Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Oud papier

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Ontwikkelen, afdrukken, etc.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Za Apr 02, 2016 9:51    Onderwerp: Oud papier Reageer met quote

Beetje schoorvoetend geboden op een enorme partij overjarig papier. Toen de stofwolken waren opgetrokken was ik voor pakweg €0,10 per vel eigenaar van zo'n 20kg oud papier in allerlei soorten en maten, maar vooral Ilford Multigrade IV.
De berichten op verschillende fora over dit soort aankopen waren niet bemoedigend, de kartonnen dozen waren nog net niet vergaan (wellicht lang in de vriezer gelegen), hier en daar leken ze beschimmeld, maar...
Bij thuiskomst meteen een eerste testje gedaan. Vel onder de vergroter, half belicht, andere helft niet. Zelfde met een vers vel en ik zie geen verschil. Mooi zwart en wit. Dus dat belooft wat Very Happy Very Happy
Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Clemens
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 27-2-2014
Berichten: 725
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: Za Apr 02, 2016 14:42    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi goede koop dus ! Mijn ervaringen zijn erg wisselend met oud fotopapier. Risico is redelijk groot. PE/RC is bijna altijd kapot. FB kan goed zijn maar kans is minstens zo groot dat contrast is afgenomen en/of sluier.
Net een pakje MCC van Agfa opgemaakt. Dat was prima (aankoop 2005), maar vanaf dag 1 in de koelkast gehad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Ontwikkelen, afdrukken, etc. Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group