Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Hallo allemaal

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ...
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Blanka
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 16-3-2007
Berichten: 1
Woonplaats: Bergen nh

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 25, 2007 23:50    Onderwerp: Hallo allemaal Reageer met quote

Het zal toch niet waar zijn, ben ik echt als eerste vrouw op de Rolleiflexclub-maan aangeland? En ik hoorde net van een handelaar dat alleen nog maar kunstacademiemeisjes zo'n camera willen.

Hallo heren, ik ben Blanka, 43 jaar en inderdaad ooit eens een kunstacademiestudente met zo'n prachtige Rolleiflex onder haar arm.

Hoe kom ik hier verzeild? Nou het zit zo...vorige week stond ik dus in Amsterdam bij een vintage fotohandelaar met mijn Rolleiflex 2.8F model K7F. Eindelijk had ik de knoop doorgehakt, ik zou hem weg doen. Mijn laatste Rolleiflexfoto heb ik in 1990 geschoten en sindsdien heb ik bij elke verhuizing weer met de camera in mijn hand gestaan...wat te doen? Het is zo zonde als "ie" niet gebruikt wordt en het is zo'n mooi apparaat en het ligt hier maar zo te verstoffen en het geld kan ik wel gebruiken en...etc.

Mijn grootvader heeft de camera een paar jaar na mijn geboorte gekocht. Ik mag graag denken om mij te fotograferen maar helaas daar is geen bewijs voor. Of het was de Praagse lente in zijn kop die hem tot zo'n dure "onpraktische" aankoop inspireerde want 'there and then' begon dit Rolleiflex leven. Toevalligerwijs leek het daar in Praag ook te eindigen want mijn laatste Rolleiflexfoto's schoot ik op de Praagse brug (waar oh waar heb ik ze toch die perfecte vierkanten?).
Ik kreeg de camera per post gestuurd toen mijn opa overleed en ik Vrije Kunst studeerde in Arnhem met een passie voor fotografie.

Goed dan, 100 euro boodt die meneer mij en ik wist toen: "Nee dat nooit." Het waren niet die Euro's maar die zaak vol treurige vintage apparaten of moet ik zeggen lijken want mijn camera heeft een ziel . Ik kon mijn dubbeloog daar niet tussen laten staan. Ik nam hem weer mee en ging googlen om een trouwe nieuwe baas voor "hem" te zoeken. Een zielsverwant. Tsja en toen vond ik jullie club met die prachtige foto's en toen wist ik het weer: "Ik doe hem niet weg. Ik moet weer aan de slag ermee." Althans dat is de bedoeling ;-)

Nu hier ben ik dan, en ik geniet enorm van jullie werk. Momenteel geef ik les in kunst dus wie weet kan ik nog eens iets zinnigs zeggen. Maar het mooiste is natuurlijk als ik na een tijdje iets heb om te downloaden.
Gegroet.
_________________
beauty lies in the eye...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Manuel
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 8-3-2007
Berichten: 668

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 26, 2007 7:18    Onderwerp: Reageer met quote

Wees maar blij dat je hem niet weggedaan hebt voor €100,- !! Hij brengt zo het 5 voudige op, zo niet meer. Very Happy Welkom Blanka!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo Bartelings
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 5-9-2006
Berichten: 1276

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 26, 2007 18:08    Onderwerp: Reageer met quote

Blanka,

Van harte welkom op de RolleiFlex-Maan.
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Dat de gallery overspoeld mag worden met kunstzinnige platen.

met vriendelijke groeten,

Theo Bartelings
_________________
Mister.....T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Soef
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-8-2006
Berichten: 737

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 26, 2007 19:40    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom bij de club. De Rollei is een gebruiks apparaat. Dus gewoon af en toe hem uitlaten en met platen terug komen Smile
_________________
Een Seagull en een Lubitel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 26, 2007 19:42    Onderwerp: Reageer met quote

Yep,

hartelijk welkom hier.

E 100,- voor een 2.8F is een wrange grap. Is -in goede staat- het zesvoudige waard. Goede beslissing om hem niet weg te doen. Met E 100,- kom je tegenwoordig toch niet verder dan de hoek van de straat. Dan maar beter hier lid worden, de camera de sporen geven en ons van je vorderingen op de hoogte houden door je inzendingen in de Gallery Very Happy

Snuffel gerust eens rond. Als je hulp nodig hebt om je herstart mogelijk te maken dan zijn er altijd wel mensen hier die je op weg kunnen helpen.


Groeten,


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Han
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 1505
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 26, 2007 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

Van harte welkom bij ons cluppie Smile
Ik ben benieuwd naar je resultaten, hopen dat je hier een hoop motivatie opdoet om de camera weer regelmatig te gaan gebruiken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ferdi
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 25-8-2006
Berichten: 545
Woonplaats: Friesland

BerichtGeplaatst: Zo Apr 08, 2007 15:24    Onderwerp: Reageer met quote

€ 100! Tja, dat is "handel". Gelukkig ben je er niet ingetrapt. Natuurlijk brengen oude analoge cameras in de huidige digitale markt niet veel op, met als een van de weinige uitzonderingen de Rolleiflex! De verkoopprijzen beginnen inderdaad bij € 500-600.

Van harte welkom!

Ferdi.
_________________
Ferdi Stutterheim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Alien
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 15-4-2007
Berichten: 186
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di Apr 17, 2007 9:07    Onderwerp: Re: Hallo allemaal Reageer met quote

Blanka schreef:
[...] vorige week stond ik dus in Amsterdam bij een vintage fotohandelaar met mijn Rolleiflex 2.8F model K7F. Eindelijk had ik de knoop doorgehakt, ik zou hem weg doen. [...] Goed dan, 100 euro boodt die meneer mij en ik wist toen: "Nee dat nooit." Het waren niet die Euro's maar die zaak vol treurige vintage apparaten of moet ik zeggen lijken want mijn camera heeft een ziel.

Welke winkel was dat? Dat is weel heel erg hufterig, vind ik. Ik snap wel dat het voor zo'n man handel is, en dat hij er belang bij heeft om zo weinig mogelijk aan inkoop te betalen, maar dit grenst aan oplichterij.

,xtG
.tsooJ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ... Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group