| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Analoogski Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Zo Nov 02, 2025 10:00 Onderwerp: Prismazoeker voor Rolleiflex 3.5F |
|
|
Beste allen,
Ik wil toch ook gaan experimenteren met een statief en daarbij is een prisma zoeker volgend mij best handig. Heeft er iemand èèn die ik voor een mooi prijsje zou kunnen overnemen? |
|
| Naar boven |
|
 |
Frank Geregistreerde gebruiker
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Vr Nov 07, 2025 11:56 Onderwerp: |
|
|
| Een schoorsteenzoeker mag ook. Wellicht dat isoleren fijn is voor het focussen. Ik wil het voor mezelf even onderzoeken. |
|
| Naar boven |
|
 |
Tum Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Vr Nov 07, 2025 21:25 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een schoorsteenzoeker voor je, tenminste als je zo'n opvouwbare bedoeld, zoals Ed van der Elsken gebruikte op zijn zelfportret in de winkelruit. Die heb ik dubbel. Wel een kwetsbaar ding.
De andere schoorsteenzoeker heb ik op mijn SL66. Ik weet niet of die op een 3.5F past. _________________ http://www.richardtummers.nl |
|
| Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Zo Nov 09, 2025 13:50 Onderwerp: |
|
|
| Tum schreef: | Ik heb een schoorsteenzoeker voor je, tenminste als je zo'n opvouwbare bedoeld, zoals Ed van der Elsken gebruikte op zijn zelfportret in de winkelruit. Die heb ik dubbel. Wel een kwetsbaar ding.
De andere schoorsteenzoeker heb ik op mijn SL66. Ik weet niet of die op een 3.5F past. |
Ik heb je een PB gestuurd |
|
| Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Di Nov 11, 2025 21:00 Onderwerp: |
|
|
Het is hier al eerder aan de orde geweest:
De schoorsteenzoeker.voor Hasselblad past met een adaptertje op de Rollei.
Adaptertje voor paar tientjes op Ebay, schoorsteenzoeker ook of Marktplaats voor relatief weinig geld en werkt erg goed en heeft zelfs een dioptrieinstelling voor de brildragers. Heb ‘m zelf een tijd gebruikt omdat ik gek werd van dat bril op, bril af, maar heb dat sinds mijn staaroperaties niet meer nodig en dus van de hand gedaan. _________________ https://www.instagram.com/film_is_not_quite_dead_yet/ |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Di Nov 11, 2025 21:05 Onderwerp: |
|
|
| Frank schreef: | Het is hier al eerder aan de orde geweest:
De schoorsteenzoeker.voor Hasselblad past met een adaptertje op de Rollei.
Adaptertje voor paar tientjes op Ebay, schoorsteenzoeker ook of Marktplaats voor relatief weinig geld en werkt erg goed en heeft zelfs een dioptrieinstelling voor de brildragers. Heb ‘m zelf een tijd gebruikt omdat ik gek werd van dat bril op, bril af, maar heb dat sinds mijn staaroperaties niet meer nodig en dus van de hand gedaan. |
Oow... Dat is ook een serieus goed idee. Dank voor de tip! Ik ga er ook eens naar zoeken |
|
| Naar boven |
|
 |
|