Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Film

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Ontwikkelen, afdrukken, etc.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bolbolini
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 3-1-2008
Berichten: 48
Woonplaats: OUDENAARDE

BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2008 10:04    Onderwerp: Film Reageer met quote

Ik heb deze weekend zo een 6 film geschoten in Praag was zeer koud (-5) all mijn films zijn kapot ik heb niets van beeld.Alles is weg en ik kan sporen van transfer op film zien.Ik bedoel er is geen beeld per beeld maar zoals mijn sluiter altijd open was streepjes en beweging op beeld.

Nu mijn vraag is wat is reden?Kan iemand helpen?Ik gebruik integral en redelijk nieuw en tot nu ik heb geen probleem gehad.Alleen maar soms na de opname transfer gebeurt niet en beeld is niet scherp ik moet altijd opnieuw ontspanner drukken dan roll draait.Hoe kom het?

Als ieamand antwoord heeft hulp aub.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Ferdi
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 25-8-2006
Berichten: 545
Woonplaats: Friesland

BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2008 11:23    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Even horen of ik het probleem goed begrijp. Het gaat om een 6008 integral, er staan geen opnamen op de film en het filmtransport werkt ook niet goed. De camera heeft voorheen goed gewerkt, behalve dat het filmtransport toen al niet helemaal goed was.

-Als er helemaal niets op de film staat, is mijn eerste vraag altijd: zat de film wel goed in de camera? Als de film "achterste voren" is geladen, is het schutpapier naar de lens gekeerd en niet de film. Dat kan dan meteen de filmtransport problemen verklaren. Op de zijkant van de filmhouders staat hoe de film moet worden geladen. Vaak onstaan op deze manier zeer sterk onderbelichte opnamen. Het licht moet immers door het papier dringen om de film te bereiken.

-De meeste technische problemen met de camera komen door slechte electrische contacten tussen lens en camera. Wanneer die toch al niet best zijn, maken ze in koude wellicht nog slechter contact. Als ik goed ben ingelicht kunnen de goudkleurige contacten voorzichtig worden geruinigd met een wattenstaafje dat bevochtigd is met een beetje Alcohol 96%. Pas op dat er niet teveel Alcohol wordt gebruikt: het mag niet in de camera druppelen.

Het is moeilijk te zeggen of dit de oorzaken kunnen zijn van de problemen. Als die niet komen van foutieve filminleg, moet er waarschijnlijk een expert naar kijken. Jupiter in Aartselaar is de importeur voor de Benelux, maar ik weet niet of ze daar zelf repareren.

www.jupiterfoto.com

Ferdi.
_________________
Ferdi Stutterheim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
bolbolini
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 3-1-2008
Berichten: 48
Woonplaats: OUDENAARDE

BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2008 11:59    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Ferdi

Trouwens waarom is uw naam Ferdi?Dat is een Turkse naam.Film was juist.Er staat iets op de film ook maar ik kan niet verschil zien tussen 1 en 2 en 3 zoals alles een opname.En streepen kan ik ook zien op de nagitieven.Zonder magazijn sluiter en difragma werk perfect.Nu ik vraag me af of magazijn probleem heeft.Jupiter ik zal kontakt nemen maar eerst ik wil nog paar opname.Ik denk dat nog altijd door de koude weer er is iets gebeurt op film en transport van de film.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Han
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 1505
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2008 13:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ferdi is een verkorte versie van Ferdinand.....

Ferdinand, Ferdinandus, Fernand, Nandus, Dinant (Fr.), Fernando (Sp.), Ferrand (Fr.), Hernando (Sp.), Ferdinanda, Nanda, Fernande (Fr.).

Afgeleid van het Germaanse 'fred', met de betekenis 'vrede', en 'nand', met de betekenis 'wagend'. De naam betekent: 'de dappere beschermer'.

Ferdinand, naam van een groot aantal Spaanse, Portugese, Italiaanse, Duitse en Oostenrijkse vorsten.

Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ferdi
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 25-8-2006
Berichten: 545
Woonplaats: Friesland

BerichtGeplaatst: Ma Feb 25, 2008 21:58    Onderwerp: Reageer met quote

bolbolini schreef:
Dag Ferdi

Trouwens waarom is uw naam Ferdi?



Ik ben vernoemd naar mijn grootvader, die heette ook Ferdinand. De naam zit al langer in de familie.
_________________
Ferdi Stutterheim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2008 22:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ah, minder heroische herkomst dus Smile

Bolbolini:

Werkte de filmteller wel goed ?


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
bolbolini
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 3-1-2008
Berichten: 48
Woonplaats: OUDENAARDE

BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2008 19:34    Onderwerp: Reageer met quote

Paul

Film teller werkte goed.Maar soms na de opname matglas was niet scherp.Hoe kom het? ik weet het niet ik moest elke keer opnieuw drukken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2008 22:09    Onderwerp: Reageer met quote

Het beeld op het matglas was niet scherp voordat je een opname wilde maken ?
Hoe voelde het filmtransport aan ?


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Han
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 1505
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: Do Feb 28, 2008 9:27    Onderwerp: Reageer met quote

Vreemd dat het matglas niet scherp is na de opname. Misschien zit hij los en door de 'klap' van de spiegel raakt hij iets uit positie en valt langzaam terug.
Dit is maar een bedenksel hoor. Volgens mij kun je beter de camera eens laten servicen door een reparateur zoals Paul al schreef.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bolbolini
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 3-1-2008
Berichten: 48
Woonplaats: OUDENAARDE

BerichtGeplaatst: Di Mrt 04, 2008 18:16    Onderwerp: Reageer met quote

met mijn laatste film alles is terug in orde.ik snap er niets van.Maar ik denk dat door koude weer was...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Di Mrt 04, 2008 22:09    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is op zich fijn,

maar wel vervelend dat we nu de oorzaak niet achterhaald hebben, want het probleem zou zich weer kunnen voordoen. Een Rolleiflex die helemaal in orde is hoort ook bij lage temperaturen helemaal goed te werken ...


Paul
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Ontwikkelen, afdrukken, etc. Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group