Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Nieu Lid

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ...
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
John
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 4-3-2024
Berichten: 2
Woonplaats: Boekel

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 13, 2024 9:33    Onderwerp: Nieu Lid Reageer met quote

Beste collega analoge fotograven,

Ik ben nieuw op de site en zou mij graag even willen voorstellen.
Mijn naam is Joh Banken, ben 72 jaar jong (pensionado). %0 jaar geleden heb ik samen met mijn vrouw een canonet 28 gekocht. Vervolgens ben ik een Minolta Dynax 500 si aangeschaft en heb hiermee veel gefotografeerd.
Toen ik 60 jaar jong werd heb ik van mijn vrouw en kinderen een Digitaal camera gekregen en ben ik digitaal gaan fotograferen. Toch bleef het analoge fotografie mij prikkelen en toen ik de fototoestellen van mijn vader kreeg was ik helemaal om en ben ik naast het digitaal fotograferen ook analoge gaan fotograferen.
Inmiddels ben ik Lid van fotografica en ben ik bezig om langzaam alles te verzamelen om een doka op te starten.
Mijn grote trots is een rolleiflex 6002. Na wat zoeken op internet vond ik de Rolleiflexclub.
Ik hoop dat ik met de andere leden wat kennis en ervaring kunnen uitwisselen. Wellicht kan ik de toekomst nog een rolleiflex aan schaffen die een extra aanvulling is op mijn huidige toestel. Bijvoorbeeld een type met verwisselbaar achter cassette.
Mo Kan iemand mij helpen of weet iemand een adres waar ik de volgende artikelen kan aankomen.

Mijn Toestel is een Rolleiflex 6002. Hiervoor wil ik graag

A) een draadontspanner kopen.
B) Een lensdop voor de lens Rollei-HFT 1:2.8 F=80mm

Veder zou ook graag een Nederlands handleiding willen. Tevens de vraag of iemand weet of ik op YouTube een instructiefilm kan zien.

Bij deze bij voorbaat hartelijk dank voor de genomen moeite.
John banken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
John
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 4-3-2024
Berichten: 2
Woonplaats: Boekel

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 13, 2024 9:34    Onderwerp: Reageer met quote

%0 jaar + 50 jaar. Sorry voor het ongemak.
Groeten John
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jonnie88
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 14-6-2008
Berichten: 1202

BerichtGeplaatst: Do Mrt 14, 2024 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom John!

Een 6002 is een mooie camera maar je ziet ze niet zoveel meer.

Ik heb een tijd een SLX gehad - dit was eigenlijk de voorloper van de 6000 serie. Grote en zware camera maar fijn in het gebruik, vooral omdat de automatische lichtmeting gewoon werkt met een lichtkapzoeker. Hij maakte wel een hoop herrie en ik heb de cellen van de accu moeten vervangen.

Draadontspanner heb ik misschien nog ergens liggen - daar zal ik eens naar gaan zoeken. De lensdop is met de camera meegegaan dus die heb ik niet meer.

Jon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Han
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 1507
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: Di Mrt 19, 2024 10:33    Onderwerp: Reageer met quote

Hi John,

Welkom op dit Forum. Ik fotografeer zelf met een Rolleiflex, een dubbeloog camera. Super actief ben ik er niet mee maar ik vind het altijd wel gezellig om met de club een uitje te doen en dan de camera weer eens te laden met film. Op de komende planning staat Kasteel de Haar, een mooie plek om wat liefhebbers van de Rollei.... te ontmoeten. Draadontspanners zijn er genoeg te koop online, zelfs nieuw. Een lensdop is er, wellicht niet origineel, altijd wel te vinden. Anders een keer naar een fotobeurs, altijd leuk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tum
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-3-2007
Berichten: 2117
Woonplaats: Wouw

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 25, 2024 19:52    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom John,

Heb je de draadontspanner al? Die lensdop heb ik misschien wel voor je. Mijn 80 mm 2.8 is al een tijdje uit dienst vanwege kortsluiting in de lens Sad Misschien past hij.
Hoe gaat het met je doka? Ik heb een aantal spullen dubbel. Wellicht kan ik je daar ook van dienst zijn.

Grt Tum.
_________________
http://www.richardtummers.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Soef
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-8-2006
Berichten: 740

BerichtGeplaatst: Za Mrt 30, 2024 12:22    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom. De 6002 is een fijne kamera.

Heb je de Rolleigon of een Planar lens? De Rolleigon was de lens die bij de kamers hoort en heeft een normale 67mm schroef vatting en die is vrij standaard, de Planar daarentegen heeft filter bayonet en die heeft een specifiek lensdop.
_________________
Een Seagull en een Lubitel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ... Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group