Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
een excuus aan de Belgen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> De koffietafel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Ma Okt 06, 2008 22:59    Onderwerp: een excuus aan de Belgen Reageer met quote

De Nederlandse regering heeft zich de afgelopen weken gemanifesteerd met een tactloosheid die zelfs ik als kritikaster van het Binnenhof niet voor mogelijk had gehouden.

In het proces waarbij (delen van) het Fortis concern tot staatsbank van Nederland respectievelijk Belgie werden gedegradeerd, hebben onze regeringsvertegenwoordigers het nodig gevonden om uitspraken te doen als "Nederland heeft het gezonde deel van Fortis overgenomen". Daarmee in een zin eigenlijk suggererende dat voor de Belgen alleen een zooitje puin is overgebleven. Daarmee misschien ook suggererende dat alleen de Nederlandse regering zo slim is om een goede deal te doen en dat de Belgen zich heel gemakkelijk een oor laten aannaaien. Nu ja, dat wil ik eerst nog even bewezen zien.

Als je een beetje nadenkt voordat je zulke uitspraken doet, zou je je realiseren dat je het daarmee voor de Belgische regeringsleiders wel heel erg moelijk maakt om naar hun eigen mensen nog enig vertrouwen uit te stralen over de soliditeit van het overblijvende Belgische Fortis deel.

What were they thinking, toen ze dergelijke uitspraken deden ? Dachten ze werkelijk dat de verspreiding van dergelijke berichten ineens ophoudt aan onze landsgrenzen ?

Ik heb geen idee in hoeverre het mij te denken moet geven dat de Belgen "hun" Fortis deel direct weer doorverkocht hebben aan BNP Paribas, maar dat doet op dit punt niet terzake. Misschien is de Belgische regering de borst al aan het natmaken voor het kwakkelende Dexia ? Wie zal het zeggen ..

Anyways,
de titel van dit topic is niet helemaal juist, want ik kan natuurlijk geen excuses aanbieden voor blunders die ik zelf niet heb begaan. Maar met een fix percentage Belgische leden hier op ons kluppie, wilde ik dit toch even kwijt ! Vandaag bij de koffieautomaat sprak ik een paar collega's hierover en die reageerden hetzelfde als ik, wisten meteen wat ik bedoelde.

Ik wens de Belgen sterkte en ik hoop dat jullie dat ons ook wensen, want dit zouden zowel NL als BE weleens nodig kunnen hebben de komende tijd.


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Geert
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 7-6-2007
Berichten: 91

BerichtGeplaatst: Ma Okt 06, 2008 23:47    Onderwerp: Reageer met quote

Niet aantrekken, Paul. Voor het beetje dat ik weet van econinomie en centen, geloof ik gerust dat Bos/Vos/Bosch een gratuite uitspraak gedaan heeft om het vertrouwen in het Nederlandse bankwezen wat op te krikken.
Zeg nu zelf, wie geeft er graag toe dat hij een mankepoot van een bank gekocht heeft?

Ik niet. Mijn enige aandelen ooit zijn op 2 jaar tijd x 6 gegaan en daar was ik heel blij mee! Momenteel heb ik geen aandeeltjes meer, ik heb geleerd om zelf te werken voor mijn boterham :-)

G
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Soef
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-8-2006
Berichten: 740

BerichtGeplaatst: Di Okt 07, 2008 19:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ik hou mijn Fortis rekening gewoon aan Smile
_________________
Een Seagull en een Lubitel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Di Okt 07, 2008 21:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ik niet Sad


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Theo Bartelings
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 5-9-2006
Berichten: 1276

BerichtGeplaatst: Di Okt 07, 2008 23:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ook niet.

Wel mijn ABN-AMRO. Razz Razz

De ABN-AMRO heeft er wel voor gezorgd dat Paul zijn centjes kreeg voor het hele mooie "zone-verbindende Rolleiflexclub.nl poloshirt" Rolling Eyes Rolling Eyes

Anders waren we in een hele andere crisis gekomen. Evil or Very Mad Evil or Very Mad

groetjes, Wink Wink

theo
_________________
Mister.....T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Wo Okt 08, 2008 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

Tsja, geen poloshirt ....

Dan was het leed inderdaad niet te overzien geweest !

We zijn er nog goed vanaf gekomen, manne !

Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Soef
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-8-2006
Berichten: 740

BerichtGeplaatst: Wo Okt 08, 2008 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn Fortis rekening is niet mijn gewone betaalrekening, dus mijn loon wordt op ergens anders gestort Wink
_________________
Een Seagull en een Lubitel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Wo Okt 08, 2008 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ah, spaarcenten dus

Die zijn daar nu wel weer veilig.


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> De koffietafel Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group