Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
't is hondeweer geen Rolleiflex-weer!

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> De koffietafel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Han
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 1507
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: Wo Nov 22, 2006 20:20    Onderwerp: 't is hondeweer geen Rolleiflex-weer! Reageer met quote

't is hondeweer geen Rolleiflex-weer!

Het is de laatste dagen zo rustig op het forum dat ik deze conclusie trek, zeker gezien mijn eigen gemoed. Binnenkort heb ik een nieuwe film scanner en dan zal ik mijn flex eens stevig uitlaten om de image gallery van wat nieuws voorzien. De doka is mij toch te vermoeiend laat op de avond en de kids net op bed. In de Doka doe ik dan enkel nog de grote vergrotingen in.

En hoe is het met mijn mede clubgenoten, komt die Rollei nog weleens uit de kast? Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Wo Nov 22, 2006 23:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik moet helaas bekennen dat het hier ook geen Rolleiflexweer is de laatste tijd Sad

Nu is het natuurlijk normaal dat je in het najaar wat meer regen hebt, maar het najaar begon dit jaar zo laat dat ik even dacht dat het gewoon overgeslagen zou worden. Geen nood, ik heb nog wel wat rollen liggen om te ontwikkelen. Misschien dat daar iets bijzit dat Gallery-waardig is.

Anders duiken we met z'n allen tch gewoon even in de oude voorraad ?


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Theo Bartelings
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 5-9-2006
Berichten: 1276

BerichtGeplaatst: Wo Nov 22, 2006 23:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb mijn eerste RolleiCord filmpje klaar liggen voor te ontwikkelen. Ik heb echter nog geen juiste tank voor de Paterson, wel voor k.b.
Heb nu een vergroter voor 6x6, helaas nog geen 80mm lens. Wordt aan gewerkt.
Ben bezig met het herinrichten van de computerkamer tot een "donkere"computerkamer. Ik heb nog negatieven liggen van de Minolta.
Ga als ik klaar ben mijn eerste afdrukjes mee proberen. Ik heb wel even gespiekt en begrijp Hanfo nu beter met scherp stellen op de korrel.

Gelukkig hebben honden geen Rolleiflex, was het iedere dag honden weer. Rolling Eyes

@Han,
Ik begrijp dat je doorzichtscannerproject niks is geworden?
Wat wordt je nieuwe en waarom?

met vriendelijke groeten,

Theo Bartelings
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Wo Nov 22, 2006 23:42    Onderwerp: Reageer met quote

Theo,

foto's van je Minolta zijn in de Gallery ook toegestaan.


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Han
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 1507
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: Do Nov 23, 2006 11:08    Onderwerp: Reageer met quote

Hi Theo en andere clubmaten,

Ik heb een 'oude' kleinbeeldscanner verkocht waarmee ik niets deed en als deze door de koper goed wordt bevonden koop ik een Epson V700.
Uit mijn spaarvarken moet ik dan wel eerst een varkenshaasje snijden maar dat heb ik er wel voor over.
Op Photo-i staat een zeer goede review van de epson V700, ik koop deze omdat hij erg goed schijnt te zijn en Epson een ervaren scanner bouwer is. Ik wilde eerst de Canon 9950F kopen of de Epson 4990.
De Canon valt af alhoewel hij ook zeer goed is maar de constructie schijn nogal onhandig te zijn en hij is niet zo gemakkelijk in gebruik.
Maar je kunt er wel meteen 1 hele rol 120 film inscannen of 36 klb opnamen.
Daar valt wat voor te zeggen.

De Epson 4990 is ook zeer goed maar de V700 is beter en scoort bij hogere resoluties beter (hij heeft ook een hogere resolutie) bovendien zijn de filmmaskers in hoogte verstelbaar.
Enkel de aandrukplaat voor het scannen van documenten is niet geweldig, maar dat laatste daar koop ik het apparaat niet voor.

Voor mij geld dat ik gemakkelijk mijn negatieven kan beoordelen en eventueel bewerkte afdrukjes kan laten maken door de centrale.
Grote afdrukken doe ik gewoon in de doka. Het is namelijk gebleken dat het voor mij lastig is om 's avonds nog in de Doka te gaan staan als ik de hele dag bezig ben geweest, dan wil ik gewoon rustig zitten ipv nog te staan werken. Meestal sta je het merendeel voor anderen in de Doka want Opa & Oma willen ook wel een afdrukje.

Zo hoop ik dat ik met wat meer plezier met fotografie bezig kan zijn en ook wat productiever. Alhoewel de kids veel ruimte opzuigen Very Happy
Ik wil best graag een Digireflex maar film heeft voor mij pesoonlijk meer een emotionele gevoelswaarde dan digitaal. Ik vind film nog steeds mooier en warmer dan digitaal. Ook de Rolleiflex en Cord die je dwingen beter te kijken voor dat je op de knop duwt maken de zaak compleet.
Verder heb ik nog een Nikon, wanneer ik daar door de zoeker kijk wordt ik lyrisch van het mooie grote heldere beeld waardoor je enkel alleen nog maar het onderwerp ziet en niets anders (geldt ook min of meer voor de Flex).

