Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Importbelasting op cameratas Rollei?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Apparatuur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Cees
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 26-8-2010
Berichten: 14
Woonplaats: Kapelle (Zeeland)

BerichtGeplaatst: Do Sep 30, 2010 17:34    Onderwerp: Importbelasting op cameratas Rollei? Reageer met quote

Dat zijn dingen waar je niet op rekent. Ik kocht vorige week een leren parraattas voor mijn Rolleiflex 3.5F bij een betrouwbare Amerikaanse handelaar in Taiwan, voor 80 dollar plus verzendkosten van 20 dollar. Vanochtend werd het pakje afgeleverd en ik moest 39,10 euro betalen aan de man van de verzenddienst wegens importbelasting, die berekend en geheven werd op Schiphol. De tas is in prima staat, daar niet van, en ik ben er blij mee. Maar dat je als particulier aan de Nederlandse staat een importbelasting moet betalen die meer is dan de helft van de waarde van het artikel, is imho te zot voor woorden.
Iemand soortgelijke ervaringen?
_________________
Een korrel is mooier dan een pixel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Cees
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 26-8-2010
Berichten: 14
Woonplaats: Kapelle (Zeeland)

BerichtGeplaatst: Do Sep 30, 2010 17:39    Onderwerp: Reageer met quote

Nog een toevoeging van de handelaar in Taiwan aan wie ik het vooral gemaild had, hij mailde zojuist terug:
'I'm shocked at the high rate of import duty and tax.'
_________________
Een korrel is mooier dan een pixel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Do Sep 30, 2010 17:55    Onderwerp: Reageer met quote

Klacht over indienen bij de Douane,
als bewijs je overschrijving laten zien ?


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Do Sep 30, 2010 18:23    Onderwerp: Reageer met quote

Is bij mijn weten volkomen normaal bij aankopen van buiten de EU. Als het per post verstuurd wordt, glipt er wel eens iets tussendoor, maar dat heb ik nog maar zelden meegemaakt. Daarom kun je beter een alternatief binnen de EU zoeken. Vooral in Duitsland is er veel Rollei-aanbod of erg goed en redelijk geprijsd is de Leicashop in Wenen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Cees
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 26-8-2010
Berichten: 14
Woonplaats: Kapelle (Zeeland)

BerichtGeplaatst: Do Sep 30, 2010 20:56    Onderwerp: Reageer met quote

Maar Frank, waar is de hoogte van die heffing dan op gebaseerd? Ik bedoel, een heffing die duurder is dan de helft van de hele aankoop, dat is toch abnormaal?
_________________
Een korrel is mooier dan een pixel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Do Sep 30, 2010 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, dat kan behoorlijk oplopen, want volgens mij betaal je over het totaal, dus ook over verzend- en eventueel andere kosten. Daarover betaal je omzetbelasting (btw) en douanerechten. Het tarief is afhankelijk van het soort produkt. En daarbovenop kan het koeriersbedrijf nog eens inklaringskosten rekenen. Maar dat staat allemaal gespecificeerd op de nota. Zeker bij een relatief goedkoop produkt, kan dat procentueel flink oplopen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Apparatuur Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group