Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
62 resultaten gevonden
Forum Rolleiflexclub
Auteur Bericht
  Onderwerp: Film ontwikkelen bij de HEMA
hermank

Antwoorden: 29
Bekeken: 21346

BerichtForum: Ontwikkelen, afdrukken, etc.   Geplaatst: Wo Mrt 11, 2026 15:59   Onderwerp: Film ontwikkelen bij de HEMA
Het Fuji lab in Steenbergen bestaat blijkbaar niet meer.....waarvan ik dacht dat het daar naar toe gestuurd werd, gaat waarschijnlijk ook naar Duitsland.
Ik ben mijn diafilms minstens 3 weken kwijt e ...
  Onderwerp: SL66
hermank

Antwoorden: 8
Bekeken: 590

BerichtForum: Apparatuur   Geplaatst: Ma Jan 19, 2026 8:47   Onderwerp: SL66
Ach, dat is wel een slecht scenario.
Inderdaad voorkomt een cla niet altijd alles.
  Onderwerp: SL66
hermank

Antwoorden: 8
Bekeken: 590

BerichtForum: Apparatuur   Geplaatst: Zo Jan 18, 2026 18:58   Onderwerp: SL66

In gebruik vind ik ‘m toch erg groot. Vind zelfs met handgreep niet lekker in de hand liggen.

Maar goed, er zijn genoeg mensen die daar anders over denken.

Voordat ik met Hasselblad ging we ...
  Onderwerp: SL66
hermank

Antwoorden: 8
Bekeken: 590

BerichtForum: Apparatuur   Geplaatst: Zo Jan 18, 2026 18:21   Onderwerp: SL66
Dat is ook de reden dat ik een exemplaar van/via Hans Klinkhamer wilde.
Mijn ervaring, zeker met middenformaat, is dat ze bijna altijd aan een CLA toe zijn, ook al zien ze er nog zo fraai uit en werk ...
  Onderwerp: SL66
hermank

Antwoorden: 8
Bekeken: 590

BerichtForum: Apparatuur   Geplaatst: Wo Jan 14, 2026 19:29   Onderwerp: SL66
Nou, het is er dan eindelijk van gekomen.
Heb een prachtige Distagon 50 en Sonnar 250 en alvast extra magazijn - alles echt in nieuwstaat- op de kop getikt en Hans Klinkhamer 'prepareert' een SL66 me ...
  Onderwerp: magicflexcamera
hermank

Antwoorden: 2
Bekeken: 244

BerichtForum: Apparatuur   Geplaatst: Za Jan 10, 2026 15:18   Onderwerp: magicflexcamera
Goedendag allen,
Kent iemand Magicflexcamera shop? Gespecialiseerd op Rolleiflex.
Ze maken oa screens voor de verschillende Rolleiflex camera's, als ook voor H'blad.
Iemand ervaring mee?
Het voord ...
  Onderwerp: Film ontwikkelen bij de HEMA
hermank

Antwoorden: 29
Bekeken: 21346

BerichtForum: Ontwikkelen, afdrukken, etc.   Geplaatst: Zo Sep 01, 2024 8:30   Onderwerp: Film ontwikkelen bij de HEMA
Nog een toevoeging en een hele fijne voor mij omdat ze in Delft zitten;

Click and Go

Stuurt per koerier naar Fuji lab.
  Onderwerp: SLX serials
hermank

Antwoorden: 5
Bekeken: 1624

BerichtForum: Apparatuur   Geplaatst: Do Aug 22, 2024 21:03   Onderwerp: SLX serials
Geweldig! Dank.
Ik ben niet in het bezit van die boeken. Heb er weleens naar gezocht, maar ze zijn behoorlijk aan de prijs.( als je ze kunt vinden)
Fijn dat je het even voor me hebt opgezocht.
  Onderwerp: SLX serials
hermank

Antwoorden: 5
Bekeken: 1624

BerichtForum: Apparatuur   Geplaatst: Di Aug 20, 2024 18:03   Onderwerp: SLX serials
Ja, ik weet van de twee versies. Ik zou willen weten vanaf welke serial versie 2 leverbaar was.
Maar een compleet overzicht zou ook leuk zijn, misschien met productie aantallen?? Als zoiets bestaat.
  Onderwerp: SLX serials
hermank

Antwoorden: 5
Bekeken: 1624

BerichtForum: Apparatuur   Geplaatst: Wo Aug 14, 2024 10:45   Onderwerp: SLX serials
Het SLX virus steekt weer eens de kop op....even uitzieken of toch maar eens .......????

In the meantime: Weet iemand een site waar de serials van de SLX op te vinden zijn?? Ik kan ze niet vinden. ...
  Onderwerp: Film ontwikkelen bij de HEMA
hermank

Antwoorden: 29
Bekeken: 21346

BerichtForum: Ontwikkelen, afdrukken, etc.   Geplaatst: Zo Mrt 10, 2024 8:42   Onderwerp: Film ontwikkelen bij de HEMA
Ik denk dat je Foto Linthout in Zoetermeer ook kunt toevoegen. Maarja, wie woont daar nou ?


Paul.

Nou, voor mij is Zoetermeer wel interessant, maar helaas geen E-6 ontwikkeling.

Maar dank v ...
  Onderwerp: Ansel Adams: het negatief
hermank

Antwoorden: 19
Bekeken: 37788

BerichtForum: Foto's maken   Geplaatst: Zo Feb 25, 2024 13:04   Onderwerp: Ansel Adams: het negatief
Dat sommig doka werk gemakkelijker is geworden wil niet zeggen dat je betere prints maakt. ( niet persoonlijk bedoeld, Frank)
Kijk naar de naam in de titel van dit topc; Ansel Adams. Mocht de goede m ...
  Onderwerp: Film ontwikkelen bij de HEMA
hermank

Antwoorden: 29
Bekeken: 21346

BerichtForum: Ontwikkelen, afdrukken, etc.   Geplaatst: Zo Feb 25, 2024 12:34   Onderwerp: Film ontwikkelen bij de HEMA
Je hebt Foto Verweij in Nijmegen eruit gelaten?

Dat was nou net onze gouden tip Cool

Jon

Niet bewust natuurlijk. Ik gaf aan dat de lijst ongetwijfeld niet compleet zou zijn en dat aanvullingen ...
  Onderwerp: Ansel Adams: het negatief
hermank

Antwoorden: 19
Bekeken: 37788

BerichtForum: Foto's maken   Geplaatst: Zo Feb 25, 2024 11:02   Onderwerp: Ansel Adams: het negatief
haha, nee, ik ken ze niet allemaal natuurlijk. Maar wat ik gezien en gelezen heb ( en dat zijn er best veel, ik heb 25 jaar fotografie-les gegeven op de kunstacademie Utrecht. Het eerste half jaar alt ...
  Onderwerp: Ansel Adams: het negatief
hermank

Antwoorden: 19
Bekeken: 37788

BerichtForum: Foto's maken   Geplaatst: Za Feb 24, 2024 18:59   Onderwerp: Ansel Adams: het negatief
Wie echt verdieping zoekt; ik heb ' Darkroom' te koop.
Edited by Eleanor Lewis. Lustrum Press 1977
Beste boek over doka techniek. Fotografen als Larry Clark, Ralph Gibson, Eikoh Hosoe, Duane Michals ...
 
Pagina 1 van 5 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group