
Forum: Foto's maken Geplaatst: Za Feb 24, 2024 18:59 Onderwerp: Ansel Adams: het negatief |
Wie echt verdieping zoekt; ik heb ' Darkroom' te koop.
Edited by Eleanor Lewis. Lustrum Press 1977
Beste boek over doka techniek. Fotografen als Larry Clark, Ralph Gibson, Eikoh Hosoe, Duane Michals ... |
| |