Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Ebay.de

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> De koffietafel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tum
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-3-2007
Berichten: 2116
Woonplaats: Wouw

BerichtGeplaatst: Di Jan 05, 2016 19:42    Onderwerp: Ebay.de Reageer met quote

Ik heb zondag voor het eerst deelgenomen aan een veiling op ebay.de, betreffende een Rolleiflex 6008 professional.
Ik vond het spannend:
- de verkoper was een winkel, ik begreep niet goed wat er met de 'steuer' bedoeld werd. Misschien kwam er nog een klap belasting op mijn bod als ik won.
- er waren nog meer types in de verkoop, misschien kon ik beter voor de 6008 integral gaan?
- ik was een tijdje de hoogste bieder, maar eigenlijk wilde ik door bovenstaande onzekerheden liever overboden worden.

Maar de klok tikte door en het was nog tien minuten tot het einde. Ik werd met 5 euro overboden, en besloot er toch voor te gaan, en bood daar weer 5 euro overheen (overzichtelijk stapjes).
10 seconden voor het einde kwam de verlossing, ik werd nu met 10 euro overboden en had geen tijd meer mijn inzet te verhogen. Iemand die ook al veel lager geboden had troefde me af.
Weer wat geleerd.
En als er geen belasting bij komt heeft hij een professional voor 515 euro (eventueel plus 20 euro verzendkosten).
Was het misschien iemand van jullie?

Grt Tum.
_________________
http://www.richardtummers.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jonnie88
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 14-6-2008
Berichten: 1202

BerichtGeplaatst: Di Jan 05, 2016 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ik was het in ieder geval niet. Is wel een mooie camera. Ik gebruik de laatste tijd mijn SLX vrij veel en die bevalt me zeer goed.

Er staat op Marktplaats wel een 6002 voor 599: http://link.marktplaats.nl/m1006517454

Jon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Di Jan 05, 2016 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik koop en verkoop regelmatig op ebay.de (ik heb inmiddels ruim 100 positieve beoordelingen Smile ), maar ik heb nog nooit meegemaakt, dat er belasting op de prijs kwam.
Ik zorg er altijd voor dat ik niet met stapjes tegen anderen op ga bieden, dan loop je het risico, dat je de prijs opjaagt.
Als je iets graag wilt hebben, stel je voor jezelf vast wat je een redelijke prijs vindt, en dat maximum bied je in de laatste 15 seconden. Je krijgt het dan voor de prijs, die iets boven het hoogste andere bod ligt, dus dat kan een stuk onder je maximum bod zijn. Of je verliest, dat kan natuurlijk ook.
Handig is om te betalen met Paypal.
Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Jos
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 20-11-2011
Berichten: 273
Woonplaats: Zuid Holland

BerichtGeplaatst: Di Jan 05, 2016 22:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ook ik heb een en ander op fotografie gebied via eBay gekocht.
Juist in de laatste secondes kan de prijs omhoog schieten.
Ik ben nu gelukkig een beetje afgekickt van het bieden. Surprised

Ook heb ik een keer geprobeerd iets te verkopen, in eerste instantie met succes, maar toen de koper de camera bezorgd kreeg deed hij t niet meer. Evil or Very Mad .
Ik heb de koop teruggedraaid, verzendkosten vergoedt, dus verlies!
Dat doe ik dus niet meer.

Jos.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Di Jan 05, 2016 22:53    Onderwerp: Reageer met quote

Dat je in de laatste seconde overboden wordt komt vaak doordat iemand een auto-bod erachter heeft zitten.

Daar kun je soms achter komen door een paar keer een euro meer te bieden. Als dan steeds dezelfde persoon daar direct weer een euro overheen gaat, weet je dat die snuiter een auto-bod heeft opgezet.


paul.
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jonnie88
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 14-6-2008
Berichten: 1202

BerichtGeplaatst: Di Jan 05, 2016 23:36    Onderwerp: Reageer met quote

jos58 schreef:
deed hij t niet meer. Evil or Very Mad .


Hans Klinkhamer heeft er even flink aan moeten sleutelen maar nu werkt hij weer prima Cool

Binnenkort plaats ik wat foto's die ermee genomen zijn.

Jon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> De koffietafel Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group