Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Clemens Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Do Jan 09, 2025 19:07 Onderwerp: Gekkenwerk (prijs 2e hands) |
|
|
Aardig gekkenwerk m.n.
Totaal uitgeleefde Rolleiflex Wide wordt verkocht voor ruim 1100,- euro's
Geen spiegel, kap los, matglas los, verkreukelde zonnekap, gebroken lichtmeter kap. Wat zal er meer mee aan de hand zijn, wat de foto niet laat zien ?
Tja en dan maar hopen dat die te repareren is. . . .
Ik heb mijn aandacht maar verschoven naar moderne Rollei met groothoek. Veel betere prijs kwaliteit verhouding is dan mogelijk.
_________________ Beter 1 Rolleiflex in de hand, dan 10 op de Ebay/Marktplaats/Vitrinekast. |
|
Naar boven |
|
|
Analoogski Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Do Jan 09, 2025 20:28 Onderwerp: Re: Gekkenwerk (prijs 2e hands) |
|
|
Clemens schreef: | Aardig gekkenwerk m.n.
Totaal uitgeleefde Rolleiflex Wide wordt verkocht voor ruim 1100,- euro's
Geen spiegel, kap los, matglas los, verkreukelde zonnekap, gebroken lichtmeter kap. Wat zal er meer mee aan de hand zijn, wat de foto niet laat zien ?
Tja en dan maar hopen dat die te repareren is. . . .
Ik heb mijn aandacht maar verschoven naar moderne Rollei met groothoek. Veel betere prijs kwaliteit verhouding is dan mogelijk.
|
Jeetje..... nu ken ik het principe "wat de gek ervoor geeft" maar dit is veel geld voor een model in deze staat. Lijkt allemaal gekker te worden met de prijzen van analoge camera's... |
|
Naar boven |
|
|
Frank Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Do Jan 09, 2025 21:26 Onderwerp: |
|
|
Om heel eerlijk te zijn, snap ik de fascinatie voor Wide niet zo goed. Zwaar overprijsd en 55mm is nou niet echt een groothoek tov de 75mm.
Als je groothoek wilt, is de Hasselblad SWC m.i. een veel betere optie. _________________ https://www.instagram.com/film_is_not_quite_dead_yet/ |
|
Naar boven |
|
|
Clemens Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Vr Jan 10, 2025 17:17 Onderwerp: |
|
|
Als je wilt fotograferen is inderdaad een Hasselblad SWC veel betere optie voor super groothoek.
Wil je bescheiden groothoek:
Voor 6000 serie koop je 50 mm (circa 28mm kb equivalent) vanaf ~250,- euro in nette staat. _________________ Beter 1 Rolleiflex in de hand, dan 10 op de Ebay/Marktplaats/Vitrinekast. |
|
Naar boven |
|
|
Tum Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Za Jan 11, 2025 19:44 Onderwerp: |
|
|
Werkend exemplaar voor 3500,- bij the analog camera store op m'plaats. Wel 3 maanden garantie, kijk dat scheelt. En slechts lichte sporen van gebruik op de lensdelen, helaas. _________________ http://www.richardtummers.nl |
|
Naar boven |
|
|
Frank Geregistreerde gebruiker
|
|
Naar boven |
|
|
|