Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Han Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Wo Aug 28, 2024 19:44 Onderwerp: Lee Miller |
|
|
In september komt er een film uit over Lee Miller. Zij was een vrouwelijke fotograaf in de tweede wereldoorlog voor o.a het blad life. Ze werkte voornamelijk met een Rolleiflex. De actrice die Lee speelt is Kate Winslet.
Trailer: https://youtu.be/tfqa2kKmRbY?si=egKI6jehIfR2brM3 |
|
Naar boven |
|
|
Frank Geregistreerde gebruiker
|
|
Naar boven |
|
|
Clemens Geregistreerde gebruiker
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Ma Dec 02, 2024 20:41 Onderwerp: |
|
|
Hij draait ook in Groningen. Maar als ik van 1 film genre echt niks aan vindt is het oorlogsfilms.
Lastig want docu e.d. over fotografen vindt ik wel leuk (denk aan Vivian Maiyer, Eddy Wessel etc).
Nou t.z.t. misschien toch maar kijken? _________________ Beter 1 Rolleiflex in de hand, dan 10 op de Ebay/Marktplaats/Vitrinekast. |
|
Naar boven |
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Tum Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Vr Dec 06, 2024 12:10 Onderwerp: |
|
|
Wat is die cilindervormige accessoire die aan de zijkant van de camera is gemonteerd? Is het een lichtmeter? _________________ http://www.richardtummers.nl |
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Vr Dec 06, 2024 12:25 Onderwerp: |
|
|
Tum schreef: | Wat is die cilindervormige accessoire die aan de zijkant van de camera is gemonteerd? Is het een lichtmeter? |
Dat vroeg ik me ook af.
Lichtmeters zijn voor watjes, dus ik denk het niet😂
In de film zag haar niet met een lichtmeter aan de gang, haar collega volgens mij wel. _________________ https://www.instagram.com/film_is_not_quite_dead_yet/ |
|
Naar boven |
|
|
Jonnie88 Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Vr Dec 06, 2024 20:04 Onderwerp: |
|
|
Tum schreef: | Wat is die cilindervormige accessoire die aan de zijkant van de camera is gemonteerd? Is het een lichtmeter? |
Ik denk dat het een soort aansluiting is voor een flitser. De Rolleiflexen uit die tijd hadden dat toen nog niet standaard. Er werden wel modificaties gedaan - mijn Automat uit de jaren 50 heeft een aansluiting op de zijkant van de camera die ook niet standaard is.
In mijn "Das Rolleiflex - buch" uit 1938 wordt deze accessoire in ieder geval niet genoemd (en de rest wel allemaal).
Jon |
|
Naar boven |
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Jonnie88 Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Vr Dec 06, 2024 22:15 Onderwerp: |
|
|
Mooi om te zien dat ze voor de film een bijna identiek exemplaar hebben gebruikt. De foto van de echte laat wel zien dat ze deze later alsnog voor gewone flitsers heeft laten aanpassen (aansluiting zit linksboven de zoekerlens). De oude aansluiting heeft ze laten zitten.
En ze kon alles zelf repareren
Jon |
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Za Dec 07, 2024 11:41 Onderwerp: |
|
|
Jonnie88 schreef: | Tum schreef: | Wat is die cilindervormige accessoire die aan de zijkant van de camera is gemonteerd? Is het een lichtmeter? |
Ik denk dat het een soort aansluiting is voor een flitser. De Rolleiflexen uit die tijd hadden dat toen nog niet standaard. Er werden wel modificaties gedaan - mijn Automat uit de jaren 50 heeft een aansluiting op de zijkant van de camera die ook niet standaard is.
In mijn "Das Rolleiflex - buch" uit 1938 wordt deze accessoire in ieder geval niet genoemd (en de rest wel allemaal).
Jon |
Zou goed kunnen. Er werd geflitst in de film. _________________ https://www.instagram.com/film_is_not_quite_dead_yet/ |
|
Naar boven |
|
|
|