Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
tootles Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Di Nov 03, 2009 12:45 Onderwerp: cameratas 2-oog uit de naad |
|
|
De originele - bekende - bruinlederen paraattas van mijn 2-oog ligt sinds vorige week half uit elkaar, omdat het "garen" waarmee de hoeken aan elkaar zijn verbonden, na 55 jaar trouwe dienst, is verteerd.
Ik heb ooit iets op internet gezien (maar waar?) waaruit blijkt hoe zoiets moet worden hersteld, maar da's lang geleden. Als ik het niet zelf kan maken, gaat de camera voortaan in een moderne tas. De vraag is dus: kan iemand mij een aanwijzing geven richting een deugdelijke reparatie.
Een probleem is natuurlijk, dat de zijkanten van 2-zijdig leer zijn gemaakt en dat het stiksel daar onder zit. |
|
Naar boven |
|
 |
Paul Jenner Site Admin

|
Geplaatst: Di Nov 03, 2009 23:35 Onderwerp: |
|
|
Turks naaiatelier,
atelier voor lederen motorkleding ?
Zo'n moderne tas is natuurlijk geen gezicht en zal nooit zo comfortabel passen, waarbij alles lekker bedienbaar blijft ...
Paul. _________________ www.rolleiflexclub.nl
We've got everything you need - satisfaction guaranteed |
|
Naar boven |
|
 |
Frank Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Wo Nov 04, 2009 6:28 Onderwerp: |
|
|
Schoenmaker? |
|
Naar boven |
|
 |
Ferdi Geregistreerde gebruiker

|
|
Naar boven |
|
 |
tootles Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Do Nov 05, 2009 8:38 Onderwerp: |
|
|
Deze site komt mij bekend voor. Bedankt. Ik ga eens kijken of dit een haalbare kaart is.
Flip.
Laatst aangepast door tootles op Ma Nov 09, 2009 8:46, in totaal 2 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Soef Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Za Nov 07, 2009 20:45 Onderwerp: |
|
|
Paul Jenner schreef: |
Zo'n moderne tas is natuurlijk geen gezicht en zal nooit zo comfortabel passen, waarbij alles lekker bedienbaar blijft ... |
Ik dacht dat je zo'n tas janetterig vond  _________________ Een Seagull en een Lubitel. |
|
Naar boven |
|
 |
Theo Bartelings Geregistreerde gebruiker

|
Geplaatst: Zo Nov 08, 2009 10:02 Onderwerp: |
|
|
Soef schreef: | Paul Jenner schreef: |
Zo'n moderne tas is natuurlijk geen gezicht en zal nooit zo comfortabel passen, waarbij alles lekker bedienbaar blijft ... |
Ik dacht dat je zo'n tas janetterig vond  |
Vooral met een voute riem.
groet,
Theo _________________ Mister.....T |
|
Naar boven |
|
 |
Stephan Geregistreerde gebruiker

Geregistreerd op: 3-10-2009 Berichten: 203 Woonplaats: Brabants Centrum
|
Geplaatst: Za Dec 12, 2009 10:57 Onderwerp: |
|
|
De paraattas van mijn Yashica vertoonde hetzelfde euvel. Ik ermee naar de beste schoenmaker van Utrecht, waar ik toen (drie jaar geleden) nog woonde. 'Nou meneer, dat wordt handwerk, daar heb ik de apparatuur niet voor, u kunt het beter zelf proberen' en noemde vervolgens een hoge prijs. Bij een naaiatelier elders in de stad hetzelfde verhaal: dat wordt handwerk, kost een hoop geld, zeker EUR 50. Toen doorgefietst naar een (Turks?) naaiatelier iets verderop. Weer hetzelfde verhaald: 'nou meneer, dat wordt handwerk, dat kost u een hoop geld.' Hoeveel dan? 'Vijftien euro.'
Daar hebben ze de tas dus keurig voor me kunnen repareren! |
|
Naar boven |
|
 |
|