Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
(2,3-) maandelijkse uitdaging?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Wensen en ideeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Vr Aug 08, 2008 21:34    Onderwerp: Reageer met quote

Laat iedereen maar gewoon "deelnemer" zijn, vind je niet ?

Een schot voor de boeg: als eerste thema "bloemen, planten, struiken en bomen"

Welke "meer uitdagende" onderwerpen zit jij aan te denken, Anthony ?


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Anthony
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 89
Woonplaats: Weesp

BerichtGeplaatst: Vr Aug 08, 2008 21:38    Onderwerp: Reageer met quote

Vanwaar die drive om te gaan regiseren?
Dan heb ik liever dat je het helemaal overneemt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Anthony
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 89
Woonplaats: Weesp

BerichtGeplaatst: Vr Aug 08, 2008 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

Idereen kan vanzelfsprekend (zelfs maar eventjes) meedoen maar niet iedereen voelt daar wat voor, dat blijkt en dat is niet meer dan normaal.
Geef jezelf op of niet Paul, maar meng je als voorzitter niet overal tussen.
Laat het gaan a.u.b.! We zijn nog niet eens begonnen.


Laatst aangepast door Anthony op Vr Aug 08, 2008 22:06, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Vr Aug 08, 2008 21:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ik treed zelden (zeg maar nooit) op als voorzitter, hier dus ook niet. Als clublid roep ik gewoon een paar dingen die in me opkomen.



Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Anthony
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 89
Woonplaats: Weesp

BerichtGeplaatst: Vr Aug 08, 2008 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

Weet je wat, Paul,

Doe dat dan maar eens om ""bloemen, planten, struiken en bomen" te verbeelden. Ik ben benieuwd naar je resultaat. Hoe zie je dat trouwens als thema? Mag ik ook even overslaan als het thema me niet aanstaat?
Graag ga ik weer even verder met Sophia. Kan je het opbrengen om even een adempauze in te lassen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Vr Aug 08, 2008 22:11    Onderwerp: Reageer met quote

Adempauze ? ja hoor, mij best.


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Anthony
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 89
Woonplaats: Weesp

BerichtGeplaatst: Vr Aug 08, 2008 22:15    Onderwerp: Reageer met quote

Je vergeet wat, is het niet?
Ik vind dat je dit nogal flauw aanpakt. Verklaar je nader.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Vr Aug 08, 2008 22:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ik begrijp niet wat je bedoelt ...


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Anthony
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 89
Woonplaats: Weesp

BerichtGeplaatst: Vr Aug 08, 2008 23:32    Onderwerp: Reageer met quote

Ik bergijp wat je aan het doen bent. (en ook dat je nu eigenlijk verplicht bent om dat te vragen, maar ja...) Beetje te simpele strategie.
Heel aardig van je dat je zo een topic om zee durft te helpen zonder aan te geven waarom. Verklaar je nader, nogmaals.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
SophiaK
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 1-2-2008
Berichten: 415
Woonplaats: Den Helder

BerichtGeplaatst: Za Aug 09, 2008 0:46    Onderwerp: Reageer met quote

Moeten de foto's nieuw gemaakt worden of mag je ook oude foto's gebruiken? Ikzelf denk dat ook al gemaakte foto's gebruikt moeten mogen worden. Of is dat te makkelijk. Ik zie mezelf namelijk nog niet speciaal op pad gaan.
Is een thema als 'schaduw' iets of 'water'? Daar kun je veel kanten mee op. 'Beweging' daar kan ik me ook iets bij voorstellen als onderwerp.
Ik denk nog even na wat ik nog meer kan verzinnen.
Sophia
_________________
www.sophiakoopman.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Za Aug 09, 2008 10:34    Onderwerp: Reageer met quote

@Anthony
Ik vind je reactie op een m.i. normaal bericht van Paul bijzonder ongepast. Wij zijn hier niet gewend om zo met elkaar om te gaan.
Heb je gewoon een hekel aan bloemen en planten, voel je je aangesproken door die "rode bal" of reageer je altijd zo als je denkt, dat iemand het niet met je eens is?

We hebben hier altijd zonder moderator kunnen communiceren (ook zonder voorzitter trouwens) en ik denk, dat iedereen dat zo wil houden.

Persoonlijk vind ik een "uitdaging" erg jaren 50, maar dat zijn veel van onze camera's ook. In de gallery kan iedereen, die zich daartoe geroepen voelt foto's plaatsen of commentaar geven op foto's van anderen. Voordeel daarvan vind ik, dat dat dan opnamen zijn van onderwerpen, die je echt bezighouden, zonder de beperking van een "verplicht" onderwerp. Maar wellicht zijn er voldoende mensen, die er anders over denken en als het onderwerp me aanspreekt, doe ik ook mee.

Wat me nog opvalt, is dat op een suggestie van Paul reageert alsof hij je een oneerbaar voorstel doet, dat je Sophia suggesties vraagt, maar dat je zelf nog niets concreets genoemd hebt.

Sans rancune

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Anthony
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 89
Woonplaats: Weesp

BerichtGeplaatst: Za Aug 09, 2008 19:25    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Frank en Paul,

Ik zal jullie voortaan niet meer storen, ik trek me hierbij terug.
Wel licht ik e.e.a. nog even toe:

Ik raak idd geirriteerd als iemand zowat in ieder topic z'n neus denkt te moeten steken omdat hij voorzitter is. Mijn verzoek tot de uitdaging riep al niet veel enthousiasme op en toen Sophia van zich liet horen zat Paul er al gelijk bovenop. I.p.v. van zich " op te geven" moesten er aanpassingen plaats gaan vinden. Ach, lees de rest maar terug.

