| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Clemens Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Vr Jun 19, 2026 11:58 Onderwerp: SL66X magazine op SL66E |
|
|
Kan een magazine gemaakt voor de SL66X en SE probleemloos op een SL66E ?
De SL66X heeft geen auto film inspoel en herkenbaar aan slinger aan de zijkant.
Je hebt (mag ik hopen) minder last van dikte schutfilm die bepaald of opname 1 netjes aan het begin komt.
 _________________ Beter 1 Rolleiflex in de hand, dan 10 op de Ebay/Marktplaats/Vitrinekast. |
|
| Naar boven |
|
 |
Frank Geregistreerde gebruiker
|
|
| Naar boven |
|
 |
Clemens Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Vr Jun 19, 2026 19:45 Onderwerp: |
|
|
Op mijn TLR werkt de voeler uiterst betrouwbaar.
Op mijn SL66 niet. En is heel gedoe want dit is complex mechaniek waar ik zelf niet veel mee kan. Dus gehele camera moet je opsturen (alleen magazijn werkt niet) naar reparateur die moet probleem oplossen en dan weer retour. Ben je meer geld kwijt denk ik dan nieuw magazijn kopen.
Vorige keer is het niet betrouwbaar opgelost en heb geen zin weer op te sturen, dus SL66 ligt even te rusten nu.
Ik heb SL66X magazijn nu gekocht online en die zal over 2 week wel binnen zijn. Dan ga ik weer eens testen. _________________ Beter 1 Rolleiflex in de hand, dan 10 op de Ebay/Marktplaats/Vitrinekast. |
|
| Naar boven |
|
 |
Soef Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Wo Jun 24, 2026 7:56 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ook een SE magazijn bij mijn SL66E en het werk prima. En over de film start in de normale SL66 magazijn, daar is een afstel punt die je als het goed is kan benaderen door alleen een leertje weg te halen. Ik kan je wat foto’s sturen. _________________ Een Seagull en een Lubitel. |
|
| Naar boven |
|
 |
|