Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Eindelijk is ie er dan
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Apparatuur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
frederix
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 29-11-2008
Berichten: 972
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: Zo Jan 11, 2009 23:15    Onderwerp: Reageer met quote

Hanfo schreef:

Maar vergeet een ding niet, koop een scanner die bij je doel past.
Voor uitsluitend internet publicaties e.d, klein formaat afdrukken heb je echt geen 'state of the art' nodig.
Maar ja, dat is mijn mening.
En goed inscannen is een kunst en niet 1,2,3.... gedaan.

Niet alleen afdrukken, maar ook op het scherm is er duidelijk kwaliteitsverschil te zien. Het verschil was zo groot dat ik eerst aan een foute instelling van mijn V500 had gedacht. Ik heb bij mijn weten geen foute instelling kunnen vinden, ik ga er daarom van uit dat het een verschil in kwaliteit is. De scans van mijn 6x6 negatieven met de V500 zijn voor mij prima.
_________________
met een vriendelijke groet

Frederix
www.fredoosterhuis.nl


Het belangrijkste onderdeel van een camera is en blijft de fotograaf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Zo Jan 11, 2009 23:24    Onderwerp: Reageer met quote

Geo,

wat wil je uitgeven voor een scanner ?



Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Ma Jan 12, 2009 9:40    Onderwerp: Reageer met quote

@Hanfo
Ik heb eindeloos geexperimenteerd met de voetjes. De beste stand gezocht en vervolgens met stukjes tape eronder gezocht naar de ideale hoogte.

Mooi of niet mooi, in de natte doka stel(de) je ook op de korrel scherp. Dat is het kleinste detail in een negatief en als dat niet scherp is, is de rest het ook niet. Alleen dan ben je in staat het uiterste uit een negatief te halen. Of dat altijd nodig is? Nee! Daarom vind ik kb negatieven uit een flatbedscanner bruikbaar en mf goed. Maar scherp is een andere discussie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Geoscherpzicht
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 13-12-2008
Berichten: 30

BerichtGeplaatst: Ma Jan 12, 2009 13:08    Onderwerp: Reageer met quote

Paul Jenner schreef:
Geo,

wat wil je uitgeven voor een scanner ?



Paul.

de prijzen van de epson V750 en soortgelijke swingen wel de pan uit. Na heelwat uitgaven de laatste maanden zal ik me wat gedeisd moeten houden om in vrede met mijn vrouw verder te leven. Zal nog wat sparen denk ik.
Geo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Han
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 1505
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: Ma Jan 12, 2009 14:12    Onderwerp: Reageer met quote

Frank schreef:
@Hanfo
Ik heb eindeloos geexperimenteerd met de voetjes. De beste stand gezocht en vervolgens met stukjes tape eronder gezocht naar de ideale hoogte.

Mooi of niet mooi, in de natte doka stel(de) je ook op de korrel scherp. Dat is het kleinste detail in een negatief en als dat niet scherp is, is de rest het ook niet. Alleen dan ben je in staat het uiterste uit een negatief te halen. Of dat altijd nodig is? Nee! Daarom vind ik kb negatieven uit een flatbedscanner bruikbaar en mf goed. Maar scherp is een andere discussie.


Zodanig als je de korrel ziet na een scan zo zie je 'm niet op een 'natte' afdruk. Of verbeeld ik mij nu wat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Ma Jan 12, 2009 14:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan me heel goed voorstellen, dat een natte afdruk van een goed negatief mooier is dan een inktjetprint van een scan. Je projecteert tenslotte rechtstreeks op het papier ipv het hele digitale proces. Daarbij zal nog wel een hele rij mitsen en maren te bedenken zijn maar gevoelsmatig zie ik dat wel. Ik kan dat niet vergelijken, omdat ik geen natte doka meer heb, maar dat is ook niet helemaal hetzelfde als via de digitale weg een goed of een zo goed mogelijk resultaat bereiken. Ik heb als test een keer een 50x75 print van een gescand kleinbeeldnegatief laten maken. Ik was blij verrast met het resultaat, maar misschien zou een natte afdruk veel mooier geweest zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Ferdi
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 25-8-2006
Berichten: 545
Woonplaats: Friesland

BerichtGeplaatst: Ma Jan 12, 2009 16:39    Onderwerp: Reageer met quote

De Epson 750 heeft de mogelijkheid van "wet mounting", maar is verder gelijk aan de 700 die een stuk goedkoper is. Als je kunt afzien van die "wet mounting" is de 700 een economischer oplossing.

Ferdi.
_________________
Ferdi Stutterheim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Han
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 1505
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: Di Jan 13, 2009 9:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ferdi schreef:
De Epson 750 heeft de mogelijkheid van "wet mounting", maar is verder gelijk aan de 700 die een stuk goedkoper is. Als je kunt afzien van die "wet mounting" is de 700 een economischer oplossing.

Ferdi.


Een hoop scanners kunnen 'wet mounting' toepassen. Ook de V700 waar een aparte kit voor te krijgen bij Epson. Het grote verschil tussen de V750 en de V700 is dat de V750 lenzen ook aan aan de achterzijde gecoat is. Dit om reflectie te adsorberen tussen de CCD en het objectief waardoor een grotere detail weergave mogelijk is. Hetzelfde principe wordt toegepast bij objectieven speciaal voor digitale camera's.

Maar of deze extra coating bij de V750 de meerprijs rechtvaardigt wordt bij diverse testen betwijfeld zoals ik gelezen heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ferdi
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 25-8-2006
Berichten: 545
Woonplaats: Friesland

BerichtGeplaatst: Di Jan 13, 2009 10:57    Onderwerp: Reageer met quote

Dat van die gecoate achterzijde wist ik nog niet ......
_________________
Ferdi Stutterheim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Han
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 1505
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: Di Jan 13, 2009 11:42    Onderwerp: Reageer met quote

Hier kun je het allemaal nalezen:
Photo-i V750 review
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Apparatuur Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group