Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
frederix Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Di Sep 28, 2010 19:40 Onderwerp: Amersfoort (NL) kleurstoffenfabriek van Warner en Jenkinson |
|
|
Agelopen zondag hebben Moniek Morelisse, een Amersfoortse fotografe, en ik gefotografeerd in het oudste deel van de voormalige kleurstoffenfabriek van Warner en Jenkinson in Amersfoort. Ik heb nog nooit zo'n donkere en smerige fabriek gezien als deze. En dan te bedenken dat deze fabriek tot 2000 in bedrijf is geweest (!) en dat op nog geen 5 minuten fietsen van mijn huis.
Het pand was uiterst spaarzaam verlicht. De ramen van het pand waren dichtgemetseld op één na. Door dat ene raam, door een deels openstaande deur met bovenlicht en door wat sterk vervuilde lichtkoepelachtige dingen op het dak kwam wat licht naar binnen. Toch heb ik geprobeerd om met het aanwezige licht te fotograferen. Mocht je vinden dat ook deze beelden te rood zijn, dat kan kloppen. hier werd met name rode kleurstof gemaakt. Alles was rood en roodachtig. De wanden, vloeren, machines e.d. Uiteindelijk begon ook mijn F100 wat rood te kleuren.
Ik heb gefotografeerd met mijn Nikon F100 op Fuji Superia 400. De gebruikte objectieven waren de Nikon f:2.0/50 mm MF en mijn Voigtländer f:3.5/20 mm MF. Ondanks de redelijk snelle film kwam ik uit op sluitertijden van ca 20 - 30 seconden bij f:8. Desondanks waren de opnamen nog aan de donkere kant. De negatieven zijn gescand met mijn nikon Coolscan IV ED.
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Foto 6
Foto 7
Foto 8
Foto 9
Foto 10
Foto 11
Foto 12
Foto 13
Foto 14
Foto 15
Foto 16
Foto 17 _________________ met een vriendelijke groet
Frederix
www.fredoosterhuis.nl
Het belangrijkste onderdeel van een camera is en blijft de fotograaf |
|
Naar boven |
|
|
Jonnie88 Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Di Sep 28, 2010 20:53 Onderwerp: |
|
|
Daar zitten een paar hele mooie tussen.
Ik hoop wel dat je niet teveel rotzooi binnen hebt gekregen.
Jon |
|
Naar boven |
|
|
SophiaK Geregistreerde gebruiker
|
Geplaatst: Zo Okt 31, 2010 13:31 Onderwerp: |
|
|
Wat een leuke locatie. Mooie serie Fred. Er zitten inderdaad een paar hele mooie tussen.
Sophia _________________ www.sophiakoopman.com |
|
Naar boven |
|
|
|