Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Hoi ik ben Paul

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ...
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
paul jansen
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-11-2006
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Do Nov 23, 2006 13:46    Onderwerp: Hoi ik ben Paul Reageer met quote

Ik ben Paul Jansen 42 jaar. Ik fotografeer al zo’n 16 jaar en ben begonnen met Nikon 801 camera en originele Nikkor lenzen. Al mijn groothoek- en en standaardobjectieven zijn met vast brandpunt en alleen mijn 80-200mm f/2.8 is zoom. Later heb ik dat steeds verder uitgebreid naar een Nikon F5 met 300mm f/2.8 en 500mm f/4.0.

Hiermee schiet ik op verschillende historische autoraces aardig wat Fuji Sensia 100ASA diafilm weg. Als ik een scoringsresultaat haal van één op vijf ben ik al tevreden. Met het schieten van ongeveer 15-20 films in een race weekend hou ik dan meestal één diadoos over. Vroeger schoot ik ook nog Kodachrome 25 en 64, poeh dat was fraai!

Met medefotografen/vrienden houden we dan regelmatig dia-avonden waar we ons resultaat gezamenlijk bekijken. Projectie via een Leitz Pradovit P300 projector met Colorplan 90mm objectief. Dit is nog steeds erg genieten.

Sinds een jaar of zes heb ik ook een Rolleiflex 6008i met een Zeiss Distagon 40mm f/4; Rollei/Zeiss 50mm f/4 EL; Rollei/Zeiss 80mm f/2.8 EL; Zeiss Macro-Plannar 120mm f/4; en 180mm Schneider Tele-Xenar PQ f/2.8. Dit is totaal, maar dan ook echt totaal, ongeschikt voor autorace opnamen. Meestal maak ik wat natuur of stads gezichten. Rondom Nijmegen kun je wat dat betreft aardige locaties en onderwerpen vinden.

Het heeft zo z’n charme om met dat zware spul te slepen. Je waardeert het schieten ermee meer omdat je er ook meer moeite voor neemt. Maar als ik met m’n Rollei spul en Gitzo statief ga ‘sporten’ kom ik meestal niet verder dan kwartiertje lopen van de auto anders moet ik aan de zuurstof. Shocked

Maar het schieten met Rollei 6008 is zo totaal anders dan met Nikon. Natuurlijk de basis is gelijk maar de tijd die je jezelf gunt voor één opname is vele malen langer. Soms kom ik niet verder dan een halve rol Fuji Velvia 50 of Provia 100 op een ochtend of middag.

Maar als ik de dia’s op de lichtbak uitzoek en inraam zit ik al te grijnzen boven m’n Schneider loupe. Wanneer je het resultaat dan tegen het doek aangooit met Rolleivision Dual P66 is dat wel heel indrukwekkend. Het is eigenlijk gruwelijk mooi. Voorlopig is mijn Rollei uitrusting wel heel kompleet. Ik zit nog wel eens te denken aan een Schneider 300mm f/4.0 maar misschien komt dat later nog wel eens. Dan zou ik ook nog een grotere tas moeten kopen, wat ik nu heb past er al niet in. Embarassed

Groet,

Paul
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Do Nov 23, 2006 13:56    Onderwerp: Reageer met quote

Op internet is helaas de combinatie van je apparatuur, achternaam en woonplaats niet aan te bevelen. Ik adviseer je om je woonplaats uit je profiel weg te halen, of een meer summiere omschrijving te geven !

Hallo Paul.

Lekker filmpje die Provia he Smile ?

Van harte welkom hier.

Dat is een erg mooie colectie objectieven die je daar hebt. Voor mij en vele anderen is het bezit van die 40 mm ook een wens.

Laat gerust eens wat plaatjes zien in de Gallery.

Veel plezier bij ons kluppie !


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Han
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 1505
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: Do Nov 23, 2006 13:59    Onderwerp: Reageer met quote

Nou Paul een prachtige introductie Wink
Welkom op deze groeiende club Rollei gebruikers.
Mooi dat je nog zo analoog enthousiast bent, dat hoor ik graag. Ik fotografeer voornamelijk zwart-wit met een Rolleiflex en een Nikon.

Overgens woon ik vlakbij Nijmegen in Elst, in Nijmegen zelf heb ik 40 jaar gewoond. Ik mis de Ooy, Groesbeek, Hatertse vennen en de Duivelsberg wel.
Van Elst uit is dat toch wel een eindje karren op de fiets.

Smile

Paul Jenner schreef:
Op internet is helaas de combinatie van je apparatuur, achternaam en woonplaats niet aan te bevelen. Ik adviseer je om je woonplaats uit je profiel weg te halen, of een meer summiere omschrijving te geven !


Gelukkig is de stad waar Paul woont behoorlijk groot met heel veel dezelfde achternamen als die Paul gebruikt. Dat betekend voor een potentiële inbreker als zoeken van een speld in een hooiberg.
Maar goed je moet altijd oppassen op het 'Intardnet' met posten en chatten.
Ook 'social hacking' ligt op de loer, voordat je het weet sta je bij wijze van spreken 'met de billen bloot' geëtaleerd op een dubieuze site of nog iets ergers.


