Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Boek : The Classic Rollei A definitive Guide John Phillips

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Apparatuur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
fotoraaf
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 13-10-2020
Berichten: 213
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2024 10:47    Onderwerp: Boek : The Classic Rollei A definitive Guide John Phillips Reageer met quote

In 2020 heb ik dit boek gekocht voor Eur14,00 in Engeland. Nu zag ik via Amazon en Ebay dat voor 2e hands vanaf eur 250,00 aangeboden staat. Is dit boek dan zo zeldzaam? Mijn exemplaar izgan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1777
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2024 13:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, boeken, die niet herdrukt worden, worden op termijn zeldzaam. Mijn ervaring is dat het helpt als je wat geduld hebt en goed zoekt. Ik denk niet dat het snel verkocht is als het voor die prijs op marktplaats zet.
De standaardwerken van Tim Rudman heb ik allemaal voor een redelijke prijs kunnen kopen, terwijl die vaak ook voor dat soort prijzen worden aangeboden. Hetzelfde geldt voor Edge of Darkness van Barry Thornton.
_________________
https://www.instagram.com/film_is_not_quite_dead_yet/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
fotoraaf
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 13-10-2020
Berichten: 213
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2024 13:30    Onderwerp: The Classic Rollei Reageer met quote

Ik was ook niet van plan om het boek te verkopen. Wel verbaasde het mij dat er zulke hoge prijzen voor gevraagd worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Clemens
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 27-2-2014
Berichten: 737
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: Di Jan 23, 2024 14:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een paar van die Rollei Technical Report Claus Prochinow boeken. Die gingen toen in de opruiming weg voor een hele redelijk prijs (het zijn luxe uitgaven).
Weet niet wat ik toen betaald heb. Niet schokend veel i.i.g. Maar als ik nu wel eens 1 boek van Prochinow tegen kom 2e-hands, dan kijk ik wel vaak heel raar naar de idioot hoge prijzen.

Even snelle zoek tocht bij de wayback machine. Toen 15,- nu meestal >100,-

_________________
Beter 1 Rolleiflex in de hand, dan 10 op de Ebay/Marktplaats/Vitrinekast.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Apparatuur Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group