Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
SophiaK Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Di Feb 05, 2008 11:38 Onderwerp: binnenwerk |
|
|
Ik heb sinds vorige week de Rolleicord IV van mijn vader in gebruik. Het toestel was omgebouwd tot een kleinbeeld toestel. Via internet heb ik uitgevonden wat er allemaal uit moest om het weer 6 x 6 te maken. Het enige waar ik mijn twijfels bij heb is het volgende. Aan de onderkant links (binnenin) zit nu een schroefdraad. Hoort hier niet nog iets opgeschroefd? Als ik nu het filmpje erin zet zit het filmpje er wat los in.
Sophia |
|
Naar boven |
|
 |
Han Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Di Feb 05, 2008 13:29 Onderwerp: |
|
|
Het is mij een beetje onduidelijk wat je precies bedoeld. Hieronder een foto zoals als het binnenwerk erbij mij uit ziet aan de onderkant.
Misschien kun je er wat mee. |
|
Naar boven |
|
 |
JohanV Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Di Feb 05, 2008 18:34 Onderwerp: |
|
|
Hanfo schreef: | Hieronder een foto zoals als het binnenwerk erbij mij uit ziet aan de onderkant.
|
Even vreesde ik het ergste...  |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Di Feb 05, 2008 19:08 Onderwerp: |
|
|
JohanV schreef: | Hanfo schreef: | Hieronder een foto zoals als het binnenwerk erbij mij uit ziet aan de onderkant.
|
Even vreesde ik het ergste...  |
Ik heb nog even getwijfeld maar ik kon zo gauw geen schroevendraaier vinden  |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Wo Feb 06, 2008 0:39 Onderwerp: |
|
|
Ja, dat knopje aan de binnenkant links is wat ik bedoel. Dat lijkt ook bij jou wel een schroefdraadje. Ik heb er nu een filmpje in zitten. Als ik dat heb volgeschoten zal ik het nog eens heel goed vergelijken. Ik denk dat het bij mij ook zo uitziet. Tzt zet ik er ook een foto bij. Door het slechte weer valt er nu niet zo veel te nemen. Ik heb er al wel een paar binnen genomen maar wil ook graag nog iets buiten nemen.
Tot zover alvast bedankt.
Sophia |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Wo Feb 06, 2008 9:16 Onderwerp: |
|
|
Sophia, het is normaal dat er niet veel spanning staat op een 6X6 film in de camera. Maar je moet de film wel strak trekken als je deze in de camera legt met je duim op het spoeltje als je de film erin legt. De aandrukplaat zorgt voor de vlakligging. |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Do Feb 07, 2008 10:54 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad Hanfo, het ziet bij mij hetzelfde uit. Gelukkig maar. Het eerste filmpje is vol. Helaas is mijn ontwikkelaar op dus breng ik het maar even weg. Het is maar een oefentje.
Sophia |
|
Naar boven |
|
 |
Ferdi Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Do Feb 07, 2008 16:07 Onderwerp: |
|
|
Die "lip" midden in de filmkamer moet in principe de film strak houden. Bij oude camera's is de veerkracht van de lip meestal sterk verminderd, zodat de film wat los zit. In de praktijk is dit niet echt een probleem.
Ferdi. _________________ Ferdi Stutterheim |
|
Naar boven |
|
 |
|