Laatst aangepast door Han op Do Nov 23, 2006 14:57, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
paul jansen
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-11-2006
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Do Nov 23, 2006 14:53    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, die 40mm heb ik gebruikt gekocht. Dat was een blije koop. Je komt er weinig of geen tegen en van het internet uit buitenland kopen doe ik bij dit soort bedragen niet. Nieuwprijs was, geloof ik, een tijdje geleden €5200 plus. Da's nog steeds heel veel geld. Ik heb hem voor 1/3 van dat bedrag mogen kopen.

Sinds ik 'em heb schiet ik er veel mee en terecht. Het is smullen. Er schijnt een zonnekap te bestaan maar die type nummers heb ik nooit uit elkaar kunnen houden. Meestal is een handje boven de frontlens genoeg.

De films van Fuji hebben van meet af aan mijn voorkeur gehad. Behalve Kodachrome die zo'n prachtige nostalgische sfeer toont heb ik nooit meer Kodak gebruikt. Misschien is dat een vooroordeel maar aan de andere kant is weten wat voor materiaal je schiet wel een voordeel. En met die Provia en Velvia kun je prachtige dingen maken. Bij briljant weer belicht ik die Provia 100 meestal op 125 ASA. De Velvia belicht ik altijd als 40 ASA, dan toont ie net een beetje frisser.

Ik heb helaas geen scanner. Crying or Very sad En omdat ik bijna alleen dia schiet wordt foto's in de gallery plaatsen een probleem. Maar een beetje over films en appartuur kletsen is ook leuk Smile

Groet, Paul
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frans
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 27-8-2006
Berichten: 167
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do Nov 23, 2006 14:56    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Paul,van harte welkom!

Als je wilt gaan stappen met al je zware middenformaat-apparatuur,en je vraagt je af wat je deze keer eens beter thuis kunt laten vanwege al dat sjouwen,en je blijft maar twijfelen wat dan....kan ik je de Rolleiflex 3.5F van harte aanbevelen!!
Geniet van topkwaliteit middenformaat met de creatieve beperking van 1 brandpunt,in een kleine degelijke verpakking,met vaak ook nog prima werkende ingebouwde lichtmeter!!
Vergéét die zuurstofflessen en je door de zware bepakking afgebeulde rug,en ga er opgewekt en lichtvoetig op uit,de resultaten in je projector zullen er echt niet minder om zijn Wink

Frans
_________________
Niet geschoten = nooit raak
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Theo Bartelings
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 5-9-2006
Berichten: 1276

BerichtGeplaatst: Do Nov 23, 2006 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

Paul,

Van harte welkom.
Ik gebruik een oude roestige RolleiCord. Voor de kb de haast net zo oude minolta's met net zo oude mf lenzen. Heerlijk onthaasten. Wink
Heel veel plezier.

met vriendelijke groeten,

Theo Bartelings
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Soef
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-8-2006
Berichten: 737

BerichtGeplaatst: Do Nov 23, 2006 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom Paul. Dat zijn wel mooie spullen die je heb en ik ben zeer benieuwd naar de platen. Zelf woon ik niet zo ver van Nijmegen vandaan dus misschien kunnen afspreken voor een leuk dia avond Smile
_________________
Een Seagull en een Lubitel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Do Nov 23, 2006 22:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ha ha,

ik wist dat jij je zou melden Soef !


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Soef
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-8-2006
Berichten: 737

BerichtGeplaatst: Do Nov 23, 2006 22:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ja ja, en wanneer gaat de voorzitter ook richting het oosten verhuizen. Zo wordt het een oosters feestje Laughing
_________________
Een Seagull en een Lubitel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Do Nov 23, 2006 22:23    Onderwerp: Reageer met quote

Een Aziaat met een Oosters feestje ?

Mwah, zit het met het eten in ieder geval wel goed Smile

welke mooiste stad van Europa ?


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Soef
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-8-2006
Berichten: 737

BerichtGeplaatst: Vr Nov 24, 2006 19:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga een weekje Wenen. Ben benieuwd want het moet een hele mooie stad zijn Smile
_________________
Een Seagull en een Lubitel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirkf
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 14
Woonplaats: Franeker

BerichtGeplaatst: Zo Nov 26, 2006 12:49    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Paul,
Welkom. Fijn te lezen dat er nog mensen zijn die analoog werken. Met jouw materiaal is het dan dubbel feest. Ik weet niet of er nog inbrekers zijn die gericht naar analoge apparatuur zoeken.
Wat je dia activiteiten betreft er zijn gelukkig nog enthousiatelingen die deze vorm van vertonen nog gebruiken. Zelf heb ik sinds kort een Rollei met overvloeimogelijkheid. Ik probeer nu een serie samen te stellen die ondersteund wordt door muziek. Brullende automotoren kan heel indrukwekkend zijn.
Ik kijk uit naar je platen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ... Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group