Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Analaoog? Digitaal? |
Ik werk vrijwel alleen analoog. |
|
35% |
[ 6 ] |
Ik werk analoog en soms ook digitaal |
|
11% |
[ 2 ] |
Ik werk evenveel digitaal als analoog |
|
35% |
[ 6 ] |
Eigelijk werk ik digitaal, maar soms werk ik analoog |
|
17% |
[ 3 ] |
Analoog? Dat is toch uit de oertijd? |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 17 |
|
Auteur |
Bericht |
Dry@de Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Di Feb 17, 2009 13:48 Onderwerp: |
|
|
Hoi hoi
Ik werk voor 40 % analoog. Zw/W doe ik zelf ontwikkelen in de keuken. Kleur bij de fotoboer. Zowel met de Rolleicord als met Nikon kleinbeeld.
Af en toe nog de doka opbouwen in de badkamer (Ook leuk om de kinderen te laten zien hoe het werkt. )
Voor de rest scan ik de negatieven in.
Andere 60 % Digitaal met Nikon spiegelreflex en een klein compactje die ik altijd bij me heb voor de snapshotjes. _________________ Groetjes Dry@de |
|
Naar boven |
|
 |
Paul Jenner Site Admin

|
Geplaatst: Di Feb 17, 2009 19:56 Onderwerp: |
|
|
Hee vreemd,
ik heb dit draadje gemist lijkt wel
Ik fotografeer 99 % analoog. Die ene procent is een compact digitaaltje dat ik heb gekocht voor als ik eens iets op marktplaats te koop wil zetten, als ik een detail van een technisch probleem op het Motorforum wil laten zien of voor het maken van wat snapshotjes in de familiesfeer. Oke, een keer heb ik er een huwelijk mee gefotografeerd, kun je nagaan wat een topper de "officiele" fotograaf was ...
Ontwikkelen van zwart wit doe ik altijd zelf, in de JoBo processor op het aanrecht. Kleur laat ik tegenwoordig door de Hema doen. Daarna wordt alles gescand.
Ik geef toe dat ik een enorme achterstand heb met het laten afdrukken. Dat is echt ernstig ! Afdrukken laat ik dan meestal doen door ProFotoNet.
Ik zou misschien wel een natte doka willen hebben voor de afdrukken. Maar ik vrees dat ik er niet genoeg plaats voor heb. In de beoogde trapkast heb / krijg ik zeker geen wateraansluiting, dus dat is al een probleem.
Paul. _________________ www.rolleiflexclub.nl
We've got everything you need - satisfaction guaranteed |
|
Naar boven |
|
 |
Han Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Di Feb 17, 2009 22:08 Onderwerp: |
|
|
Paul Jenner schreef: | Hee vreemd,
ik heb dit draadje gemist lijkt wel
Ik fotografeer 99 % analoog. Die ene procent is een compact digitaaltje dat ik heb gekocht voor als ik eens iets op marktplaats te koop wil zetten, als ik een detail van een technisch probleem op het Motorforum wil laten zien of voor het maken van wat snapshotjes in de familiesfeer. Oke, een keer heb ik er een huwelijk mee gefotografeerd, kun je nagaan wat een topper de "officiele" fotograaf was ...
Ontwikkelen van zwart wit doe ik altijd zelf, in de JoBo processor op het aanrecht. Kleur laat ik tegenwoordig door de Hema doen. Daarna wordt alles gescand.
Ik geef toe dat ik een enorme achterstand heb met het laten afdrukken. Dat is echt ernstig ! Afdrukken laat ik dan meestal doen door ProFotoNet.
Ik zou misschien wel een natte doka willen hebben voor de afdrukken. Maar ik vrees dat ik er niet genoeg plaats voor heb. In de beoogde trapkast heb / krijg ik zeker geen wateraansluiting, dus dat is al een probleem.
Paul. |
Gewoon een emmer water of en een extra bak erbij en om de zoveel afdrukken spoelen. |
|
Naar boven |
|
 |
Paul Jenner Site Admin

|
Geplaatst: Di Feb 17, 2009 23:55 Onderwerp: |
|
|
Ik wist het,
er is een oplossing
Paul. _________________ www.rolleiflexclub.nl
We've got everything you need - satisfaction guaranteed |
|
Naar boven |
|
 |
Geert Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Di Feb 24, 2009 0:16 Onderwerp: Re: Werk jij analoog, digitaal of beide? |
|
|
Fred schreef: | Digitaal met een Ricoh GR2 als speelgoed. |
Fred !??
hier is het terug 50/50 na een periode 90% digitaal waar ik eigenlijk niet 100% gelukkig mee was. Die egalisatie is er omdat ik pertinent weiger om zwartwit foto's met digitale middelen te maken.
Ik merk ook dat ik de enige beroeps (kuch, 't is in bijberoep) in de streek ben die nog commerciëel analoog werkt... ik krijg de laatste tijd printwerk (6x6, 6x9 en een paar dagen terug nog 127 film uit een boxcamera) dat anderen niet meer (kunnen) doen bij gebrek aan doka
Het verkopen van analoge zwartwit reportages/sessies zit ook in de lift.
G
(is terug boven water) |
|
Naar boven |
|
 |
|