Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Alweer een nieuw lid
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ...
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ganesh
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 17-12-2006
Berichten: 31
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo Dec 17, 2006 23:16    Onderwerp: Alweer een nieuw lid Reageer met quote

Dag allemaal,

Ik ben Ganesh van Boggelen uit Utrecht. Ik weet sinds een jaar of 8 dat er ook nog andere camera's bestaan dan wegwerp exemplaren. Nadat iemand me een keer een reflex met een 50mm standaard uitleende kreeg fotografie voor mij iets magisch en ben ik er ook een gaan halen. Toen ook maar een dokacursusje.
Dankzij mijn lichtelijk obsessief-compulsieve karakter en het feit dat ik een tijd bij wijlen Foto Abstede heb gewerkt heb ik zo'n beetje alle mogelijke toestellen gehad. Ik ben uitgekomen op Canon voor digitaal freelance werk en voor portretten en prive Leica reflex en Hasselblad...totdat ik een nostalgische brommer aan Frans (jaja, de Frans van deze site) cadeau deed en hij me als dank een gereviseerde Rolleicord Va in handen drukte. Ik had al wel eens een Yashica D gehad maar die irriteerde me omdat transport en het spannen van de sluiter op geen enkele manier met elkaar correspondeerde zodat ik al m,n opnames op een stukje van het negatief maakte en dan weer een aantal blanco achter zaten.
Frans liet me deze site zien en ik vind het er goed uitzien en de leden lijken me erg enthousiast, ik dacht dat het analoge ras wel zo'n beetje uitgestorven zou zijn.
De aanschaf van een scanner gaf me uiteindelijk de motivatie om ook eens wat te posten.

Fotografeerse allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frans
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 27-8-2006
Berichten: 167
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 1:03    Onderwerp: Reageer met quote

Very Happy éééé Ganesh,je hebt de weg naar de club gevonden en gelijk foto's gepost! Welkom,de foto met het dode vogeltje is toch hopelijk niet voorspellend hè?

Frans
_________________
Niet geschoten = nooit raak
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Theo Bartelings
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 5-9-2006
Berichten: 1276

BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 18:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ganesh,

Van harte welkom.
Een vrind van Frans is een vrind van ons, op ÉÉN VOORWAARDE: Heel zuinig op de Va zijn. Razz Razz
Ik heb zelf een oude roestige Va. Maar ja, ik heb geen vrind die mij een gereviseerde Va kado doet. Wink
Heel veel plezier met de Va. Frans heeft al laten zien dat er genoeg te schieten is in Utrecht.

met vriendelijke groeten,

Theo Bartelings
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Ganesh,

van harte welkom hier.

Leuk dat je de weg naar onze club hebt gevonden. Je hebt al wat fraaie platen in de Gallery geplaatst en dat zien we graag !


Veel plezier bij ons.

Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Han
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 1505
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2006 9:55    Onderwerp: Reageer met quote

Hi Ganesh,

Van harte welkom op deze club, je foto's die je in de gallery hebt gezet zijn veelbelovend. Ik hoop en denk dat je hier veel inspiratie en vrienden opdoet.

Zelf heb ik naast een flex ook een cord IV, lekker puur natuur fotograferen die oude Rollei's. Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tootles
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 28-11-2006
Berichten: 126
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2006 13:04    Onderwerp: Re: Alweer een nieuw lid Reageer met quote

Ganesh schreef:
Dag allemaal,

Ik ben Ganesh van Boggelen uit Utrecht. Ik weet sinds een jaar of 8 dat er ook nog andere camera's bestaan dan wegwerp exemplaren. Nadat iemand me een keer een reflex met een 50mm standaard uitleende kreeg fotografie voor mij iets magisch en ben ik er ook een gaan halen. Toen ook maar een dokacursusje.
Dankzij mijn lichtelijk obsessief-compulsieve karakter en het feit dat ik een tijd bij wijlen Foto Abstede heb gewerkt heb ik zo'n beetje alle mogelijke toestellen gehad. Ik ben uitgekomen op Canon voor digitaal freelance werk en voor portretten en prive Leica reflex en Hasselblad...totdat ik een nostalgische brommer aan Frans (jaja, de Frans van deze site) cadeau deed en hij me als dank een gereviseerde Rolleicord Va in handen drukte. Ik had al wel eens een Yashica D gehad maar die irriteerde me omdat transport en het spannen van de sluiter op geen enkele manier met elkaar correspondeerde zodat ik al m,n opnames op een stukje van het negatief maakte en dan weer een aantal blanco achter zaten.
Frans liet me deze site zien en ik vind het er goed uitzien en de leden lijken me erg enthousiast, ik dacht dat het analoge ras wel zo'n beetje uitgestorven zou zijn.
De aanschaf van een scanner gaf me uiteindelijk de motivatie om ook eens wat te posten.

Fotografeerse allemaal!


