Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Clemens Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Ma Dec 02, 2024 20:35 Onderwerp: Snelkoppeling statief. Opgelost |
|
|
Een snelkoppeling om je camera makkelijk op het statief te zetten.
Het model dat op 6000 serie of SL66 serie past.
Heb je er nog een liggen en gebruik je deze niet ?
Stuur mij s.v.p. even berichtje. Dank! _________________ Beter 1 Rolleiflex in de hand, dan 10 op de Ebay/Marktplaats/Vitrinekast.
Laatst aangepast door Clemens op Di Jan 07, 2025 20:50, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Frank Geregistreerde gebruiker
|
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Vr Dec 06, 2024 21:19 Onderwerp: |
|
|
Ja snelkopping van statief is ook optie. Maar de Rollei versie is wel erg fijn. Vroeger echte Rollei koppeling gehad, verkocht, nu spijt en zoek weer verder om leuk setje compleet te krijgen.
Nu net onderstaande voor zacht prijsje op de kop weten te zitten, want elektrische defekt.
Maar heb goede hoop bovenste onderdeel eraf te kunnen schroeven en bovendeel wat ik nodig heb over te houden.
_________________ Beter 1 Rolleiflex in de hand, dan 10 op de Ebay/Marktplaats/Vitrinekast. |
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Vr Dec 13, 2024 19:29 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het handvat binnen gekregen met de post. Helaas bleek het niet zo eenvoudig als ik gehoopt had. De kop schroef je er super simpel uit met inbus-sleutel. Maar er zit geen 1/4 Inch Wide draad in.
Wel steekt er een bus uit, met O-ring. En die koppel je met het handvat.
Ik ga van het weekend even in de detail meten etc. Mijn eerste inschatting is dat de bus er eenvoudig uit kan. Korter gemaakt kan worden op de draaibank en er dan 1/4 Inch Wide draad in tappen.
Mocht het allemaal toch niet lukken dan heb ik nog back-up aanbieding via PM van een forumlid.
<a></a>[/i][/i] _________________ Beter 1 Rolleiflex in de hand, dan 10 op de Ebay/Marktplaats/Vitrinekast.
Laatst aangepast door Clemens op Do Dec 26, 2024 11:32, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Do Dec 26, 2024 11:30 Onderwerp: |
|
|
Gelukt! En nu tijd om gevonden om het klusje te realiseren. De bus zit met een pin vast. Als je de pin eruit haalt kun je de bus in de draaibank inkorten en 1 4e inch Wide schroefdraad tappen. Daarna weer inelkaar gezet. Wel van 1 pin 2 pinnen gemaakt anders kan de bout er niet diep genoeg in.
T.z.t. op de lasersnijder nog stukje leer maken voor de onderzijde voor de nette afwerking.
<a></a> _________________ Beter 1 Rolleiflex in de hand, dan 10 op de Ebay/Marktplaats/Vitrinekast. |
|
Naar boven |
|
|
|