Bloemen en planten vind ik wel fraai maar had ik voor mijn opzet niet direct voor ogen. Nogmaals ik zat meer aan thema's te denken. Kan dat niet gerespecteerd worden denk ik dan? Nee, in dit geval merkte ik wel een moderator op. Ik doe dat liever ook zonder net als jij.

Een uitdaging jaren 50?? Is dit dan de tijd van "geen uitdagingen meer nodig"?

Die gallery heb ik gezien en ik weet ook dat iedereen daar kan plaatsen. Mijn verzoek staat daar haaks op, het ging erom om beelden te maken waar je juist zelf niet zo gauw aan denkt. Zo wordt iets een uitdaging en daar leer je toch eerder van?

Ik blijk voor het forum simpelweg niet zo geschikt, ik kreeg van Paul ook al een PB. Ik voel er weinig voor iedere keer zoveel in discussie te gaan wanneer ik een simpel en duidelijk verzoek neerleg. Het had wat mij betreft gewoon tot iets leuks uit kunnen groeien.

Aan ideeen en thema's heb ik nog niet echt een gebrek. Het leek me in dit prille stadium niet echt gepast om hier al mee aan te komen want die zijn doorgaans wat ruimer van aard. Vanwege Sophia's reactie leek het mij juist om haar de 1e keus te geven.

Geeft allemaal niets, maar ik zal het topic (na eventuele reacties) sluiten.

Groeten,
Anthony.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ferdi
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 25-8-2006
Berichten: 545
Woonplaats: Friesland

BerichtGeplaatst: Zo Aug 10, 2008 12:39    Onderwerp: Reageer met quote

Anthony,

Ik heb je voorstel gelezen. Misschien is het wat voor anderen, maar niet voor mij. In de fotografie doe ik het liefst mijn eigen dingen. Ik heb niet direct gereageerd om voorstanders eerst de kans te geven te reageren. Ik heb geen enkel probleem met je voorstel; maar ik zal niet meedoen.

Ik weet uit ervaring dat de resultaten meestal niet erg goed zijn wanneer ik mij op nieuwe paden begeef. Daarnaast heb ik mij in mijn werkzame leven altijd naar anderen moeten richten en ik vind dat het nu wel genoeg is geweest. Ik doe in mijn leven nu liever mijn eigen dingen. Op uitdagingen, of hoe men het ook maar wil noemen, zit ik niet te wachten. Daar mee is niet gezegd dat je een slecht voorstel hebt gedaan.

Paul treedt als voorzitter/"acting moderator" erg terughoudend op. Hooguit probeert hij de boel soms wat aan te zwengelen of op gang te houden. Daar is in mijn ogen niets mis mee. Ik vind je reactie op Pauls bijdrage aan de discussie op zijn minst sterk overtrokken. In het algemeen hebben we wat minder lange tenen in deze groep.

Met vriendelijke groet,
Ferdi.
_________________
Ferdi Stutterheim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Theo Bartelings
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 5-9-2006
Berichten: 1276

BerichtGeplaatst: Zo Aug 10, 2008 18:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik sluit me geheel aan bij Ferdi.
Op de fotoclub hebben we een vrije opdracht. Dat vind ik meer dan genoeg.
Het meeste plezier beleef ik gewoon aan " lekker er op uit gaan en foto's maken".

groet,

Theo
_________________
Mister.....T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tum
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-3-2007
Berichten: 2116
Woonplaats: Wouw

BerichtGeplaatst: Zo Aug 10, 2008 21:15    Onderwerp: Reageer met quote

Anthony schreef:
Hoi Tum,

Ik zie dat jij ook net aanwezig bent.
Zou je nog eens verder willen gaan?
Heb niets over Migielsen kunnen vinden.
Fijne vakantie gehad?

En:
Anthony schreef:
Ik zal jullie voortaan niet meer storen, ik trek me hierbij terug.


Anthony, blijf nog even, als je wil.
Het lijkt alsof dit onderwerp een beetje een valse start heeft gehad.

Wat wij met de fotoclub van Alfons Jacobs Migielsen doen is in januari een programma afspreken voor onze maandelijkse ontmoetingen.
Dat programma bestaat uit vrije opdrachten, gelegenheidsfoto's (bijv. vakantiefoto's), lokatie foto's (samen) en thema's.
De thema's voor dit jaar zijn:
feb. - grillige natuur
mrt. - in aan/opbouw
mei - emotie
sep. - zinneprikkelend
nov. - stilte

Alfons doet vanuit zijn ervaring een voorstel, wij bespreken dat in de groep.

Het voordeel van thema's is de inspiratie die leidt tot heel andere foto's dan de vrije opdrachten.
Het nadeel vind ik de druk die het op me legt om op een datum een/meerdere foto('s) te moeten hebben die bij het thema aansluiten. Maar omdat het programma voor een heel jaar bekend is valt dat laatste erg mee. Je kunt aan de slag met alle thema's in je hoofd, ook foto's uit het verleden mogen worden gepresenteerd en besproken, als ze nog niet eerder in de groep besproken zijn.
Ik vind deze ontmoetingen altijd heel erg spannend en leuk Very Happy .

Wat mij betreft is hier zoiets ook mogelijk. We spreken een aantal thema's af, een aantal tijdstippen, uploaden een weekje voor de dead-line onze foto's, en bespreken onze interpretaties van de thema's. Naast alle andere foto's die in de gallery worden gepresenteerd. Wie mee wil doen doet mee (of slaat een keer een thema over). In het bijschrift van de foto's moet duidelijk zijn dat de foto bij een thema hoort.

Het kiezen van de thema's komen we ook wel uit. Dat kunnen we zelf doen, of iemand anders, of het derde woord van bladzijde 5 van de telegraaf. Ieder thema inspireert.

Groeten,
Tum.
_________________
http://www.richardtummers.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Wensen en ideeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group