Hallo Ganesh,
Ben je enigszins thuis in "scannerland"? Mijn foto's op de Gallery zijn ingescande printjes. Ik ben nog maar kort lid en lees over scanners voor 6x6, zoals bijv. een Epson. Mogelijk dat ik er toch een keer aan zal moeten, maar dan moet ik me eerst maar eens wat documenteren. Alle info is welkom en verwijzingen naar bepaalde producten natuurlijk ook.

Mijn Rolleiflex 2-oog moet ik nog veel beter leren kennen, maar deze Rolleiflexclub inspireert mij.

Groeten,
Flip.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Soef
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-8-2006
Berichten: 737

BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2006 18:47    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Ganesh. Welkom. Eindelijk een mede Canon gebruiker hierro. Ik had al bijna het gevoel dat die een Minolta gebruikers forum is en ik stond al op het punt een Autocord te kopen Laughing

Ik ga nu naar je platen kijken Smile
_________________
Een Seagull en een Lubitel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2006 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

Minolta is gewoon het eerste subcultuurtje dat zich hier op de Club gevormd heeft Smile

Welja, ook een Canon subgroep erbij, waarom niet Wink ?


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Theo Bartelings
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 5-9-2006
Berichten: 1276

BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2006 16:00    Onderwerp: Reageer met quote

Paul,

Je zegt het verkeerd. WAAROM WEL?? Wink Wink

met zeer vriendelijke groeten,

Theo Bartelings
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2006 19:11    Onderwerp: Reageer met quote

He he he Smile

Trek het je allemaal niet aan Ganesh. Allemaal geleuter van mensen die nix beters te doen hebben Wink


Paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Ganesh
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 17-12-2006
Berichten: 31
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2006 22:47    Onderwerp: Reageer met quote

Wel leuk, zo'n gevarieerde club. Ik ben een grote Canonfan als het om digitaal gaat maar analoog gaat er in kleinbeeld wat mij betreft niets boven Leica, het enige dat erbij in de buurt komt is Minolta, sorry Soef. Sommige autofocuslenzen weet ik uit ervaring zijn ook super, alleen de autofocus op de camera's is supertraag en luidruchtig, dat is de enige reden om daar maar vanaf te blijven. En laten we over Nikon maar helemaal niet beginnen. Ik ben sinds kort bezig een Minolta setje samen te stellen voor mijn vriendin, ik heb al een XE-1, een 50 1,4 en een 35-70 3,5 macro (zoveel mooier dan een Tokina Wink ). Als er iemand nog een leuke MD portret-tele heeft voor weinig,vast of zoom, houd ik me aanbevolen.
O ja, en Paul, laat ze maar leuteren, ik heb ook niet veel beters te doen hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo Bartelings
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 5-9-2006
Berichten: 1276

BerichtGeplaatst: Do Dec 21, 2006 0:04    Onderwerp: Reageer met quote

Als je een hele mooie protretlens wil moet je Paul vragen of je in zijn testament mag.
Heeft nog een "berg en dal" 85mm lens. Die is zo mooi.
De 35-70 is inderdaad mooi maar de 28-70 van Tokina is ook mooi.
Ik een mooie 90mm macro lens ( ook heel mooi voor portret en loeischerp) maar die valt voor jou af want die is niet goedkoop en het is een TOKINA Wink Wink
De XM-XE-XD zijn mooie machines waarbij mijn voorkeur toch naar de XD gaat.
Deze ga ik gebruiken voor stads reportages. De XM en XE gebruik ik toch minder.

Mocht ik digitaal gaan dan kom ik ook in jullie subgroep met de D5. Razz Razz

met vriendelijke groeten,

Theo Bartelings
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Do Dec 21, 2006 7:28    Onderwerp: Reageer met quote

Als het dan zo nodig Minolta moet zijn, gaat er volgens mij niets boven een CLE. Past in je broekzak en je hebt meteen de beste Leica ooit gemaakt. Wink
btw welkom Ganesh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Do Dec 21, 2006 9:37    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk,

wordt het toch nog gezellig hier Laughing

Zo'n Tokina 28-70 heb ik ook nog liggen, maar daar heb ik de laatste 15 jaar geen foto meer mee geschoten. Kan dus geen commentaar geven op de kwaliteit ervan, maar wat ik me herinner istie zeker niet beroerd. Ongetwijfeld zal hij minder zijn dan de Rokkor 35-70, die door velen bejubeld wordt. Ook door Leica fans trouwens Wink

Paul
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Theo Bartelings
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 5-9-2006
Berichten: 1276

BerichtGeplaatst: Do Dec 21, 2006 19:09    Onderwerp: Reageer met quote

Frank, staat op mijn verlanglijstje. Maar lage prioriteit. Eerst een scanner en mogelijk een éénoog Rollei. Moet zuinig zijn van moeders. Crying or Very sad
Dan heb van alles met de juiste M.

MF mf mz.

Ik zie dat er kleine fout in mijn tekst staat. Moet zijn:
De 28-70 van Minolta en de 35-70 van Tokina.

met vriendelijke groeten,

Theo Bartelings
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ... Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group