Misschien sla ik volgens anderen de plank volkomen mis en kan ik dat ook met de Nikon D80 of 200 of een Digi-Rollei (Voor die laatste moet ik eerst een bank beroven Shocked )
Maar ik wacht nog even met een eventuele overstap naar hoog niveau digitaal, dan pas als mijn hart het ook echt wil.

O, ja op marktplaats staan nog wel wat patterson ontwikkeltankjes waar je een rolfilm in kunt ontwikkelen en waarschijnlijk ook wel vergrotings objectieven van 80mm.

Groetjes,

Han Smile

P.s, Nee mijn doorzicht scanner project is niets geworden, dit door tijds gebrek en ook vooral de technische complexiteit.


Laatst aangepast door Han op Do Nov 23, 2006 11:12, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo Bartelings
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 5-9-2006
Berichten: 1276

BerichtGeplaatst: Do Nov 23, 2006 11:09    Onderwerp: Reageer met quote

Weet ik Paul.
Ik heb nog geen scanner om negatieven in te scannen, dus eerst afdrukjes maken en deze met mijn "zeer oude scanner" inscannen.
Nog even geduld. Net even een eerste controle.
Deur laat nog licht door. Bij het raam licht via de vensterbank en een gaatje in het folie.

met vriendelijke groeten,

Theo Bartelings
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frans
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 27-8-2006
Berichten: 167
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do Nov 23, 2006 15:10    Onderwerp: Reageer met quote

Weer of geen weer,Frans waagt zich aan de nachtfotografie..

Bedremmeld moet ik bekennen dat mijn laatste eskapade me een volgeregend matglas,bespetterde lens en een vastgelopen Gitzo statief opgeleverd heeft.En het leek wel of ik in een asbak stond te turen.
Dit was natuurlijk wel een mooie gelegenheid om nadien de spullen eens heel goed schoon te maken Confused

Frans
_________________
Niet geschoten = nooit raak
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Do Nov 23, 2006 19:35    Onderwerp: Reageer met quote

Een paar druppels overleef je wel. Mijn Gouda foto's zijn ook deels in een miezerig weertje gemaakt.Maar met een echte plensbui zou ik mijn Rollei lekker thuislaten Embarassed
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Theo Bartelings
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 5-9-2006
Berichten: 1276

BerichtGeplaatst: Do Nov 23, 2006 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

Heeft Rollei geen paraplu's? Razz Razz

De DOKA/COMP kamer vordert ook verder. Problemen rondom vensterbank en deur opgelost. Blijkt rondom de bespanning van de folie iets te kieren. Dit moet wel op een eenvoudige manier want alles moet makkelijk opgebouwd en afgebroken worden. Ander wordt het te veel moeite. Nu ben ik in 3 minuten opgebouwd.

Han, bedankt voor je uitleg. Ik ben nog aan het sparen voor de V700/V750. Dit lijkt mij ook een goede keuze, vandaar ik nieuwsgierig was naar naar jou motivering.
Aan de tank wordt gewerkt bij een clublid of anders bij ROVO als ik film en dokaspullen ga bestellen. De lens wordt wat moeilijker om deze los te krijgen. Ik heb een tip gekregen voor een winkel in Alkmaar.

@ Paul,
Over Minolta gesproken. Ik heb tussendoor toch nog de gelegenheid gevonden een oude "berg en dal" 35/2.8 te scoren. Ee hele mooie lens voor de XD11 met zw/w film voor in de stadsrapportage. Razz Razz
Nee!!! Ik ruil deze niet voor 85mm Rolling Eyes Rolling Eyes

met vriendelijke groeten,

Theo Bartelings
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Soef
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-8-2006
Berichten: 740

BerichtGeplaatst: Do Nov 23, 2006 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil nog steeds naar de kleinste stad van Nederland maar ik las gisteren dat ze de snelweg ernaartoe tijdelijk in onderhoud is.

Gelukkig ga ik komend weekend naar de mooiste stad van Europa. Ik laat dit keer mijn Rollei maar thuis en neem ik een digitaaltje mee.

En bij een plensbui moet je idd gewoon een paraplu meenemen Laughing
_________________
Een Seagull en een Lubitel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Do Nov 23, 2006 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

Theo,

ik had ook zo'n Berg en Dal 35 mm op het oog, voor een weggeefprijs, maar die was helaas dus al "weggegeven" Sad

Lijkt me fijn lensje om de B&D collectie mee te completeren. Al fotootjes mee gemaakt ?


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Theo Bartelings
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 5-9-2006
Berichten: 1276

BerichtGeplaatst: Do Nov 23, 2006 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

Deze week binnen, nog geen foto's mee gemaakt.
Ik zit nog te dubben wat voor film ik zal bestellen bij ROVO.
fomaplan 100 en de fuji acros, de laatste ook voor eventueel nachtopname's.
Ik wil me wel voorlopig aan één film houden met een uitloop naar de 400.
De R3 ligt voorlopig nog niet in de lijn. Eerst meer ervaring opdoen.

met vriendelijke groeten,

Theo Bartelings
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> De koffietafel Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group