Startpagina Rolleiflexclub.nl Forum Rolleiflexclub
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
Gallery ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Even voorstellen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ...
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dykstraw
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 9-3-2018
Berichten: 15
Woonplaats: Leeuwarden

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2018 20:09    Onderwerp: Even voorstellen Reageer met quote

Sinds vandaag ben ik lid geworden van de Rolleiflexclub. In mijn jonge jaren heb ik gefotografeerd met de Rolleicord. Toen deze defect raakte heb ik het toestel verkocht. En daar heb ik nu nog spijt van.
Daarna de overstap gemaakt naar de Mamiya C220 en de Mamiya M645 jr. Vervolgens naar kleinbeeld de overstap gemaakt met Nikon. En daar ben ik zeer over te spreken.
Toch bleef de Rolleiflex onweerstaanbaar trekken, en op fotobeurzen bleef ik belangstelling houden.
En dan nu een Rolleiflex 3.5 F Xenotar kunnen aanschaffen. Heeft nog wel een CLA nodig, maar dat kun je verwachten bij een toestel van ruim 50 jaar oud.
Met filters, een prismazoeker, pistoolgreep , statiefkoppeling , zonnekap, tas en riem helemaal compleet. Nu een rolfilm erin en weer opnames gaan maken. Mijn doka is ernog, dus die gaan wij weer gebruiken voor ontwikkelen en afdrukken.
Oude liefde roest niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tum
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-3-2007
Berichten: 2116
Woonplaats: Wouw

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2018 21:09    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom Dykstraw.

een doka zou ik ook nog wel willen, en daar wordt aan gewerkt!
Maar ook aan de digitale doka. Net weer een lesje doordrukken/tegenhouden gedaan, en het werkt.

Een mooie set inderdaad, daar zul je veel plezier aan hebben (na de CLA). Ga je naar van Manen?

Hartelijke groet,
Tum.
_________________
http://www.richardtummers.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Paul Jenner
Site Admin


Geregistreerd op: 19-8-2006
Berichten: 3252
Woonplaats: Zoetermeer

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2018 23:14    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom Dijkstra !
_________________
www.rolleiflexclub.nl

We've got everything you need - satisfaction guaranteed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
dykstraw
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 9-3-2018
Berichten: 15
Woonplaats: Leeuwarden

BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2018 10:12    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Tum,

Ik denk dat van Manen een CLA kan uitvoeren, volgens mij is dhr. Klinkhamer in 's Heerenbergh niet meer actief. Of heb ik dat mis?

De oude 6x6 negatieven kan ik digitaliseren door ze in mijn ( omgebouwde vergroter voor een prikje op een rommelmarkt gekocht) Opemus vergroter te plaatsen, op de plek van het objectief heb ik een hulpstuk gemaakt voor de koppeling met mijn Nikon D300 en een 40 mm macro objectief . Ik maak dan een digitale opname - in jpg- van het negatief, en weet deze waarde dan met het programma GIMP2 om te zetten naar een positief beeld.
Een tweede Opemus gebruik ik voor het echte afdruk werk geschikt tot 6x6 cm. Daarnaast werk ik nog met een Leica V35 .

Nu zondag op de beurs in Hilversum eens zien wat voor leuke documentatie en boeken er zijn over de Rolleiflexen enz.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hein
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 14-9-2010
Berichten: 450
Woonplaats: Bedum

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2018 21:57    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom Dykstraw,
Wij wensen u een geweldig Rolleiflex jaar met vele plaatjes uit Leeuwarden!!

Goroeten Hein.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Tum
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 21-3-2007
Berichten: 2116
Woonplaats: Wouw

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2018 23:09    Onderwerp: Reageer met quote

dykstraw schreef:
Dag Tum,
volgens mij is dhr. Klinkhamer in 's Heerenbergh niet meer actief. Of heb ik dat mis?


Ik weet het eerlijk gezegd niet. De laatste berichten zijn van Thomas:
http://www.rolleiflexclub.nl/phpbb2/viewtopic.php?t=858

Die heeft recent zijn 3.5F schoon laten maken.

Grt Tum.
_________________
http://www.richardtummers.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jonnie88
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 14-6-2008
Berichten: 1202

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2018 23:10    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom Dykstraw!

dykstraw schreef:
Dag Tum,
Ik denk dat van Manen een CLA kan uitvoeren, volgens mij is dhr. Klinkhamer in 's Heerenbergh niet meer actief. Of heb ik dat mis?


Klinkhamer liep gisteren wel rond op de beurs en meestal zoekt hij dan Rollei's om op te knappen en dan voor veel geld in Japan of China te verkopen dus volgens mij is hij nog wel actief. Hij is waarschijnlijk wel selectief in de opdrachten die hij aanneemt maar hij is op Rollei gebied denk ik wel de beste.

Jon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Ferdi
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 25-8-2006
Berichten: 545
Woonplaats: Friesland

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 21, 2018 13:53    Onderwerp: Reageer met quote

De website van Hans Klinkhamer is nog wel aanwezig. Gewoon maar even bellen.

http://www.dekamera.com

Ferdi
_________________
Ferdi Stutterheim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
dykstraw
Geregistreerde gebruiker


Geregistreerd op: 9-3-2018
Berichten: 15
Woonplaats: Leeuwarden

BerichtGeplaatst: Do Mrt 22, 2018 21:16    Onderwerp: CLA van de Rolleiflex Reageer met quote

Goed te horen dat die mogelijkheid nog aanwezig is.
Voor mijn werk kom ik frequent in Arnhem, en dan is 's Heerenberg prima te doen.

Eerst mijn camera eens goed uit proberen, en dan zien waar verbeterpunten boven komen. Het is alleen al een genot weer eens een rolfilm in te zetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Forum Rolleiflexclub -> Even voorstellen ... Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group