Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Boordgeld1949 Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Vr Sep 20, 2024 16:20 Onderwerp: Reparatie Rollei-tas (stiknaad) |
|
|
Ik wil toch graag nog even de volgende vraag op dit forum stellen. Heeft iemand ervaring met een leerbewerker die een stiknaad van mijn Rollei tas kan repareren en zo ja bij wie kan ik dat dan het beste doen. Vriendelijke groet, Ab. |
|
Naar boven |
|
|
Jonnie88 Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Vr Sep 20, 2024 22:11 Onderwerp: |
|
|
Geen ervaring maar ik zou hooguit de lokale schoenmaker proberen. Ik ken wat mensen die hobbymatig zelf hun leren spullen maken/repareren maar die doen dat alleen voor zichzelf.
Bij een oudere Rolleitas zou ik het zelf proberen maar ik gebruik ze zelf niet omdat ik ze erg onhandig vind
Jon |
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Za Sep 21, 2024 8:29 Onderwerp: |
|
|
Jonnie88 schreef: | Geen ervaring maar ik zou hooguit de lokale schoenmaker proberen. Ik ken wat mensen die hobbymatig zelf hun leren spullen maken/repareren maar die doen dat alleen voor zichzelf.
Bij een oudere Rolleitas zou ik het zelf proberen maar ik gebruik ze zelf niet omdat ik ze erg onhandig vind
Jon | Hallo Jon, en nogmaals dank voor je tweede reactie. Die tas is ook eigenlijk niets om bij je te hebben met fotograferen, alleen het erin en eruit halen is al lastig. Toch wil ik hem graag weer in goede conditie krijgen. Het is ook een lastige naad van het achterdeel dat naar de linker zijde (lichtmeterzijde) gestikt moet worden. Maar ik kan het natuurlijk eerst aan een schoenmaker vragen. Bedankt voor je reactie en een fijn weekend, Ab. |
|
Naar boven |
|
|
Clemens Geregistreerde gebruiker
|
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Zo Sep 22, 2024 20:15 Onderwerp: |
|
|
Hallo Clemens,
Hartelijk dank voor je reactie en beide links naar de reparatiemethode van zo'n tas.
Ik heb beide links meteen opgeslagen voor een eventuele latere reparatie.
Ik heb gisteren een lederreparateur bij mij in de buurt ontdekt die goed staat aangeschreven. Dus ik heb het volste vertrouwen in een goede afloop van de reparatie van mijn tas
Toch heel hartelijk dank voor je reactie en beide links.
Vriendelijke groet, Ab. |
|
Naar boven |
|
|
Soef Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Za Sep 28, 2024 7:28 Onderwerp: |
|
|
Het zelf draad vernieuwen is niet moeilijk. Ik had eerst een speciale kromme naald voor gekocht maar later blijkt dat je met 2 naalden en draaden het veel makkelijker gaat.
Ik heb het gevoel dat de tas ook gemaakt is om makkelijk de draadje te vervangen. Uit herinnering is het een 2 laag structuur waar de draad tussen gaat. Alles is heel mooi gemaakt en makkelijk te repareren. Het enig punt waar het wat lastig ging is het inleg stuk voor de Rolleikin beeld teller. Die had ik toen eruit gehaald. _________________ Een Seagull en een Lubitel. |
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Za Sep 28, 2024 8:54 Onderwerp: |
|
|
Hallo Soef,
Dank voor je reactie en misschien heb je wel gelijk dat het simpel is om de tas zelf te repareren. Ik ben toch blij dat ik een vakman heb gevonden die het kan en wil repareren. Voor de kosten hoef ik het niet te laten. Dus hopelijk gaat de reparatie helemaal goed komen.
Bedankt weer voor je reactie en een vriendelijke groet, Ab. |
|
Naar boven |
|
|
Soef Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Wo Okt 02, 2024 19:59 Onderwerp: |
|
|
Hoi Ab, een vakman/vrouw kan het inderdaad vaak sneller en beter. Hopelijk heb je je tas snel terug. _________________ Een Seagull en een Lubitel. |
|
Naar boven |
|
|
|