Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Welke all-in-one printer onder de € 100,-
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> De digitale werkwijze
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Ma Dec 05, 2011 13:06    Onderwerp: Welke all-in-one printer onder de € 100,- Reageer met quote

Ik heb een Epson all-in-one printer model DX 8450 waar ik ongeveer € 85,- voor heb betaald.

Print verbazingwekkend goede foto's voor zo'n goedkoop ding. Maar ik ben het gezeur met cartridges nu spuugzat. 5 foto's geprint en de cartridges nu alweer niet meer bruikbaar, terwijl ze natuurlijk nog voor 3/4 vol zitten. Brieven printte hij helemaal niet meer, waarschijnlijk vanwege een verstopping. De schoonmaak routine bracht geen soelaas. De cartridges er even uitgehaald om te zien of ik de mondjes misschien schoon kon vegen. Bij terugzetten worden ze niet meer herkend.

Dat ding gaat nu het raam uit en een Epson komt er bij mij niet meer in.

Heb zitten kijken naar een Brother, model DCP-J315W, omdat ik het idee krijg dat die cartridges geen chip hebben.

Wie kan me tippen voor een goede vervanger onder de € 100,- ?
Moet kunnen scannen, een kopieer functie hebben en een goede fotoprint kunnen leveren.


Dank,


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed


Laatst aangepast door Paul Jenner op Ma Dec 05, 2011 21:14, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Tum
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-3-2007
Berichten: 2116
Woonplaats: Wouw

BerichtGeplaatst: Ma Dec 05, 2011 17:59    Onderwerp: Reageer met quote

Je mag mijn Canon MP-610 hebben voor € 99,- Very Happy. Kopieert uitstekend, herkent geen enkele cartridge meer (uitgezet), en print prachtige foto's, vooral surrealistische afbeeldingen waarvan je niet zou vermoeden dat mijn kamera ze kan maken. Ik moet nog enkel mijn scherm even bijstellen, die laat hele andere kleuren zien Rolling Eyes.

Kortom hetzelfde gezeur met printers hier.

Groet,
Tum.
_________________
http://www.richardtummers.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Ma Dec 05, 2011 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

Had eerst een HP van ongeveer 80 euro. Heeft het een jaar of 5 prima gedaan voor gewoon dagelijks gebruik. Alleen die cartridges :-(. Tot ik merkte, dat het met vreemdmerkcartridges net zo goed gaat voor de helft van de prijs.
Nu heb ik een Canon voor nog geen 50 euro. Hangt in het netwerk en doet het perfect. Kunnen beter gevulde cartridges in (die dus ook duurder zijn), maar die bij gewoon gebruik heel lang meegaan. Nog geen goedkopere cartridges gevonden, maar ook nog niet echt gezocht.
Volgens mij hebben alle merken wel iets in de prijsklasse tpt 50 euro. Meer hoef je niet uit te geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Ma Dec 05, 2011 21:12    Onderwerp: Reageer met quote

Tum schreef:
Kortom hetzelfde gezeur met printers hier.

Groet,
Tum.


Gedeelde smart ... Smile

Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Han
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 1505
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: Di Dec 06, 2011 9:50    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij moet je gewoon een goedkope inkjet van Canon kopen.
En dan bij 123 inkt kijken of ze daar goedkopere cartridges voor kunnen leveren.
Ik denk dat het verstandig is om te gaan voor een 'meest verkochte printer' omdat hier veelal de cartridges van derden voor zijn te verkrijgen en ook lang verkrijgbaar zijn.

Ik heb zelf een Canon IP2600, enkel printen. Deze kostte toen € 50,-. Een prima fotoprinter, ik heb hem voornamelijk ingezet voor mijn opleiding Grafische Vormgeving en daarbij heeft deze printer mij prima diensten bewezen. Enkel zit er een chip in de cartridge waardoor je met 'vreemde merken' cartridges problemen krijgt en de printer moet resetten voordat je kan printen.
Hier nog een leuke site:
http://www.printer.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Di Dec 06, 2011 10:20    Onderwerp: Reageer met quote

Han, de ellende is juist dat er een chip in die cartridges zit, dan gaat er van alles opzettelijk mis zodat jij :

a) op de meest ongelegen momenten niet meer kunt printen;

b) snel van je geld wordt afgeholpen.

Ik zoek een merk dat er niet van dat soort praktijken op na houdt.

Third party cartridges is uiteraard een goede tip, ik zal vantevoren bekijken of die goed en goedkoop verkrijgbaar zijn. In mijn bovenstaande Epson had ik cartridges van 123 inkt, die werkten uitstekend. Voor de eerste 5 printjes althans.

Niemand ervaring met de Brother ?


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Di Dec 06, 2011 17:17    Onderwerp: Reageer met quote

Het is duidelijk, dat de fabrikanten uitsluitend verdienen aan de inkt.
Voor 50 euro kun je nooit een apparaat maken, dat kan printen en scannen, beide taken ook nog eens opvallend goed uitvoert. En er dan ook nog aan verdienen?
Dat probleem met het resetten van de cartridges herken ik niet met vreemdmerkcartridges. Gewoon cartridge erin en het werkt.
Wel met het hervullen van cartridges, maar dat is een heel ander verhaal. Geeft vlekken :-) (daarmee decimeer je de kosten overigens wel)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Theo Bartelings
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 5-9-2006
Berichten: 1276

