Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Sommige winkels willen helemaal geen film verkopen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Ontwikkelen, afdrukken, etc.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Do Aug 21, 2014 9:01    Onderwerp: Sommige winkels willen helemaal geen film verkopen Reageer met quote

De prijzen van films zijn hier al eerder genoemd, maar wat ik gisteren meemaakte......
Tot een paar jaar geleden was ik min of meer vaste klant bij Foto Klein aan het Weena in Rotterdam. Toen de films van de gebruikelijke plek achter de toonbank naar een minder prominente plaats in de winkel verhuisden, werden ook de voorraden minder. Na een keer mijn neus gestoten te hebben ben ik films via internet in Duitsland gaan bestellen. De gebruikelijke prijs voor de meeste Kodak films is daar omstreeks €4,30.

Omdat ik vreesde dat mijn noodzakelijke bestelling niet meer voor mijn vakantie zou arriveren en ik toch in Rotterdam moest zijn, besloot ik nog even wat film bij Foto Klein te halen. De voorraad beperkt zich nu tot één slecht gevulde koelkast, maar ik kon toch iets van mijn gading vinden.

Het afrekenen leek op een scene uit Little Brittain. Ik moest zo ongeveer mijn cv inleveren, er werd minutenlang naar het scherm gestaard en toen ik vroeg of het handig was als ik me ook nog even legitimeerde, zag men daar de humor niet van in. Film kopen is een serieuze zaak.
Nu val ik gelukkig niet over een kwartje meer of minder, maar dit was wel heel extreem: €6,50 per film, oftewel ruim 50% meer dan via internet.

Voortaan bestel ik weer bij Nordfoto en ik laat het nooit meer zover komen dat ik op het laatste moment zonder film dreig te komen. (In dit geval was Tiel de boosdoener)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Jonnie88
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 14-6-2008
Berichten: 1202

BerichtGeplaatst: Do Aug 21, 2014 13:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ja je moet er wat voor over hebben om met je mede forumleden op pad te gaan Wink

Maar films kopen bij fotowinkels heb ik al jaren geleden afgeleerd. Mijn voorraad komt of van Marktplaats, of van fotograficabeurzen (voornamelijk over datum spul) en de rest van Rovo of Maco.

Fijne vakantie in ieder geval!

Jon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jos
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 20-11-2011
Berichten: 273
Woonplaats: Zuid Holland

BerichtGeplaatst: Vr Aug 22, 2014 11:29    Onderwerp: Reageer met quote

Valt mee dat ze de film nog in een koelkast bewaren.
Ik heb ook slechte ervaringen met Foto Klein, vestiging Leiden.
Personeel daar is van een generatie die niet eens weet dat er ook camera's zijn waar film in gaat.
Bestellen via internet dus!

Fijne vakantie gewenst.

Gr. Jos.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Ontwikkelen, afdrukken, etc. Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group