Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Hi!

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ...
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Han
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 1505
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: Do Aug 31, 2006 10:14    Onderwerp: Hi! Reageer met quote

Mijn naam is Han en de 'fo' staat voor foto Smile
Ik fotografeer met 'tussenpozen' vanaf mijn 14e, inmiddels zo'n 27 jaar.
Mijn eerste camera was een Ricoh 500G die ik nieuw Very Happy van mijn oudere broer kreeg. Al gauw kwam er een Doka en knoeien met foto's was een feit.

Uiteindelijk zijn er in die begin jaren nogal wat spiegelreflexen door mijn handen gegaan en een zut films.
Halverwege de jaren '80 kreeg ik een een paar kleine opdrachtjes en ben ik daardoor de Fotovakschool in Apeldoorn gaan doen. Het diploma 'Fotograaf' ligt in een mooie map met andere rommel in de kast.
Uiteindelijk heb ik begin jaren '90 veel werk gehad voor verschillende opdrachtgevers maar onfortuinlijk genoeg niet genoeg om er een fatsoenlijke boterham uit te halen. Dus ben ik andere dingen gaan doen.

Inmiddels ben ik huisvader van 4 opgroeiende kinderen en kan tussen alle andere hobby's nog tijd vinden om de ukkels op de foto te zetten.

Ik heb altijd met kleinbeeld gewerkt maar eind 2005 kreeg ik toch sterk de behoefte om 6X6 te gaan fotograferen. Deels aangewakkerd door de digitale revolutie en daar wil ik me proberen van te onderscheiden door 6X6 te fotograferen. Confused

Twee-oog camera heeft altijd tot mijn verbeelding gesproken en al lezend op diverse fora op het internet kwam ik tot de conclusie dat een Rolleiflex heel goed bij mij zou passen. Simpel, gedegen en uiterst goede beeldkwaliteit. Toen heb ik er een via marktplaats aangeschaft.
De camera voelt zeer goed aan en ik kan er erg goed mee werken.
Mensen in je omgeving reageren trouwens ontzettend leuk als je met die camera fotografeert Very Happy
Alleen is hij wel een beetje toe aan een revisie maar dat komt nog wel eens.

Ook heb ik onlangs een Rolleicord IV aangeschaft, deze moet ik nog eens aan de tand voelen.

Verder vind ik het erg leuk dat er een speciale plek is op het net voor Rolleiflex/cord gebruikers, en ik wens en hoop dat deze site een succes wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Soef
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-8-2006
Berichten: 737

BerichtGeplaatst: Do Aug 31, 2006 17:48    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom Han.
_________________
Een Seagull en een Lubitel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Do Aug 31, 2006 19:02    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Han

hartelijk welkom bij de Club.

Als je nog een goed adres zoekt voor een revisie van je Rollei, dan zeg je het maar. Die van mij loopt nu uitstekend.

Leuk om te horen dat je ook altijd positieve reactie krijgt op het gebruik van je Rollei. Ik heb zelf ook regelmatig het gevoel dat ik de straat niet op kan stappen met mijn twee-oog, of mensen beginnen me na te wijzen en aan te spreken Smile
Tot in Italië aan toe. Ik stuitte daar op een bruiloft in één of ander kerkje. Sinsdien weet ik dat ik een "Machina Traditionale" bezit !

Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Han
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 1505
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: Vr Sep 01, 2006 8:11    Onderwerp: Reageer met quote

Paul Jenner schreef:

Als je nog een goed adres zoekt voor een revisie van je Rollei, dan zeg je het maar. Die van mij loopt nu uitstekend.

Ik neem aan dat je Klinkhamer bedoeld Smile
Quote:

Leuk om te horen dat je ook altijd positieve reactie krijgt op het gebruik van je Rollei. Ik heb zelf ook regelmatig het gevoel dat ik de straat niet op kan stappen met mijn twee-oog, of mensen beginnen me na te wijzen en aan te spreken Smile
Tot in Italië aan toe. Ik stuitte daar op een bruiloft in één of ander kerkje. Sinsdien weet ik dat ik een "Machina Traditionale" bezit !

Ik hoorde laatst iemand roepen: Een Hasselblad-achtige camera.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Peter
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 28-8-2006
Berichten: 36

BerichtGeplaatst: Vr Sep 01, 2006 9:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ha die Han. Leuk dat je de club joint.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ivophoto
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 20-8-2006
Berichten: 217
Woonplaats: Belgie

BerichtGeplaatst: Vr Sep 01, 2006 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

Welgekomen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Ferdi
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 25-8-2006
Berichten: 545
Woonplaats: Friesland

BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2006 10:17    Onderwerp: Re: Hi! Reageer met quote

Welkom! Inderdaad, een van de leuke dingen van fotograferen met een Rolleiflex is het commentaar van anderen. Toen ik jaren geleden in de oude haven van Plymouth, Engeland, aan het fotograferen was, liep daar een bejaarde man rond met een Canon AF SLR. Zodra hij mijn twee-oog zag, stoof hij op me af en we hebben een gezelling half uurtje doorgebracht. Hij had er vroeger zelf een gehad, maar door slechte ogen was hij genoodzaakt geweest op AF over te gaan.
Anderen vertellen dat hun vader er ook een had en de jeugd vertelt elkaar dat het ding beslist digitaal moet zijn omdat er immers een grote display boven op zit.

Ferdi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ... Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group