Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Hoe zat het vroeger (1957) met de aankoop van een camera?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Apparatuur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Boordgeld1949
Geregistreerde gebruiker

BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2024 16:25    Onderwerp: Hoe zat het vroeger (1957) met de aankoop van een camera? Reageer met quote

Ik ben benieuwd hoe de winkelier vroeger een nieuwe Rolleiflex aanbod. Zelf heb ik een 3.5 c uit 1957 en heb die al sinds 1965 als aandenken in de kast liggen.
Weet iemand te vertellen hoe een camera in die tijd werd aangeboden? Ik bedoel, kocht je alleen een camera of zaten daar meteen een lederen opbergtas, lenskap, draagriem en misschien wel voorzetlenzen bij.

Vriendelijke groet, Ab.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jonnie88
Geregistreerde gebruiker

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2024 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben eigenlijk te jong voor die vraag - maar als ik advertenties uit die tijd bekijk dan krijg ik bij Rollei's niet meteen de indruk dat je er van alles bij krijgt. Ik heb een leuk boekje uit de jaren 50 van "Photohaus H.V. Bittner" uit Bielefeld en daar worden in ieder geval de voorzetlenzen en filters apart genoemd met een eigen prijs. Bij een Ikoflex en veel andere camera's wordt de "Bereitschaftstasche" apart genoemd en is ook relatief best duur. Camera riemen worden niet genoemd. Maar die zaten meestal vast aan de tas.

Ik denk niet dat het heel anders is als tegenwoordig. Een riem krijg je er nog wel bij maar verder eigenlijk niks.

Jon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Boordgeld1949
Geregistreerde gebruiker

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2024 8:23    Onderwerp: Reageer met quote

Jonnie88 schreef:
Ik ben eigenlijk te jong voor die vraag - maar als ik advertenties uit die tijd bekijk dan krijg ik bij Rollei's niet meteen de indruk dat je er van alles bij krijgt. Ik heb een leuk boekje uit de jaren 50 van "Photohaus H.V. Bittner" uit Bielefeld en daar worden in ieder geval de voorzetlenzen en filters apart genoemd met een eigen prijs. Bij een Ikoflex en veel andere camera's wordt de "Bereitschaftstasche" apart genoemd en is ook relatief best duur. Camera riemen worden niet genoemd. Maar die zaten meestal vast aan de tas.

Ik denk niet dat het heel anders is als tegenwoordig. Een riem krijg je er nog wel bij maar verder eigenlijk niks.

Jon
Hallo Jon, dank je voor je uitleg en ja, je zou zomaar gelijk kunnen hebben. Die filters moest je inderdaad zelf aanschaffen en ik zal zelf ook eens naar oude advertenties zoeken om te zien of er iets over bijgeleverde assecoires in staat. Bedankt voor je antwoord, Ab
Naar boven
Ferdi
Geregistreerde gebruiker

BerichtGeplaatst: Zo Jan 05, 2025 16:16    Onderwerp: Reageer met quote

Er waren aparte bestelcodes voor de tassen. Als een camera met meerdere opties leverbaar was, was er voor iedere uitvoering een eigen bestelcode. Ik ken geen bestelcode waarbij de tas inbegrepenn was, maar het is niet onmogelijk dat die er toch wel was.
Ferdi.
Boordgeld1949
Geregistreerde gebruiker

BerichtGeplaatst: Zo Jan 05, 2025 16:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ferdi schreef:
Er waren aparte bestelcodes voor de tassen. Als een camera met meerdere opties leverbaar was, was er voor iedere uitvoering een eigen bestelcode. Ik ken geen bestelcode waarbij de tas inbegrepen was, maar het is niet onmogelijk dat die er toch wel was.
Ferdi.

Hallo Ferdi, bedankt voor je reactie en het zomaar kunnen zijn wat jij schrijft en dat alles apart besteld moest worden. Groetjes, Albert.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Apparatuur Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: