Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Clemens Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Vr Mrt 21, 2025 12:54 Onderwerp: Lucky |
|
|
Geen ervaring mee. Maar prijs was duidelijk onder de prijs van A-merken dus dacht gewoon eens proberen.
De website van de firma moet je niet in Engelse taal bekijken maar de Chinese taal kiezen en dan vertalen.
De ontwikkel-info op het doosje is in het Chinees dus wat slecht te lezen. Maar online wel ontwikkel-info te vinden zoals bij devcharts.
 _________________ Beter 1 Rolleiflex in de hand, dan 10 op de Ebay/Marktplaats/Vitrinekast. |
|
Naar boven |
|
 |
Tum Geregistreerde gebruiker

|
|
Naar boven |
|
 |
Frank Geregistreerde gebruiker
|
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Za Mrt 22, 2025 18:35 Onderwerp: |
|
|
Ik betaalde €21,- voor de drie films en het was verzendkosten vrij. _________________ Beter 1 Rolleiflex in de hand, dan 10 op de Ebay/Marktplaats/Vitrinekast. |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Zo Jun 08, 2025 16:14 Onderwerp: |
|
|
Ik dacht Lucky, heel vaag B merk.
Maar blijkt erg mee te vallen, vandaag las ik bij NOS het volgende
De in 1958 opgerichte Lucky Film Corporation was jarenlang China's dominantste fotografie- en filmontwikkelaar. Maar met de opkomst van de digitale fotografie kwam het bedrijf in zwaar weer terecht.
In 2011 werd Lucky een dochterbedrijf van China Aerospace Science and Technology Corporation, een Chinees staatsbedrijf met een groot aandeel in het Chinese ruimtevaartprogramma. Lucky werd gered van de ondergang en het staatsbedrijf kreeg de toegang tot Lucky's kennis op het gebied van lichtgevoelige en coatingmaterialen, relevant voor het ruimtevaartprogramma. Nu innoveren de bedrijven samen. _________________ Beter 1 Rolleiflex in de hand, dan 10 op de Ebay/Marktplaats/Vitrinekast. |
|
Naar boven |
|
 |
Jonnie88 Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Zo Jun 08, 2025 20:11 Onderwerp: |
|
|
Lucky schijnt binnenkort met een eigen c-41 kleurenfilm te komen. Door alle handelsperikelen denk ik dat de Chinezen graag iets anders willen dan Kodak.
Jon |
|
Naar boven |
|
 |
|