Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
introductie

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ...
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
naaldvoerder
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 1-11-2006
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Do Nov 02, 2006 22:29    Onderwerp: introductie Reageer met quote

Hallo,

Mijn naam is Jaap Jan Helder,ik ben bijna 40 jaar oud, veearts en amateurfotograaf. Ik fotografeer vanaf m'n 16e, vrijwel altijd zwart-wit. Ik heb jarenlang een Minolta X700 gebruikt met o.a. een 2.0 85mm. Een 5-tal jaar geleden dacht ik dat ik een upgrade nodig had naar Contax met de "beroemde" 85 1.4. Prachtig spul en toch heb ik daarmee nog geen betere foto's gemaakt als met de X700. Mijn 5 jaar oude dochter heeft, na haar geboorte, van haar opa, mijn schoonvader, een SL66 met 3 objectieven gekregen. Die mag ik voorlopig van haar lenen. Ik hoop datdit "gebruiksrecht" me qualificeerd voor een lidmaatschap voor deze club. Op basis van dezelfde twijfelachtige constructie ben ik enige tijd lid geweest van de Rolleiclud Nederland tot deze enige jaren gelden ter ziele ging. De SL66 is een prachtig apparaat, log en langzaam, maar ik mooi uitgedacht. Zijn er meer SL66 gebruikers, of vooral 2-ogen hier...

Jaap Jan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Do Nov 02, 2006 22:47    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Jaap Jan,

hartelijk welkom hier.

Ik hoop dat jij je SL66 regelmatig inzet, anders is ie roestig tegen de tijd dat je dochter hem gaat gebruiken Wink

Er zijn meer SL66 gebruikers hier, o.a. Frank en ikzelf. Machtig apparaat. Echte Rollei kwaliteit maar dan met verwisselbare lenzen. Wel een stukkie zwaarder en bewerkelijker natuurlijk.

En zal ik nog iets verklappen ? Er zij hier ook meer Minolta gebruikers Laughing Dus je bent in goed gezelschap.

Kijk hier rustig eens rond en stel je vragen. Het zou leuk zijn als je eens wat platen in de Gallery plaatst !
Groeten,


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Do Nov 02, 2006 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben by the way benieuwd hoe je onze club hebt gevonden ?


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
naaldvoerder
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 1-11-2006
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Do Nov 02, 2006 22:56    Onderwerp: Reageer met quote

Via een draadje op Apug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2006 7:10    Onderwerp: Reageer met quote

welkom Jaap Jan!
zoals Paul al zei, ben ook ik sl66 gebruiker (de "e" in mijn geval).
Volgens mij hoef je niet zo bang te zijn, dat je dochter die camera snel opeist. Mijn dochter van 17 heeft belangstelling voor fotografie, maar zal toch eerder naar mijn tweeoog, kleinbeeld, of digitaal grijpen.
Overigens ben ik sinds kort ook "om" naar Minolta. Dat kwam door de ontdekking van de cle meetzoeker.
Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Han
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 1505
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2006 9:54    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom Naaldvoerder,

Ik heb zelf een Rolleicord en een Flex, De sl66 is nog een steeds een droom voor mij. Het liefst werk ik ook in z/w en analoog.
Ik ben ooit in het bezit geweest van een Minolta XD7 en X700 maar ik heb ze indertijd weg moeten doen omdat deze camera's niet bestand waren tegen productie fotografie, 800 opnames op een dag dat was teveel van het goede voor deze beestjes.

Toen ben ik overgestapt op Nikon. Nu maak ik niet zoveel foto's meer maar de Rolleiflex trekt mij het meest.

Veel plezier hier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo Bartelings
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 5-9-2006
Berichten: 1276

BerichtGeplaatst: Vr Nov 03, 2006 16:02    Onderwerp: Reageer met quote

Naaldvoerder,

Van Harte welkom.

Ik mocht bij godsgratie lid worden omdat ik maar een oude roestige RolleiCord Va heb. Laughing
Een sl of een slx staat nog op mijn verlanglijstje.
Als ik jou was zou ik de 85/1.4 achter slot en grandel doen want er zijn kapers op de kust.

Ik zelf heb ook een paar oude minolta's met even oude rokkor's. Helaas is daar nog geen meet zoeker bij. Crying or Very sad

Heel veel plezier.

met vriendelijke groeten,

Theo Bartelings

P.S.

Be je wel zuinig op de meetzoeker.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Soef
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-8-2006
Berichten: 737

BerichtGeplaatst: Za Nov 04, 2006 0:57    Onderwerp: Reageer met quote

Jaap, laat ik als niet Rokkor gebruiker jou ook welkom heten.

Ik heb een aantal Rollei twee-oogen plus twee één-oggen die zo ook weer samen een twee-oog vormen Laughing
_________________
Een Seagull en een Lubitel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ... Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group