Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Werk jij analoog, digitaal of beide?
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> De koffietafel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Analaoog? Digitaal?
Ik werk vrijwel alleen analoog.
35%
 35%  [ 6 ]
Ik werk analoog en soms ook digitaal
11%
 11%  [ 2 ]
Ik werk evenveel digitaal als analoog
35%
 35%  [ 6 ]
Eigelijk werk ik digitaal, maar soms werk ik analoog
17%
 17%  [ 3 ]
Analoog? Dat is toch uit de oertijd?
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 17

Auteur Bericht
Dry@de
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 3-2-2008
Berichten: 10
Woonplaats: Limbabwe

BerichtGeplaatst: Di Feb 17, 2009 13:48    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi hoi

Ik werk voor 40 % analoog. Zw/W doe ik zelf ontwikkelen in de keuken. Kleur bij de fotoboer. Zowel met de Rolleicord als met Nikon kleinbeeld.
Af en toe nog de doka opbouwen in de badkamer (Ook leuk om de kinderen te laten zien hoe het werkt. )
Voor de rest scan ik de negatieven in.

Andere 60 % Digitaal met Nikon spiegelreflex en een klein compactje die ik altijd bij me heb voor de snapshotjes.
_________________
Groetjes Dry@de
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Di Feb 17, 2009 19:56    Onderwerp: Reageer met quote

Hee vreemd,

ik heb dit draadje gemist lijkt wel Shocked

Ik fotografeer 99 % analoog. Die ene procent is een compact digitaaltje dat ik heb gekocht voor als ik eens iets op marktplaats te koop wil zetten, als ik een detail van een technisch probleem op het Motorforum wil laten zien of voor het maken van wat snapshotjes in de familiesfeer. Oke, een keer heb ik er een huwelijk mee gefotografeerd, kun je nagaan wat een topper de "officiele" fotograaf was ...

Ontwikkelen van zwart wit doe ik altijd zelf, in de JoBo processor op het aanrecht. Kleur laat ik tegenwoordig door de Hema doen. Daarna wordt alles gescand.

Ik geef toe dat ik een enorme achterstand heb met het laten afdrukken. Dat is echt ernstig ! Afdrukken laat ik dan meestal doen door ProFotoNet.

Ik zou misschien wel een natte doka willen hebben voor de afdrukken. Maar ik vrees dat ik er niet genoeg plaats voor heb. In de beoogde trapkast heb / krijg ik zeker geen wateraansluiting, dus dat is al een probleem.


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Han
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 1507
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: Di Feb 17, 2009 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

Paul Jenner schreef:
Hee vreemd,

ik heb dit draadje gemist lijkt wel Shocked

Ik fotografeer 99 % analoog. Die ene procent is een compact digitaaltje dat ik heb gekocht voor als ik eens iets op marktplaats te koop wil zetten, als ik een detail van een technisch probleem op het Motorforum wil laten zien of voor het maken van wat snapshotjes in de familiesfeer. Oke, een keer heb ik er een huwelijk mee gefotografeerd, kun je nagaan wat een topper de "officiele" fotograaf was ...

Ontwikkelen van zwart wit doe ik altijd zelf, in de JoBo processor op het aanrecht. Kleur laat ik tegenwoordig door de Hema doen. Daarna wordt alles gescand.

Ik geef toe dat ik een enorme achterstand heb met het laten afdrukken. Dat is echt ernstig ! Afdrukken laat ik dan meestal doen door ProFotoNet.

Ik zou misschien wel een natte doka willen hebben voor de afdrukken. Maar ik vrees dat ik er niet genoeg plaats voor heb. In de beoogde trapkast heb / krijg ik zeker geen wateraansluiting, dus dat is al een probleem.


Paul.


Gewoon een emmer water of en een extra bak erbij en om de zoveel afdrukken spoelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Di Feb 17, 2009 23:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wist het,
er is een oplossing Smile



Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Geert
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 7-6-2007
Berichten: 91

BerichtGeplaatst: Di Feb 24, 2009 0:16    Onderwerp: Re: Werk jij analoog, digitaal of beide? Reageer met quote

Fred schreef:
Digitaal met een Ricoh GR2 als speelgoed.


Fred !??
Wink

hier is het terug 50/50 na een periode 90% digitaal waar ik eigenlijk niet 100% gelukkig mee was. Die egalisatie is er omdat ik pertinent weiger om zwartwit foto's met digitale middelen te maken.

Ik merk ook dat ik de enige beroeps (kuch, 't is in bijberoep) in de streek ben die nog commerciëel analoog werkt... ik krijg de laatste tijd printwerk (6x6, 6x9 en een paar dagen terug nog 127 film uit een boxcamera) dat anderen niet meer (kunnen) doen bij gebrek aan doka Very Happy
Het verkopen van analoge zwartwit reportages/sessies zit ook in de lift.

G
(is terug boven water)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> De koffietafel Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group