Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
En dan slaat het hart weer sneller

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Apparatuur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ivophoto
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 20-8-2006
Berichten: 217
Woonplaats: Belgie

BerichtGeplaatst: Di Jun 19, 2007 22:29    Onderwerp: En dan slaat het hart weer sneller Reageer met quote

Na maanden afwezigheid op dit forum wegens vitrine arrest van mijn Flex en vreemdloperij met een Pentax 67 heb ik mijn Flex 2.8 F wederom uit de kast gehaald en'm gelijk helegans gepimpt. En ik moet zeggen, de eerste resultaten zijn heerlijk, zij het niet voor publicatie geschikt wegens geen toelating van het schaars geklede model. :-)

Ik moet zeggen, ik heb lang getwijfeld of de pistoolgreep van de Rolleiflex en nuttig ding was, maar nu met de prsima erop is het ferm werken me de flex.

Ik zal eens zien of ik een schoon fotoke van mijn gepimpte Flex kan plaatsen.

Wie werkt er ook nog met die pistoolgreep?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Han
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 1507
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: Wo Jun 20, 2007 8:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ha Ivo, leuk je weer eens te ontmoeten op dit forum, zullen we hier een discussie starten over de schoonheid van analoog in combinatie met de Rolleiflex Very Happy
Ik ben benieuwd of Franke & Heidecke ooit nog eens komt met een digi achterwand voor deze twee-ogen. Maar of hun filosofie dat toelaat, zover ze die hebben, weet ik niet. Esthetisch gezien geeft het geen pas, vind ik.

Heb je nieuw leer gekocht voor de camera? Ik denk er zelf ook aan maar het apparaat moet eerst nog eens naar de camera dokter voor een grote beurt. Het vakantiegeld heb ik al weer uitgegeven dus dat wordt lang wachten voor dat het zover is.

Een pistoolgreep heb ik niet maar het lijkt mij wel een uitkomst indien je met een prisma werkt.
Ik ben wel benieuwd naar je gepimte Rollei en nog meer naar foto's die je ermee maakt. Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Alien
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 15-4-2007
Berichten: 186
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo Jun 20, 2007 9:58    Onderwerp: Reageer met quote

Hanfo schreef:
Ik ben benieuwd of Franke & Heidecke ooit nog eens komt met een digi achterwand voor deze twee-ogen.

Noooooooooooooo!

Nou ja, mocht het voor het overleven van de Rolleiflex noodzakelijk zijn, dan moet het maar. Vergelijk bijvoorbeeld de Porsche Cayenne.

Maar ik vind het vunzigheid. In een Rolleiflex hoort zwart/wit film. Klaar.

,xtG
.tsooJ
_________________
Take only photographs, leave only footsteps.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Soef
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-8-2006
Berichten: 740

BerichtGeplaatst: Do Jun 21, 2007 19:27    Onderwerp: Reageer met quote

Ivo, ik heb wel zo een pistoolgreep en prisma maar ik gebruik ze beide nooit. De prisma maakt 'm top-zwaar en daarom gebruik ik liever de sportzoeker. De pistoolgreep maakt 'm ergonomisch onhandig omdat je 'm op z'n kop moet houden om te transporteren.

Dus nee, ik vind het geen fijne combinatie.
_________________
Een Seagull en een Lubitel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ivophoto
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 20-8-2006
Berichten: 217
Woonplaats: Belgie

BerichtGeplaatst: Do Jun 21, 2007 22:22    Onderwerp: Reageer met quote

Soef schreef:
Ivo, ik heb wel zo een pistoolgreep en prisma maar ik gebruik ze beide nooit. De prisma maakt 'm top-zwaar en daarom gebruik ik liever de sportzoeker. De pistoolgreep maakt 'm ergonomisch onhandig omdat je 'm op z'n kop moet houden om te transporteren.

Dus nee, ik vind het geen fijne combinatie.


Mjaa, dat dacht ik dus ook. Maar ik heb een handeling gevonden die voor mij fijn werkt. De camera plat houden (kwartslag draaien) om door te draaien gaat prima. En de rolleiflex topzwaar, ach, de rolleiflex is sowieso een ergonomische ramp. (Ja sorry, dat vind ik dus echt) Met de pistoolgreep vind ik het afdrukken een pak fijner. De afdrukknop vind ik zonder bv een draadontspanner niet fijn werken en met die pistoolgreep is dat probleem van de baan. Daarbovenop kan ik de Rolleifelx echt goed stabiel houden met die greep. Als ik de onderkant van die greep tegen mijn borst hou (of bovenop mijn buik Embarassed ) en met mijn linkerhand bovenop de prisma, dan kan ik mooi door de prisma kijken en heel rustig en geconcentreerd een fotoke trekken
Misschien is het omdat ik de Hernia een tijd gebruikt heb,..............
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Soef
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-8-2006
Berichten: 740

BerichtGeplaatst: Za Jun 23, 2007 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ach Ivo, ik denk ieder z'n ding. De twee-oog zoals die is ligt mij goed in de hand. Dit kan ik helaas niet zeggen over de meetzoekercamera's Crying or Very sad
_________________
Een Seagull en een Lubitel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Wo Jun 27, 2007 17:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ha,

Ivoke is er ook weer Smile

Hoezo zouden die foto's niet geschikt zijn voor plaatsing ? Tenzij je dat zelf vind natuurlijk ...


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Apparatuur Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group