Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Goede 6x6 scanner?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Apparatuur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tum
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-3-2007
Berichten: 2116
Woonplaats: Wouw

BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2011 21:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga het proberen. Dank zover Ivo.
Groet, Tum.
_________________
http://www.richardtummers.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Zo Apr 24, 2011 11:10    Onderwerp: Reageer met quote

http://cgi.ebay.nl/Nikon-Super-Coolscan-9000-ED_W0QQitemZ350455671433QQcategoryZ27710QQvarZQQcmdZViewItem

Zo te zien had Nikon nog een aardige omzet kunnen halen als ze 'm gewoon in productie hadden gehouden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Ma Apr 25, 2011 14:00    Onderwerp: Reageer met quote

bespottelijk !
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Ferdi
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 25-8-2006
Berichten: 545
Woonplaats: Friesland

BerichtGeplaatst: Ma Apr 25, 2011 15:07    Onderwerp: Reageer met quote

De mijne was nieuw goedkoper, geloof ik.

Ferdi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Jonnie88
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 14-6-2008
Berichten: 1202

BerichtGeplaatst: Ma Apr 25, 2011 19:47    Onderwerp: Reageer met quote

Het kan nog erger: http://www.amazon.com/gp/offer-listing/B0001DYUDE/ref=dp_olp_new?ie=UTF8&condition=new

Jon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Tum
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-3-2007
Berichten: 2116
Woonplaats: Wouw

BerichtGeplaatst: Ma Jun 06, 2011 18:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ivo, ben je daar nog?

dit is een detail van de groepsfoto, het histogram uit lightroom, blauw is diep zwarte clipping.
Ik denk dat ik hier redelijk goed zit met de densiteit van het negatief en instellingen van de scanner. Hoe zie jij dat?

_________________
http://www.richardtummers.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Ivophoto
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 20-8-2006
Berichten: 217
Woonplaats: Belgie

BerichtGeplaatst: Vr Jun 10, 2011 19:39    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Tum,

Het valt en staat met de belichting en ontwikkeling van je negatief, als dat snor zit, en daar ga ik van uit, en op de histo voortgaand, zit je hier goed.

Eigenlijk zou je de histo moeten laten zien die je had van je preview scan en na het juist zetten van de scan parameters.

Groetjes

Ivo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Fred
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 11-9-2006
Berichten: 253
Woonplaats: Perk

BerichtGeplaatst: Zo Jul 31, 2011 12:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ivophoto schreef:
...
Teleurstellingen in de doka hebben vaak te maken met een ongemakkelijk opgestelde doka, niet voldoende werk gestoken in de belichting/ontwikkeling van het negatief met als gevolg dat je negatief moeilijk afdrukbaar wordt.
Ik heb daar verleden jaar ook terug mee zitten kampen nadat ik de hybride oplossing opzij heb geschoven en terug in de doka ben gedoken. Maar gelukkig heb ik doorgebeten en heb ik goed advies gekregen waardoor ik nu met volle tevredenheid mooie barietafdrukken uit de doka krijg. Ik doe soms de twee, een print via scan en een print via doka. het verschil is immens, de inktjet afrduk is opzich mooi, opgeleukt door de kracht van de photoshop doka kan je truken uithalen die in de doka minder voor de hand liggen, dat compenseert, maar als je er een echte bariet naastlegt, Nou.........


... de wijsheid komt blijkbaar met de jaren...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Fred
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 11-9-2006
Berichten: 253
Woonplaats: Perk

BerichtGeplaatst: Zo Jul 31, 2011 13:45    Onderwerp: enkele losse toevoegingen/bedenkingen Reageer met quote

lectuur: in de eerste plaats 'The negative' van Ansel Adams
vervolgens iemand zoeken met een densitometer (zie in het boek de gegevens in bijlage) en je filmontwikkeling calibreren. (Dat is voer voor een een workshop voor gevorderden: 'je filmontwikkeling calibreren' . Komt er zeker aan in de Galerie Zebra.)

vervolgens Way beyond Monochrome
http://www.waybeyondmonochrome.com/WBM2/TOC.html

nog een opmerking:
De Agfa Arcus was een U-Max oem product dacht ik, weliswaar met een heel mooie Agfa software.

De digitale workflow lijdt aan het zelfde euvel als destijds de analoge. Iedereen wil z'n (scan) digi_geheimpjes voor zich houden. Er is al tenslotte zo weinig broodwinning in de huidige fotografie wereld. En dan botsen velen tegen een te weinig_kennis_muur en keren zich af en kiezen voor een andere richting.

Zoals ik al 25 jaar verkondig: het is pas als je voor een bepaalde workflow kiest dat je er de nadelen van ondervindt. 'Elk voordeel heb z'n nadeel' zei ooit Cruyff (maar was daar abslouut niet de eerste mee, in de verkoop weten ze dat al eeuwen)

Of je kiest voor de 'zwart-wit' hybride weg: en je past je film keuze en filmontwikkeling (desnoods of sommigen zelfs met een dia-film) of je gaat voor analoog (en dan is een scannertje zoals epson 500/700/750 voor scherm beeldekens méér dan voldoende).

Zelf werk ik (voor prints: en een beeld is pas een beeld als het geprint is) uitsluitend doka_analoog. Voor de scans werk ik in silverfast AI (een aanrader) ingebed in photoshop CS5 en haast volledig in 'automatic'.

En dat de bariet print onovertroffen is en 'blijft': ja dat zeggen we al 10 jaar nu.

Recente resultaten van ruwe scans te zien op www.galerie-zebra.be

mvrgr
Fred
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Apparatuur Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Pagina 9 van 9

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group