Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Stephan Geregistreerde gebruiker

Geregistreerd op: 3-10-2009 Berichten: 203 Woonplaats: Brabants Centrum
|
Geplaatst: Vr Jun 25, 2010 20:36 Onderwerp: Welke kleurenfilm |
|
|
Ik ga op vakantie naar Zwitserland en mijn TLR mag voor het eerst mee. Wat voor kleurenfilm raden jullie me aan? |
|
Naar boven |
|
 |
Paul Jenner Site Admin

|
Geplaatst: Vr Jun 25, 2010 22:45 Onderwerp: |
|
|
Als er tien mensen antwoorden krijg je waarschijnlijk 10 verschillende films geadviseerd
Zeer waarschijnlijk zijn alle films van Fuji en Kodak erg goed. Alleen Hema kleuren negatieffilm zou ik niet aanraden, maar die is er waarschijnlijk niet eens in middenformaat.
Het komt denk ik niet zo nauw als bij zwart wit. Daar speelt mee welke ontwikkelaar en - methode je gebruikt. Kleur gaat allemaal in dezelfde prut op standaard tijden en temperatuur.
UV filters al bij je gestoken ? Dat is wss belangrijker dan het merk film, zodra je naar de bergen gaat ...
Paul. _________________ www.rolleiflexclub.nl
We've got everything you need - satisfaction guaranteed |
|
Naar boven |
|
 |
Stephan Geregistreerde gebruiker

Geregistreerd op: 3-10-2009 Berichten: 203 Woonplaats: Brabants Centrum
|
Geplaatst: Zo Jun 27, 2010 8:26 Onderwerp: |
|
|
Ja, een UV-filter heb ik. Ik was benieuwd of er films/merken zijn, die zich speciaal lenen voor het licht in de bergen. Als er al van zoiets gesproken kan worden. |
|
Naar boven |
|
 |
Jonnie88 Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Zo Jul 04, 2010 21:59 Onderwerp: |
|
|
Hema kleurenfilm is niks mis mee ! Daar heb ik (in KB) heel veel foto's mee gemaakt vroeger. Was tenminste betaalbaar. Z/W ook, was gewoon de oude FP4.
Ik zou in de bergen in ieder geval voor negatief kiezen; heb je minder kans op overbelichte (uitgebeten) sneeuw (op de gletsjers) dan bij dia.
Jon |
|
Naar boven |
|
 |
|