BerichtGeplaatst: Di Dec 06, 2011 19:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik mag wel zeggen dat de Epson R2400 welke ik van Sophia heb gekregen uitstekend werkt.
Ook met 123 inkt. Wanneer de cartridges 30-40 % zijn even in de chip resetter. (dat scheelt toch een slok op een borrel).
Persoonlijk vind ik deze printer beter werken onder Linux dan onder Windows.
Dit geldt vooral de zwart/wit afdrukken.

groet,

Theo
_________________
Mister.....T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Alien
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 15-4-2007
Berichten: 186
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo Dec 07, 2011 16:39    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn oplossing, sinds een paar jaar:

Een "professionele" inkjetprinter (voor mij een Canon, maar elk ander is vast ook prima) voor het uitptinten van foto's. Professionele modellen doen minder moeilijk over inktpatronen omdat er een eerlijker prijs voor het apparaat zelf wordt gevraagd. Inkt is nog steeds schandalig duur, maar je bent wel van het gezeik af waarmee ze consumenten een poot proberen uit te draaien na het aansmeren van een "goedkope" printer.

En voor al het andere print/scan/kopieerwerk loop je gewoon met je USB stickie naar Lowie Kopie toe.

.tsooJ
_________________
Take only photographs, leave only footsteps.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Wo Dec 07, 2011 21:38    Onderwerp: Reageer met quote

Lowie Kopie, dat klnikt als een betrouwbaar adres, levert die geen printers ? Laughing Laughing

Maar welke Canon is dat dan,
kost ie,
en wat kosten de cartridges ?

Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Han
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 1505
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: Vr Dec 09, 2011 10:59    Onderwerp: Reageer met quote

Paul Jenner schreef:
Lowie Kopie, dat klnikt als een betrouwbaar adres, levert die geen printers ? Laughing Laughing
Maar welke Canon is dat dan,
kost ie,
en wat kosten de cartridges ?
Paul.


Er zijn genoeg testen op het net te vinden m.b.t. inktjet printers. Inktjet geeft met foto's uitstekende resultaten. Je moet wel opletten of er al 'vreemd merk' cartridges te verkrijgen zijn voor de printer en of de chip van deze ook gereset kunnen worden. Dat laatste is bij mij niet het geval en dat geeft ook weer problemen, ik moet de printer resetten en ik kan niet zien hoeveel inkt er nog in zit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo Bartelings
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 5-9-2006
Berichten: 1276

BerichtGeplaatst: Vr Dec 09, 2011 11:31    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk ook even op 123inkt.nl . Worden ook aanbiedingen gedaan voor een setje (cartridges + resetter). Goede ervaringen met de Epson R2400.

groet,

Theo
_________________
Mister.....T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Han
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 1505
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: Vr Dec 09, 2011 18:19    Onderwerp: Reageer met quote

Theo Bartelings schreef:
Kijk ook even op 123inkt.nl . Worden ook aanbiedingen gedaan voor een setje (cartridges + resetter). Goede ervaringen met de Epson R2400.

groet,

Theo


Paul heeft Epson in de ban gedaan, ik vrees voor Epson... Twisted Evil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo Bartelings
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 5-9-2006
Berichten: 1276

BerichtGeplaatst: Vr Dec 09, 2011 19:14    Onderwerp: Reageer met quote

Han,

http://www.123inkt.nl/Epson-aanbieding-2-x-set-T071-serie-zwart-3-kleuren-123inkt-huismerk-T0715C-i9668-t1439.html

100% meer inkt en 50% goedkoper.

Met deze prijs is de chipresetter al voor niets.

met zo'n aanbieding maakt Paul van Epson zijn "middle name" Very Happy Very Happy

groet,

Theo
_________________
Mister.....T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
frederix
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 29-11-2008
Berichten: 972
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: Za Dec 10, 2011 5:52    Onderwerp: Re: Welke all-in-one printer onder de € 100,- Reageer met quote

Paul Jenner schreef:
Ik heb een Epson all-in-one printer model DX 8450 waar ik ongeveer € 85,- voor heb betaald.

Print verbazingwekkend goede foto's voor zo'n goedkoop ding. Maar ik ben het gezeur met cartridges nu spuugzat. 5 foto's geprint en de cartridges nu alweer niet meer bruikbaar, terwijl ze natuurlijk nog voor 3/4 vol zitten. Brieven printte hij helemaal niet meer, waarschijnlijk vanwege een verstopping. De schoonmaak routine bracht geen soelaas. De cartridges er even uitgehaald om te zien of ik de mondjes misschien schoon kon vegen. Bij terugzetten worden ze niet meer herkend.

Dat ding gaat nu het raam uit en een Epson komt er bij mij niet meer in.

Heb zitten kijken naar een Brother, model DCP-J315W, omdat ik het idee krijg dat die cartridges geen chip hebben.

Wie kan me tippen voor een goede vervanger onder de € 100,- ?
Moet kunnen scannen, een kopieer functie hebben en een goede fotoprint kunnen leveren.


Dank,


Paul.

Ik was juist van plan om op termijn een Epson-printer aan te schaffen (geen combi). Kost ca €50, originele cartridges hebben lichtechte en watervaste inkt. Dat is mij wat waard. In het verleden goede ervaringen met Epson gehad.

Ik heb nu een HP-printer (Deskjet 6540), inkt in HP-cartridges is wel licht echt, maar allesbehalve watervast. Er is niets mis met de afdrukken.
_________________
met een vriendelijke groet

Frederix
www.fredoosterhuis.nl


Het belangrijkste onderdeel van een camera is en blijft de fotograaf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> De digitale werkwijze Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group