Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Recente marktplaats ervaring

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> De koffietafel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tum
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-3-2007
Berichten: 2116
Woonplaats: Wouw

BerichtGeplaatst: Wo Okt 26, 2016 19:46    Onderwerp: Recente marktplaats ervaring Reageer met quote

Gisteren reageerde ik op deze advertentie op marktplaats:

De dubbel gebruikte spelfout viel me niet op (komen vaker voor). Wat me wel opviel was dat het model op de foto's geen k7e2 was maar een kw, Rolleiflex wide. Op de detail foto's was zichtbaar dat er een 1:4 f=55 mm lens op zat.
Bieden ging niet, mailen wel. Dus ik vroeg hoe het met de lichtmeter was en met de lange sluitertijden.
Vanochtend kreeg ik een mail van marktplaats, dat ze de advertentie verwijderd hadden, en dat ik waarschijnlijk op een frauduleuze advertentie had gereageerd.
Het was inderdaad te mooi om waar te zijn. Het blijft uitkijken Shocked
Grt Tum.

N.B. Als ik nu op -viintage rolleiflex- google vind ik dezelfde foto bij StudioLighting.net maar de link werkt niet meer.
_________________
http://www.richardtummers.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jonnie88
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 14-6-2008
Berichten: 1202

BerichtGeplaatst: Do Okt 27, 2016 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

Iemand op het Analoogfotoforum had dit ook al gespot en heeft de advertentie bij Marktplaats als verdacht aangegeven en ze hebben er inderdaad actie op ondernomen.

Wel een beetje knullig voor een oplichter. Zo moeilijk is het toch niet om het juiste plaatje te vinden of de juiste naam te vinden?

Het lijkt de laatste tijd vaker voor te komen op Marktplaats - vooral met Leica's.

Jon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Frank
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 23-8-2006
Berichten: 1771
Woonplaats: Reuver

BerichtGeplaatst: Vr Okt 28, 2016 5:54    Onderwerp: Reageer met quote

Een oude Rollei aanbieden lijkt me nou niet bepaald iets om mee te frauderen. Ik koop veel op marktplaats en meestal betaal ik en laat het opsturen, meestal merk je aan de communicatie wel wat voor vlees je in de kuip hebt, maar in dit geval zou ik gaan kijken. Misschien een verkeerd fotootje geplaatst?
Frank

Ik heb overigens zeer onlangs zelf een advertentie gemeld als verdacht en die is na een paar dagen verdwenen.
Iemand bood een rol van 90m film aan met een omschrijving, die het wel heel aantrekkelijk maakte. Ze boden Polypan aan alsof het HP-5 was. Ik had er in eerste instantie op geboden, ben het later gaan uitzoeken. Eerst heb ik me bij de verkoper gemeld, die niet reageerde en toen heb ik het bij marktplaats gemeld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> De koffietafel Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group