Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Iemand ervaring met Canon scanners?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> De digitale werkwijze
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Do Feb 20, 2014 17:19    Onderwerp: Reageer met quote

Er is idd een truc om de epson open te maken. Op de binnenkant van de glasplaat ontstaan een soort vlekken. Men zegt dat dat neerslag is van gassen, die na verloop van tijd uit de plastic onderdelen komen. Schoongepoetst. Verder geen stof oid aangetroffen, dus gauw weer dichtgemaakt. Vraag me af of het zin heeft na zoveel jaar de buisjes te vervangen en of die gewoon te koop zijn. Soort tl-buisjes van een paar mm dik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Han
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 1505
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: Do Feb 20, 2014 19:24    Onderwerp: Reageer met quote

Frank schreef:
Er is idd een truc om de epson open te maken. Op de binnenkant van de glasplaat ontstaan een soort vlekken. Men zegt dat dat neerslag is van gassen, die na verloop van tijd uit de plastic onderdelen komen. Schoongepoetst. Verder geen stof oid aangetroffen, dus gauw weer dichtgemaakt. Vraag me af of het zin heeft na zoveel jaar de buisjes te vervangen en of die gewoon te koop zijn. Soort tl-buisjes van een paar mm dik.


Die TL buisjes zou ik pas vervangen als ze echt kapot zijn, ik vraag mij af of deze ook nog een een bepaalde kleurtemperatuur hebben?
Wat is die truc dan om de Epson open te maken, voor het geval dat ik de mijne eens los moet maken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Do Feb 20, 2014 20:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, het is tamelijk koud licht, maar ik heb inmiddels begrepen, dat dat met de jaren niet verandert. Als het mis gaat, stoppen ze er meteen helemaal mee. Ik vroeg het me alleen af omdat ik 'm toch open had.

Het bovenblad, met de glasplaat zit op de 4 punten met schroeven vast. Die schroeven zitten achter afdekrondjes verstopt. De truc is om die rondjes te verwijderen. Als je de bovenste module eraf haalt, zie je die rondjes zitten. Er staat een V op (of een naar beneden wijzende pijl). Als je hele stevige tape (zoiets waar je reparaties mee kan uitvoeren, je hebt het volgens mij in grijs en zwart) over die afdekrondjes plakt (goed aanwrijven) en dan links en rechts vastpakt en met kracht recht omhoog trekt, komt het rondje mee en kun je bij de schroef.
Simpel, maar je moet het even weten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Han
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 30-8-2006
Berichten: 1505
Woonplaats: Gelderland

BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2014 16:30    Onderwerp: Reageer met quote

Frank, bedankt voor de info. Ik hoop dit voorlopig niet te hoeven doen. Ik gebruik mijn V700 ook erg weinig maar dat schijnt ook niet zo goed te zijn Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jos
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 20-11-2011
Berichten: 273
Woonplaats: Zuid Holland

BerichtGeplaatst: Za Mrt 01, 2014 18:22    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag de tijd om een vergelijkende scan te maken op mijn Canoscan 9000F. Zoveel mogelijk in autostand, 2400 dpi, daaronder een deelvergroting (ongeveer 200%).
De film (6x6) was Kodak Tmax 400, dus een fijne korrel, moeilijk op de scan terug te vinden, wanneer ik het op mijn laptopscherm (wel full HD) bekijk. Ik denk niet veel verschil met de Canoscan 8800.


6x6 negatief.


Deelvergroting.

Gr. Jos.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Za Mrt 01, 2014 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind dit beslist beter dan het resultaat van mijn 9000F. Op dit kleine formaat is dat nog niet zo goed te zien, maar op het bestand dat je me stuurde wel degelijk. Het is iig scherp genoeg en er is ook doortekening in de schaduwen. Mijn 9000F is dan ook terug naar de leverancier en ik heb de koopprijs terugontvangen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Jos
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 20-11-2011
Berichten: 273
Woonplaats: Zuid Holland

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 02, 2014 11:10    Onderwerp: Reageer met quote

Dan zou er wat aan dat exemplaar kunnen mankeren.
Goed dat je je geld hebt teruggekregen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> De digitale werkwijze Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group