Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Tip

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> De koffietafel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1775
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Ma Dec 15, 2008 9:57    Onderwerp: Tip Reageer met quote

Door de lage koers van het Britse Pond kan het ineens interessant zijn spullen in GB te bestellen. Ik was blij verrast toen ik een Voigtlanderlensje met toebehoren zo'n 20% goedkoper bij Robert White kon aanschaffen, dan de goedkoopste aanbieding, die ik elders vond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Ferdi
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 25-8-2006
Berichten: 552
Woonplaats: Friesland

BerichtGeplaatst: Ma Dec 15, 2008 14:22    Onderwerp: Reageer met quote

Frank,

Ik was er al achter! Heb kort geleden de laatste grootformaat Fujinon 300 C van hun "oude" voorraad gekocht; voor een prettig prijsje.

Ferdi.
_________________
Ferdi Stutterheim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Manuel
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 8-3-2007
Berichten: 668

BerichtGeplaatst: Ma Dec 15, 2008 15:04    Onderwerp: Reageer met quote

Welke lens heb je gekocht Frank?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1775
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Ma Dec 15, 2008 21:06    Onderwerp: Reageer met quote

De 35 mm "pancake".
Ik heb nog even getwijfeld over de 1.4 nokton, maar hij is maar voor erbij, dus er zijn grenzen. Ik had voor de m4-p geen standaardlens, voor de 40mm rokkor heeft hij geen kader.
Ik had eerst m'n oog laten vallen op een summicron op marktplaats, had een m.i. goed bod gedaan, maar de verkoper reageerde niet meer en uiteindelijk heb ik toen maar de knoop doorgehakt. Een dag nadat ik de voigtlander besteld had, kreeg ik bericht, dat mijn bod toch geaccepteerd was, maar toen was het dus te laat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
SophiaK
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 1-2-2008
Berichten: 415
Woonplaats: Den Helder

BerichtGeplaatst: Ma Dec 15, 2008 22:19    Onderwerp: Reageer met quote

Je schrijft een V..lensje met toebehoren. Wat zijn die toebehoren eigenlijk?

Sophia
_________________
www.sophiakoopman.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Manuel
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 8-3-2007
Berichten: 668

BerichtGeplaatst: Ma Dec 15, 2008 23:30    Onderwerp: Reageer met quote

Frank schreef:
De 35 mm "pancake".
Ik heb nog even getwijfeld over de 1.4 nokton, maar hij is maar voor erbij, dus er zijn grenzen. Ik had voor de m4-p geen standaardlens, voor de 40mm rokkor heeft hij geen kader.
Ik had eerst m'n oog laten vallen op een summicron op marktplaats, had een m.i. goed bod gedaan, maar de verkoper reageerde niet meer en uiteindelijk heb ik toen maar de knoop doorgehakt. Een dag nadat ik de voigtlander besteld had, kreeg ik bericht, dat mijn bod toch geaccepteerd was, maar toen was het dus te laat.


Die 1.4 is érg leuk, maar beetje te prijzig voor mij Razz Ik heb de gewone versie van die 35mm voigtlander lens.

Toevallig net de 15mm besteld, lijkt me een mooi ding! Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1775
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Di Dec 16, 2008 6:59    Onderwerp: Reageer met quote

@Sophia:
Robert White biedt de keuze tussen alleen de lens of een setje bestaande uit de lens met zonnekap, uv filter en reinigingsdoekje.

@Manuel:
De 15mm komt er bij mij ook nog wel een keer. Ik heb nu de 21mm en gebruik die veel. Erg mooi, die Voigtlanders. Ik heb trouwens ook nog de oorspronkelijke voigtlanderobjectieven (met camera)uit de jaren 50. Die hebben helaas een totaal afwijkende vatting en passen dus niet op de leica bajonet. Toen ik die zo'n 35 jaar geleden tweedehands kocht vertelde de verkoper me, dat ze beroemd waren vanwege de mooie onscherpte. Bokeh bestond toen nog niet. De nokton 50mm werd wel eens omgebouwd voor leica, maar daar betaal je nu de prijs van een nieuw leitz objectief voor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Manuel
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 8-3-2007
Berichten: 668

BerichtGeplaatst: Di Dec 16, 2008 7:46    Onderwerp: Reageer met quote

frank vind je niet dat de schroefdraadsluiting van de lens op de camera zwak is? h

Het komt zo nl. een beetje over bij mij. tot nog toe heb ik geen lenzen verwisseld omdat ik alleen met de 35mm schoot maar ga dat nu wel doen natuurlijk. moet ik daar mee erg voorzichtig mee zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1775
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Di Dec 16, 2008 13:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb daar geen ervaring mee. Mijn camera's hebben een m-bajonet en mijn enige lens met schroefdraad is de 21mm en daar zit standaard een adapter op. Het lijkt me dat het niet zo'n probleem kan zijn, alleen het wisselen kost iets meer tijd. Maar bij Leica heeft het tientallen jaren probleemloos gewerkt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> De koffietafel Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group